Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

6226

Gestart door rixke rail, 25 augustus 2021, 16:24:45 PM

rixke rail

Blij dat mijn bijdrage jou geïnspireerd heeft, Rudi. Om beter te doen eigenlijk want met werkend 5e licht, ik ben benieuwd naar het resultaat ...  8)
Modelspoorse groeten,
Erc
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

RUNE


Update omtrent de vorderingen "weatheren van 212126/6226".  De oude oude Roco is voorzien van een nieuwe motor ter vervanging van die oude dikke motor, sound-decoder en leds moeten er nog in.  De kas al onderhanden genomen en voorzien van een extra lamp, ook de schildering van de kop(pen) aangepakt naar voorbeeld.  Nu nog alles samenbouwen en weatheren.

IMG_20220331_151906 by rudi nelissen, on Flickr

Metpetergaathetbeter

#17
 licht na verloop van tijd achterwege gelaten ? Want op een gele uitvoering waren die lichten niet meer te vinden, waarschijnlijk om treinen naar Nederland te rijden (of toch een klein stukje)?A sein of hoe noemen ze zoiet ?


GDE

Waaaw echt knap gedaan !

ACFI

Knappe ombouw.

Proficiat.

ACFI

Martin Welberg

CiteerVraag is : wie durft het aan ?  ;D

Hmmm, denk dat ik het wel aandurf. Eerst een model en tijd zien te vinden..

Klaas Zondervan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2022, 16:28:32 PM
...waarschijnlijk om treinen naar Nederland te rijden (of toch een klein stukje)?A sein of hoe noemen ze zoiet ?
Je kunt het A-sein noemen. Wordt ook wel 3-puntssein genoemd.
Dat is begonnen in Duitsland, later ook ingevoerd in Nederland omdat er Nederlandse locs naar Duitsland reden.
Reden de 62-ers naar Duitsland? Kan ook een reden zijn geweest voor de derde lamp.

Metpetergaathetbeter

nee wel een stukje Nederland toch een tijdje in de jaren 80 zeker ?

rixke rail

Ik zou het nummer iets kleiner maken, Rudi. Op de originele foto komt zit het tussen de omgekeerde snor.
Tevens misschien iets donkerdere tint geel ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN