Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

Ronald

Citaat van: adrievans op 13 november 2021, 17:06:40 PM
Gewoon uit nieuwsgierigheid,is er wat bekend over de huidige kijkcijfers.
Is dat een beetje stabiel,want hier zijn er weinig reacties meer.

Laatste cijfers van aflevering 5:

afbeelding_2021-11-11ymjqy by Ronald Halma, on Flickr

Heel constant, alleen de eerste was nog beter :)

Klaas Zondervan

Zijn dit de cijfers van Nederlandse kijkers, of zijn de Vlaamse kijkers daar ook bij geteld?

De absolute beginner

Zou er nog een seizoen komen?
Een prachtig programma!
Beter dan Kapitein Zeppos dat ik nu op VRTnu aan het bekijken ben (ik weet het, ik weet het, ik heb een voorliefde voor het oubollige)!

Cyriel

Ronald

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2021, 20:33:50 PM
Zijn dit de cijfers van Nederlandse kijkers, of zijn de Vlaamse kijkers daar ook bij geteld?

Dit zijn de pure NL cijfers waar we elke keer even naar kijken na de uitzending  :) Of je ergens de buitenlandse cijfers kunt vinden weet ik niet.

Klaas Zondervan

Ik vond ergens een site met de top 20 van de Vlaamse kijkcijfers. Maar de Treinencompetitie komt daar niet in voor.

efl045

Behalve een paar enthousiastelingen die blij zijn dat modelspoorders er zonder pet getoond worden kijkt daar in Vlaanderen geen kat naar...

evan

Franky,

Heb je nu echt een oerdrang om zulke arrogante egocentrische reacties te blijven plaatsen. 
We kennen jouw mening intussen al lang en eigenlijk wordt er niet om gevraagd. 

Awel ik heb nu ook eens m'n mening gegeven op gelijke voet.   >:(
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

efl045

Iemand vroeg nochtans hoeveel Vlamingen er kijken.

evan

Je kan daar geen idee van hebben en toch wil je je eigen verzuurde gedacht nog ns opdringen. 
Ik weet zelf niet hoeveel mensen er in Vlaanderen kijken, maar ik krijg enorm veel Vlaamse reacties door en bovendien zelfs vanuit Frankrijk, de Verenigde staten, Canada, Australië enz.

Belangrijk?  Nee, maar wel leuk

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: efl045 op 14 november 2021, 13:15:15 PM
Behalve een paar enthousiastelingen die blij zijn dat modelspoorders er zonder pet getoond worden kijkt daar in Vlaanderen geen kat naar...

Tja, gelukkig zijn er nog modelspoorders die hun hobby met veel plezier beleven (maar zo te lezen hoor jij daar niet bij  ::) ). Ik ben er van overtuigd dat die liefhebbers zeker zullen kijken. Maar daarbuiten ken ik er ook heel wat mensen die de hobby niet beoefenen en met veel plezier kijken.
Ik heb alvast heel wat positieve reacties gehad van mensen op het werk, in mijn vriendenkring, ..., de meesten onder hen hebben geen directe link met modelspoor. Ik denk dat je kat ver te zoeken is  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Ronald

Goed gezegd, Evan. Mensen mogen best iets van het programma vinden maar die zure reacties zijn inderdaad niet leuk meer. Zeker niet als ze structureel gaan worden ;).

Havoc

Wat kijkcijfers betreft, ik heb me altijd afgevraagd hoe ze daaraan komen. Nu in het tijdperk van digitaal kijken weten zij uiteraard op de server naar hoeveel toestellen ze streamen. Maar nog altijd niet hoeveel er nu echt naar zitten te kijken.

Maar het is entertainment hé, geen documentaire of "leer-tv". Ik kijk ook wel eens naar zo'n soort uitzendingen die absoluut niets te maken hebben met waar ik mee bezig ben en zeker niet aan denk om ermee te beginnen. Sommige kijk ik enkel omwille van de presentatie en de reacties tussen de kandidaten en de "jury" onderling. Gewoon onderuit in de zetel hangen. Meer moet je er niet achter zoeken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

#192
Citaat van: efl045 op 22 oktober 2021, 16:05:46 PM
Citaat van: janieburton op 22 oktober 2021, 10:31:30 AM
Maar ik heb wel een probleem met het stereotype of cliché afbeelding die de media telkenmale brengt van modelspoorliefhebbers.
Dus jij wordt als modelspoorliefhebber graag afgeschilderd als iemand die tutu's of teenslippers bewerkt en dan nog aan het janken gaat als er niks mee aan te vangen valt?
Man, man,... Ik hoop van harte dat van iedereen die mij kent als technieker in hart en nieren en die altijd dacht als ik 'met treinen' bezig was dat te maken had met mechaniek, elektriciteit, elektronica en software besturing niemand dat programma gezien heeft, ik schaam mij dood tot dergelijk clubje te behoren met wat ze er nu van maken op TV, dan toch liever iets om mee te lachen zoals In de Gloria!

;D ;D ;D ;D
Ik vond In de Gloria hilarisch! Maar deze reactie ook hoor.

Als landschapsbouw niet 'je ding' is, dan is dit programma dat ook niet. Er is een reden waarom we geen 50 minuten mensen zien die draden aaneen solderen, decoders of wisselmotoren plaatsen want dat is (in mijn en ook anderen hun ogen dan weer) visueel stronte-vervelend! (maar nodig). Als techniek interessanter is, dan kijk je toch naar iets anders? Youtube, www.dobbit.be of weet ik veel.

Ga een ander zijn werk niet afzeiken omdat het 'je ding niet' is. Laat het gewoon zijn en ga elders constructief reageren.

En gaat nu allen heen in de gloria!
Always be modelling!


Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 14 november 2021, 15:11:25 PM
Nu in het tijdperk van digitaal kijken weten zij uiteraard op de server naar hoeveel toestellen ze streamen. Maar nog altijd niet hoeveel er nu echt naar zitten te kijken.
Voor het aantal kijkende personen gaan ze uit van een gemiddeld aantal per toestel. Ik weet niet hoeveel dat is en ook niet hoe ze dat bepalen.