Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Prusa 3D printer

Gestart door Dirky, 18 augustus 2021, 22:05:20 PM

Dirky

Naast de oude PHOTON (resin) staat nu ook een ELEGOO (resin) en een PRUSA (filament) printer.

In het verleden heb ik me altijd blind gestaard op details en daarvoor zijn de resin printers buitengewoon interessant. Een modelvlieg-collega had echter op z'n PRUSA zo een volledig RC vliegtuig (in aparte  stukken) geprint en na een teststukje voor mij, heb ik een paar maanden geleden maar meteen ook zo'n ding aangeschaft.

IMG_20210612_113503 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

Om geen tijd te verliezen de gemonteerde versie aangekocht en tja, je kan meteen aan de slag!

Na een beetje experimenteren en fine-tunen toch wel aardige resultaten:
(Voor alle duidelijkheid, de 4 gevels worden apart geprint)

20210803_190923 by Dirky dyniMo, on Flickr

Zeker een aanrader!




Alan On Track

Amai, ik wist niet dat je zo'n gedetailleerd resultaat met een filamentprinter kon bereiken.
Modelbouw is een kunst

PietB

Citaat van: Alan On Track op 18 augustus 2021, 23:38:12 PM
Amai, ik wist niet dat je zo'n gedetailleerd resultaat met een filamentprinter kon bereiken.
Ik heb dan wel geen Prusa, wat meesterlijke apparaten zijn, maar met mijn eigenbouw AM8 heb ik deze resultaten geboekt.



Beide N-scale.
De lok op de onderste foto is een 71054 Piko BR82 024
Een FDM printer kan een enorm mooie/fijne resolutie printen, mits hij maar goed in elkaar gezet is.
Het hoeft niet altijd een Resin printer te zijn om mooie dingen te printen.

grt Piet.

svvander

Ik moet toegeven, ik dacht dat een PLA printer inderdaad ook veel ruwer was. Maar als ik dat huisje zie; heel mooi. Hoelang is de printtijd ongeveer voor 1 gevel en tot welke "fijnheid" kan je gaan?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

deze printers kunnen inderdaad ook fijn printen .
als je soms ziet hoe dun de bridging draden zijn die geprint worden
maar zo dun heb ik nooit kunnen printen zoals die draden
ik gebruik de printers vooral voor delen die vanachter op de baan staan en onder de baan
servo en module houders en dergelijke
piet laat zien dat het best wel mooi print
maar zo heeft elk toestel zijn voor en nadelen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.