(ver)huizen

Gestart door Alan On Track, 24 augustus 2021, 08:58:02 AM

Alan On Track

Zozo. Na vijf jaar in hetzelfde kot gewoond te hebben verhuis ik vandaag (tijdelijk) terug naar het ouderlijke nest. Mijn kotbaas heeft de meubels van mij overgekocht dus de hoeveelheid spullen die moeten worden overgebracht valt nog mee... Maar de bouwsels zullen nog een uitdaging vormen.  ;D Mooie gelegenheid wel om alles wat ik de laatste jaren gebouwd heb eens bij elkaar te leggen :). Het verdict: 39 huizen en gebouwen in totaal (de onafgewerkte funderingen van Sehr niet eens meegerekend).

IMG_20210824_084415115 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Havoc

Dat moet een serieus kot geweest zijn! Als je het zo bijeen zet een indrukwekkende verzameling.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Man, wat een prachtige gebouwen allemaal. Ge hebt er echt wel talent voor Alan!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

misschien moet ik die gewoon komen ophalen dan hoef je al die moeite niet meer te doen  ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alan On Track

Merci iedereen. Ironisch genoeg is alles wat op deze foto staat ook het enige wat nu nog op mijn kot is (buiten wat materiaal dat ik nog ga verkopen of weggeven). We durfen het gisteren niet meer samen met de rest van mijn inboedel mee te nemen in de camionette uit schrik dat het beschadigd zou raken...
Modelbouw is een kunst

svvander

En terecht... misschien stukje per stukje verhuizen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alan On Track

We zijn een dikke zeven maanden verder en ik kan met plezier bekend maken dat ik sinds zondag opnieuw in Elsene woon!

Ik heb het ouderlijke huis in Bassilly ingeruild  voor een eigen appartementje in Elsene :D, op een boogscheut van mijn werk (vroeger moest ik bijna 3 uur per dag pendelen, nu 10 minuten). Zwanzebeek is dus thuisgekomen in Brussel, en krijgt een plaats in een eigen kamer van 16 vierkante meter die ik als Attelier-treinkamer aan het inrichten ben. Er moet nog wel wat gebeuren qua inrichting (ook in de rest van mijn appartement), maar hoop nog zeker deze maand de modelbouwwerkzaamheden te kunnen hervatten. Ik ben nog even aan het twijfelen hoe ik mijn twee banen ga plaatsen (In L-vorm, parallel aan elkaar of onder elkaar), op een manier die een beetje mooi oogt, en nog een degelijke exploitatie mogelijk maakt. Ik kom er wel uit.

IMG_20220501_171048709 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220501_171037983 by Alan Jockmans, on Flickr

Het uitzicht vanuit mijn appartement geeft in ieder geval wel inspiratie voor Zwanzebeek  ;D

IMG_20220502_080342845 by Alan Jockmans, on Flickr

Een nieuw hoofdstuk in mijn leven en de hobby.
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

Proficiat! Leuk en de inspiratie voor het bouwen van mooie huizen lijkt zich ook aangenaam te presenteren   ;)

SuSke

Proficiat met je eigen stek.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Alan On Track op 04 mei 2022, 12:01:15 PM
Ik heb het ouderlijke huis in Bassilly ingeruild voor een eigen appartementje in Elsene :D,

Proficiat, nu moet je tenminste niet alle dagen meer door die diepe goot crossen waar een (mijn) auto tegen de grond sleept, met als gevolg een kapotte bodembeschermplaat! ::)
Moest ik daar wonen ik zou toch de schepen van openbare werken eens bij zijne col pakken hoor....

;)


doomslu

Inspiratie vanuit het raam!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: Martin Welberg op 04 mei 2022, 17:03:19 PM
Mooi stekkie!!

Zeker weten, inspirerend voor de stads-modelbouwer!

Jappy

Dat is inderdaad een leuk plekje dat je daar ter beschikking hebt! Je hebt precies nog ruimte voor een aantal extra projecten!  ;)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn