Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Project : prototype hld 62

Gestart door rixke rail, 25 augustus 2021, 09:39:21 AM

Metpetergaathetbeter

wellicht het prototype met afwijkingen allerhande net als de 1301 cie een aantal andere kenmerken heeft en die als je in model maakt staat genoteerd als fouten in de bouw (staat er ergens eentje te koop 900euro wegens zeldzaamheid en enkel voor spoormannen)

raf

iedereen bouwd zoals hij kan mijn gedacht
wil je een speciale lok hebben dan is dit een mooie ombouw
en komaan hé een rooster meer of minder of een handgreepje op een andere plaats

als de bouwer er mee tevreden is dan is het ok
ik heb die belgische leger diesel (ben de nummer weer kwijt) maar tijdens het spuiten is er degelijk iets verkeerd gegaan met de verf.
hij is te licht groen geworden door de gele ondergrond.
ooit zal ik hem nog  eens opnieuw spuiten maar ooit niet nu
maar hij rijd wel en dat is reeds voor mij voldoende
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

Citaat van: geert desc op 27 augustus 2021, 02:05:22 AM
Die 6201 is toch wel een speciale ze . Los van z'n enkele koplampen , constructieplaten die elders hangen dan alle andere ... zijn dan nog eens lamellen ter hoogte van het dak verdwenen . Het lijkt wel of ze die gewoon hebben verwijderd en dichtgemaakt met metalen platen . Toch wel iets leuks om na te bouwen. Staat trouwens al jaren op mijn te doen lijst .

Awel ja, Geert, dat was mij ook al onmiddellijk bij aanvang opgevallen.
Ik vond maar één andere foto met een dergelijke afwijking ...
Daarom heb ik het niet aangepast, want strikt genomen is er nog een ander verschil : kijk ééns op de neus, aan de linkerkant  ...
Die, ik denk dat het de seinlampjes voor de dubbeltractie zijn, stonden toen  ingewerkt in de neus blijkbaar ...
Ik heb het niet aangedurfd nog een neuscorrectie te doen ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN