Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Brawa Rheingold: verkeerde aankoop??

Gestart door Peter, 18 augustus 2021, 14:09:14 PM

Peter

Heb eigenlijk een fout gemaakt met de Brawa set van de Rheingold te kopen, want mijn baantje is te klein voor die prachtige set bestaande uit de vier rijtuigen en het bagage rijtuig.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de set prachtig, om niet te zeggen super.
En om eerlijk te zijn twijfel ik wat ik moet doen, want echt rijden is niet ideaal in de R2 bocht van Roco Line. De set is nieuw en zit terug in de originele verpakkingen. Dus terug verkopen??? of ze gewoon in de dozen laten zitten.
PS: de Brawa stoomlok baueihe 01 heb ik gedigitaliseerd (niet makkelijk) en die behoud ik in elk geval.
En het spijtigste van heel de zaak: ik kan geen rondjes meer rijden enkel 2,00 meter voor en achteruit want de breedte is slechts 70,00 cm
Verhuizen is zeker niet aan de orde, want we wonen hier heel graag in deze assitentie flat. (gekocht als gewone flat omdat ze er een paar te veel hadden)

Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

Een simpele vraag: wat is de grootte, gemeten tussen de muren, van de kamer waarin je treinen staan ?

Roland

Peter

De kamer iq 4,00 met lang en 2,20 breed........maar aan de smalle kanten staan aan een zijde een raam tot 40 cm van de grond  waardoor er nog 70 cm ruimte naast is. Aan de ander smalle kant staat de deur
Aan de lange kant staat aan een muur een kleerkast en mijn bureau met PC, printer enz. vrije ruimte 
De ander lange kant  staat de diepvries met daarnaast de 3 meter voor de baan
Vrije ruimte is nog 70 cm
Met vriendelijke groeten
Peter

Fred

Dag Peter,

Als je al geniet van het bekijken van jouw Rheingold in de verpakking, zou ik niet twijfelen: bijhouden en zichtbaar opstellen in de woonkamer.

Is het geen optie om te rangeren met enkele rijtuigen op jouw toekomstige baan?   "Rondjes rijden" kan wellicht op een clubbaan.


Frederic

dani

hang een mooie lange vitrineast boven je baantje ....  zet die daar in.
Heb ik indertijd voor "Bompa Trein" zaliger ook gedaan.  ZIjn 6 mooiste modellen stonden daar veilig achter (plexi) glas te pronken in al hunglorie.
Vitrine was 2m50  lang en 6 verdiepingen (65 cm) hoog en maar ongeveer 10 cm diep.
LED verlichting erin, een stuk achtergrond  er in plakken, spoortjes leggen.. klaar
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Citaat van: dani op 19 augustus 2021, 10:17:22 AM
hang een mooie lange vitrineast boven je baantje ....  zet die daar in.
Zou ik ook zo doen.
Of gewoon een recht stuk spoor op de kast ...
Paul

Peter

Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd uit naar het systeem van Gerolf, om de eenvoudige reden dat ik voor een wandkast geen plaats heb. Tenslotte heeft mijn echtgenote ook recht op wat (muur) ruimte
Zal dus nog eens met Gerolf moeten afspreken om de details van hem te krijgen.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

#7
geen plaats voor een baantje
geen plaats voor een vitrinekast
....

Gewoon de boel opdoeken dan. vrouw blij met de extra ruimte !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.