Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Jacques Timmermans ( multimuis)

Gestart door argilla, 05 november 2006, 17:17:24 PM

argilla

citaat:
Geplaatst door Brunel

In de handleiding staat ook dat Rocomotion met de Multimaus is te gebruiken. Het Rocomotion kastje is wat anders dan de versterkers/boosters. Dat kastje is niet alleen computerinterface, maar heeft ook een programmeeruitgang met de mogelijkheid cv's uit te lezen.
Maar dat had ik al een keer geschreven geloof ik. [:o)]


Tja "leren" gaat bij mij nu eenmaal gepaart met vallen en opstaan Brunnel, sorry daarvoor [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

amest

citaat:
Geplaatst door argilla


"uitlezen van decoders" is echter nog steeds niet mogelijk met de multi.

Nog iets vergeten.
Momenteel zijn er e-bay duitsland Multi's te koop aan ?15 effe bladeren dus ....
Verder is er een rush op die paketten bezig( muis en versterker en rattaplan)[xx(]



Wat is uitlezen van decoders??

Ik heb via ebay in Duitsland mijn muis aangeschaft (hopelijk is ze nu al onderweg :) )voor 81 euro. Wel zonder verzendkosten, dus je zit direct aan 96.
De meesten gingen vlot in de 80 euro zonder transport. een enkeling bleef hangen in de 70. En dit met versterker en trafo en kabel.

Argilla : Nog een vraagje. HEb je toevallig de Engelstalige versie van de handleiding in pdf of iets anders? Ik vind ze enkel in het Duits en Engels gaat me net wat beter af vandaar.

Arvid
groeten,

Arvid

Brunel

De bijgeleverde handleiding is meertalig. Natuurlijk geen Nederlands, maar wel Engels.
Uitlezen betekent dat je de waarden van de cv's kan opvragen. Dus als je het adres van een decoder niet meer weet, dan lees je CV3 van de betreffende decoder uit.

amest

citaat:
Geplaatst door Brunel



Uitlezen betekent dat je de waarden van de cv's kan opvragen. Dus als je het adres van een decoder niet meer weet, dan lees je CV3 van de betreffende decoder uit.



En kan dat niet met de mutlimaus? Of heb ik nu net verkerd gelezen.

Ik weet dat je wel de CV's kan aanpassen, dan veronderstel ik toch dat je ze moet kunnen lezen ook?
groeten,

Arvid

INFO

Nee, met een Multi-Maus en heel veel andere instap digitale systemen kun je alleen maar schrijven. Dus je kunt niet lezen met deze systemen. Is geen man overboord, het schrijven is het belangrijkste.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

amest

okido,

zal het binnenkort zelf kunnen ontdekken, heb net bericht gekregen dat mijn multimaus is opgestuurd
groeten,

Arvid

Brunel

De muis kan het wel, maar de bijgeleverde versterker wil niet meewerken. Onder de naam Rocomotion verkoopt Roco een kastje met een computerinterface en daarin zit gelijk een kleine versterker waarmee de muis opeens wel cv's kan uitlezen. Is nogal prijzig, dat kastje.

argilla

citaat:
Geplaatst door amest

citaat:
Geplaatst door argilla


"uitlezen van decoders" is echter nog steeds niet mogelijk met de multi.

Nog iets vergeten.
Momenteel zijn er e-bay duitsland Multi's te koop aan ?15 effe bladeren dus ....
Verder is er een rush op die paketten bezig( muis en versterker en rattaplan)[xx(]



Wat is uitlezen van decoders??

Ik heb via ebay in Duitsland mijn muis aangeschaft (hopelijk is ze nu al onderweg :) )voor 81 euro. Wel zonder verzendkosten, dus je zit direct aan 96.
De meesten gingen vlot in de 80 euro zonder transport. een enkeling bleef hangen in de 70. En dit met versterker en trafo en kabel.

Argilla : Nog een vraagje. HEb je toevallig de Engelstalige versie van de handleiding in pdf of iets anders? Ik vind ze enkel in het Duits en Engels gaat me net wat beter af vandaar.

Arvid


om op vraag te antwoorden:
je kan je muis instellen op "taal".www.roco.cc Maar die moet je inladen via Rocomotion interface ( catalnr: 10785 ? 184, maar moet goedkoper kunnen in Duitsland,  misschien, ben ermee bezig verschillende handelaren aan te schrijven) Ook ik heb mijn muis bij e-bay gekocht( 86?). D/E/F/I. De handleiding is ook een Engelse gebruiksaanwijzing. Echter niet altijd ( voor mij althans) direkt logisch dwz verstaanbaar ( engelstalige technologishe termen, houd een woordenboek bij U) Maar verder , alles komt aan bod!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Brunel

Mijn Multimaus kent al Nederlands. Is ??n van de talen die ik kan kiezen en dat staat ook zo in de handleiding. Daarvoor hoef ik niks te downloaden. Is dat bij jou anders Argilla?

argilla

citaat:
Geplaatst door Brunel

Mijn Multimaus kent al Nederlands. Is ??n van de talen die ik kan kiezen en dat staat ook zo in de handleiding. Daarvoor hoef ik niks te downloaden. Is dat bij jou anders Argilla?



jawel Brunel. Hangt af waar in welk taalgebied roco de multi uitleverd. In de Benelux staat inderdaad het nederlands erin als optie. In andere landen ( heb de mijne vanuit Duitsland zie vorig draadje) is het volgens taalgebied .Duitsland uiteraard Duits, of F/E/I . Voor Nederlands moet ik downloaden .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

will

Beste Argilla,

ik heb ook een multimaus vanuit het Duitse taalgebied, dus met de talen Duits, Engels, Frans en Italiaans.
nu zeg jij dat ik de Nederlandse taal kan downloaden vanaf de site van Roco.
hier vindt ik slechts de spraakconfiguratie naar Nederlands t.b.v. de Multimaus simulator.
moet ik dit dan downloaden om mijnMultimaus in de Nederlandse taal te krijgen.
kun jij dan ook vertellen hoe ik dit dan op de Multimaus moet installeren.

alvast bedankt
Will

argilla

citaat:
Geplaatst door will

Beste Argilla,

ik heb ook een multimaus vanuit het Duitse taalgebied, dus met de talen Duits, Engels, Frans en Italiaans.
nu zeg jij dat ik de Nederlandse taal kan downloaden vanaf de site van Roco.
hier vindt ik slechts de spraakconfiguratie naar Nederlands t.b.v. de Multimaus simulator.
moet ik dit dan downloaden om mijnMultimaus in de Nederlandse taal te krijgen.
kun jij dan ook vertellen hoe ik dit dan op de Multimaus moet installeren.

alvast bedankt
Will



kan enkel gedwonload worden indien U beschikt over rocomotion box
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

will

Beste Argilla,

ik heb ook de Roco 10785, interface en programma.
ik verkeer nog in de beginnersfase.
ik heb mijn pc aan de interface aangesloten.
maar dan?
moet ik dan vanuit het programma een upgrade van de multimaus downloaden?
ik heb alles zitten doorworstelen, maar kom niet verder.
kun jij mij e.e.a. wat gedetailleerder uitleggen.

alvast bedankt!!
Will

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

Will,

ik heb zelf geen ( nog niet is in bestelling, trouwens moet van duitsland komen de interface) rocomotion interface maar....
heb gekeken naar www.roco.cc. In het blad "home " het onderwerp "service" aanklikken. Dan zie in het blad bovenaan allerlei titels. ( bv Erzatsteile, updates , ......) klik nu op "multimaus" .
In het blad zie linkse kolom;Sprachkonfiguration aanklikken.Dan zie je de mogelijke verschillende talen op het blad staan. Nederlands staat als eerste taal
Helemaal onderaan in het blauw vindt je een link die aanklikken. Kom je een aantal screens tegen. Het is een gecomprimeerde map.
Tot zover ben ik geraakt en niet verder ( heb trouwens nog geen interface).




zien juist dat het niet herkenbare download is. Ik zit vast Will
Kan iemand helpen aub ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

Will,

ik heb zelf geen ( nog niet is in bestelling, trouwens moet van duitsland komen de interface) rocomotion interface maar....
heb gekeken naar www.roco.cc. In het blad "home " het onderwerp "service" aanklikken. Dan zie in het blad bovenaan allerlei titels. ( bv Erzatsteile, updates , ......) klik nu op "multimaus" .
In het blad zie linkse kolom;Sprachkonfiguration aanklikken.Dan zie je de mogelijke verschillende talen op het blad staan. Nederlands staat als eerste taal
Helemaal onderaan in het blauw vindt je een link die aanklikken. Kom je een aantal screens tegen. Het is een gecomprimeerde map.
Tot zover ben ik geraakt en niet verder ( heb trouwens nog geen interface).




zien juist dat het niet herkenbare download is. Ik zit vast Will
Kan iemand helpen aub ???
het is een zip1131 bestand.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15