Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gebuisd

Gestart door Val-Rikard, 21 augustus 2021, 20:49:30 PM

SuSke

Maar al bij al heb je een mooi staaltje modelbouwwerk neer gezet. Ik neem aan dat de beugels en steunprofielen het resultaat zijn van een 3D-print en voor de leiding een gewoon stukje pvc of styreenbuis à la Floris  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

misschien gewoon Suske inhuren als je aan zoiets begint  ;D , professioneel onderlegt in zaken waar anderen de nodige kennis helaas(moeten) missen, tof dat Suske wil helpen(en vertelt waar er eigenlijk onbewust wordt gezondigd) want wees eens eerlijk liever iets bouwen dat klopt dan te bouwen met onbedoelde fouten( hoewel de meesten het toch niet zouden zien zonder suske's kennis)

Val-Rikard

Modelbouw is altijd een beetje leren...  :) ;)

SuSke

en compromissen zoeken  ;D ;D


en ze aanvaarden  ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stedahult

Dat locje is ook een heerlijk ding.
Mvh. Steef

Klaas Zondervan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2021, 13:37:48 PM
( hoewel de meesten het toch niet zouden zien zonder suske's kennis)
Ik zag het ook pas nadat Frans er wat van zei. Toen dacht ik: oja, er klopt iets niet. Had hij maar gewoon zijn mond gehouden. :D

Val-Rikard

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 augustus 2021, 20:35:36 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2021, 13:37:48 PM
( hoewel de meesten het toch niet zouden zien zonder suske's kennis)
Ik zag het ook pas nadat Frans er wat van zei. Toen dacht ik: oja, er klopt iets niet. Had hij maar gewoon zijn mond gehouden. :D


;D ;D ;D

SuSke

Ik zal het in de toekomst in een Persoonlijk Berichtje naar de desbetreffende auteur sturen....   8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Och, iedereen heeft zo zijn beroepsmisvorming. De ene al wat erger dan de andere....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Citaat van: SuSke op 23 augustus 2021, 20:53:21 PM
Ik zal het in de toekomst in een Persoonlijk Berichtje naar de desbetreffende auteur sturen....   8) 8)

Liever niet , nu kunnen we wat leren ,anders gaan straks alle interessante dingen via pm en kunnen we het forum wel opdoeken ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dani

.. en heeft er ook al iemand de rivetten geteld in de stukken ?   ZIjn die in evenwicht en in proportie ?.

Ik vind het met mijn "simpele geest"  een knap stukje modelbouw werk.  Details zijn inderdaad misschien niet 100% correct  (dat zegt dan dat kleine restantje ingenieursbrein) maar het totaalplaatje zou menig modelbaan kunnen sieren en naar "the next level" trekken. 

Respect voor het werk,    ik wou dat ik het zo netjes kon.     Mijnbouwsels zijn veeeel meer rudimentair en dit is al een hoogstaand stukje  pijpwerk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

De andere kant van het baantje is nu afgewerkt met een tunnel.
Nu mijn lijstje afwerken met kleine dingen die links en rechts nog moeten gebeuren.
Dan kunnen we starten met gras bomen en struiken, dat zal een grote metamorfose worden waar ik alvast naar uit kijk.


Boemeltrein

Zéér mooi zo'n dikke buis achter je huis :D