Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Olaerts M1 rijtuigen

Gestart door Peter, 23 augustus 2021, 09:34:16 AM

Peter

Op onderstaande foto het enige M1 rijtuig
dat ik momenteel nog bezit en met helemaal afgewerkt
interieur. Begrijp alleen niet dat Olaerts (of iemand anders) van zo'n prachtige
modellen geen nieuwe oplage maakt.

DSCN2793-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,
Heel simpel: niet genoeg kandidaat kopers.
Roland

ronny-vdv

Als ik mij niet vergis, zijn ze nooit in tijdperk IV uitgebracht waar toch wel een markt voor is.
Maar of dat voldoende voor een herproductie, dat is de vraag  :o
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

#3
ik vrees dat je verkeerd ingelicht bent want ik heb die in tijdperk IV met computernr.'s (een set van 4),mogelijk is de markt ondertss opgedroogd.

rixke rail

De inventaris van de M1, uitgebracht in h0, vindt U HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Ik denk dat hij ze zelfs nog altijd verkoopt, kant en klaar en in bouwpakket.

Lang niet meer alle versies en waarschijnlijk laatste stuks, maar ze zijn er nog? Net als de K-rijtuigen trouwens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ronny-vdv

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2021, 14:16:20 PM
ik vrees dat je verkeerd ingelicht bent want ik heb die in tijdperk IV met computernr.'s (een set van 4),mogelijk is de markt ondertss opgedroogd.
Ah, blijkbaar wel. Dat heb ik dan gemist  :-[
Thx voor de info, heren  ;)
Mvg,

ronny-vdv

Decapod

Guido heeft nog wel wat in stock, maar niet meer van alle versies en alle types (ik dacht vooral nog van K1 en K3 en L, tp IV of in speciale versies, bv. die van de BVS).
Dat ze niet meer bijgemaakt zouden worden zou - maar dat heb ik ook maar van horen zeggen - te maken hebben met het feit dat het een co-productie was tussen Olaerts, Bailliën en Hobby Verborgh (OVB). Hobby Verborgh bestaat sinds 2008 niet meer en blijkbaar is het niet zo simpel om een middenweg te vinden voor de verschillende (ex-)partners. Waarom weet ik niet, maar ik kan me inbeelden dat het niet zo simpel is om zulke zaken vlot te trekken wanneer de mallen in bezit zijn van verschillende partijen. Het zijn kostbare dingen en niet iedereen zal het zien zitten om weer eens de hele - vaak bochtige - weg af te leggen die de ontwikkeling en productie van een model is.
Jammer natuurlijk, want het zijn mooie modellen.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Metpetergaathetbeter

#8
en nog meer met onverkoopbare stock /geinvesteerd geld blijven zitten,één van de vele OVB producties die ze toen met 3'en aan de man brachten  en dat 1, 2 partners met andere dingen bezig zijn dan modeltreinen. Verborgh die renteniert (leeft die nog?)nadat hij de zaak overliet aan Serge,deze ging failliet ging en ondertss al een paar jaar overleden en kwam hier ooit 500meter van mijn deur in Lochristi nog een winkel openen. Zaken doen zat hem ook niet echt in het bloed want die dacht ook hetgene ze mogen.........en dat vertelde/zei hij ook(zie ander draadje) en het heeft zijn bankroet betekent samen met eigenlijk niet concurrentieële prijzen t.o.v van anderen! En Balien doet die nog modeltreinen ? Ik dacht het niet.....

Herwig


     '...En Ballien doet die nog modeltreinen ? Ik dacht het niet.....'

     'Modelbouw B.'   en   'Modeltreinen B.'   was niet 't zelfde.   
     Andere persoon (broer dan wel kozijn ?) andere winkel, ander huisnummer op de Turnhoutsebaan,  Antwerpen.   
     De treinenzaak is reeds jaren gesloten,
     maar de modelbouwzaak is er nog steeds      https://www.modelbouw-baillien.be/

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2021, 11:00:36 AM
en nog meer met onverkoopbare stock /geinvesteerd geld blijven zitten,

Daar kun je wel een punt hebben. Ie heeft idd nog wel wat van z'n "oudere" producties over. En merkte je op beurzen ook.
?4j terug of is het al 6j? op MSM expo de HLE15 voor 100euro. Was natuurlijk pech, zijn model kwam quasi gelijktijdig met LSM uit. (zie MSM zaten maar paar maand tussen de 2 vergelijkingen)
De Breaks waren paar maand voordien op een andere beurs ook maar rond de 200 (helft van de normale prijs)
...

Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2021, 14:16:20 PM
ik vrees dat je verkeerd ingelicht bent want ik heb die in tijdperk IV met computernr.'s (een set van 4),mogelijk is de markt ondertss opgedroogd.
Dat waren echter sets trek-duw in totaal 4 en dus met een piloot rijtuig . Het gewone bagage rijtuig is bij OVB productie jammer genoeg nooit in tijdperk 4 gekomen .

Metpetergaathetbeter

inderdaad,met als voordeel dét die M1 stuurstand voor er genoeg M2 stuurrijtuigen waren,vanuit Antwerpen richting Mol voor een M2trein heeft gestaan (ik zag die binnenin uitgebroken en met bruin papier afgeplakt ,mocht iemand een stuurrijtuig hebben die er niet meer zo fraai uitziet ! )Mocht je er één willen met decals zelf te maken

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2021, 11:00:36 AM
ondertss al een paar jaar overleden en kwam hier ooit 500meter van mijn deur in Lochristi nog een winkel openen.

Toch in omgekeerde volgorde hoop ik....? ::) ??? :-\ ;D!

;)