Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

zelf boompjes maken

Gestart door amest, 05 november 2006, 17:03:10 PM

martintje

Voor degene die niet weten waar te zoeken op de laatste gegeven link: http://www.gilbert-gribi.ch/arbres%201.html
Voor mij DE site waar ik altijd even kijk als ik het even niet meer weet of zie zitten hoe een boom er ook alweer uit zag.
Persoonlijk vind ik de sisal methode een sterk verouderde techniek waaruit producten uitvloeien welke alleen geschikt zijn om je plee mee schoon te maken en de N spoor exemplaren om reageerbuisjes schoon te maken.
Ik blijf zelf zweren bij Silflor/Mininatur loof en combinatie met zeeschuim en de ijzerdraad techniek.
op mijn site staat een kleine beschrijving  hoe ik de bomen maak, al geef ik toe dat de foto's beter kunnen en de beschrijving ook wel eigenlijk [:)] , ik zal daarom binnenkort een betere beschrijving stap voor stap maken.
Het is helaas geen MSM nivo, misschien dat ik dat nivo ooit eens haal, maar nu nog ff niet [:)]

30 uur voor een boompje?? of is dat een tiepvautje??
Met de boom hieronder ben ik van begin tot eind ongeveer 3 uur bezig geweest en is ca 26 cm hoog




Hier kan je goed zien dat de stam wel wat dikker had gemogen [8D]

dit is een takje zeeschuim vers uit de doos, met silfor loof, dus een beter exemplaar uit de meestal samengestampte inhoud van een doos zeeschuim.


Mvg Marty

Peter

Mooi gedaan Marty, enkel, zoals je zelf zegt, zouden de stammen iets dikker mogen, alhoewel.....
Het materiaal van Silhouette, Mininatur of Silflor is prachtig om mee te werken. Ben net begonnen aan mijn dennenbomen volgens de uitleg die eerst in de Miba en nadien ook in MSM heeft gestaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

Ach, ik leer ook elke dag nog bij heh [:)]
ik doop nu de zeeschuim welek een enkele boom moeten worden in de latexverf. als de verf droog is doop ik ze weer, net zo lang tot de stammen wat dikker zijn.
bijkomend voordeel is dat de stammen ook wat taaier en sterker worden, waardoor ze minder snel breken.
ik heb er ijzerdraadjes door proberen te pielen, maar dan kunen ze me na 5 bomen echt opbergen.
Koken kan ook, mar op den duur worden ze toch wer droog genoeg om weer te breken bij de eerste de beste zucht.
Komt er een kijker langs die een hoestbui krijgt, liggen al mijn bomen weer tegen de achtergrondplaat aan [:D]
Mvg Marty