Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waarom plaats ik hier nog foto's

Gestart door Alberke, 17 augustus 2021, 15:16:50 PM

Alberke

Ja, waarom eigenlijk. de response is niet bepaald overweldigend. Ja misschien haal ik niet het niveau van bepaalde industriegebieden in de Ardennen.
Nochtans is alles afgewerkt naar beste kunnen, en jullie weten dat het me sinds mijn laatste akkefietje moeilijk werken is, het kost me zelfs moeite om deze tekst te typen.
Ik probeer in de opbouw van mijn baan een beetje originaliteit te brengen, ze heeft een eigen achtergrond die de opstelling min of meer verklaart.
Fantasie weliswaar, maar is dat niet de helft van de bedoeling, de andere helft nabootsing van de realiteit zijnde?

PS:
en natuurlijk is het jammer dat je je draadje ziet verdwijnen in een oeverloos gezwets over... nu weer over hoe handelaars hun waren presenteren.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

#1
Hugo, je bent subliem goed bezig. Je moet het vooral niet persoonlijk opnemen. Velen hebben een dagtaak, of een andere bezigheid. Reacties komen dikwijls uren of dagen later. (Behalve wanneer er salami gesneden wordt  ::)  ;D ). Ook op mijn bouwverhaal is er niet steeds reactie, en dan soms een overvloed. Het gaat met golven en dat is niet erg.

Het belangrijkste is dat jij je amuseert met het bouwen, en het tonen. De ooh's en de aah's zijn leuk, maar maken geen verschil in het modelbouwen op zich. Doe je ding, doe wat je zelf het leukst vindt. En je zal merken dat reacties op jouw foto's komen en gaan, zonder dat er een persoonlijke rede is. Neem het zoals het komt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ramdani

het is komkommertijd in modeltreinland  ;);
op andere forums is er een "vindikleuk" knop of iets in die zin,

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

RUNE

Blijven foto's posten ! Ik zie liever foto's passeren dan gezwets, maar ja dat hoort er soms ook bij (soms te veel) en veel respect voor je dat je zelfs in moeilijke omstandigheden verder doet. ;)
Dat zijn echte modelbouwers !!

mahtoska1

Zeker blijven foto's posten. Foto's zeggen meer dan woorden. Het is ook altijd een inspiratie bron.
Het is inderdaad lovenswaardig dat je onder moeilijke omstandigheden verder doet.

En ik beken, ik reageer niet veel op posts. Maar geloof me, ik heb al veel geleerd van foto's die jij en andere plaats.


De absolute beginner


BC911

Persoonlijk zou ik zeggen: blijf zaken plaatsen, maar doe het voor jezelf en niet voor iemand anders. Zie het in de eerste plaats als een naslagwerkje voor jezelf. Ik merk dat ik vrij snel vergeet hoe ik dingen gedaan heb. Of ook van waar je komt met een projectje. Dan is een eigen draadjes gewoon handig om op terug te vallen.

Dat andere het leuk vinden das mooi meegenomen. Dat er soms tips gegeven worden waar je iets aan hebt, nog beter. Maar stel dat niet als voorwaarden om iets te posten.

En wat je zeker niet mag vergeten is dat je waarschijnlijk veel lezers inspireert om zelf weer zaken te gaan knutselen. Zelf al posten ze dan niet meteen allemaal "oh´s" en "wow´s". En is dat uiteindelijk niet het leukste van allemaal? Elkaar lekker triggeren om weer wat te gaan doen met de hobby.

Veel plezier nog met je project.

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 17 augustus 2021, 15:16:50 PM
Ja, waarom eigenlijk. de response is niet bepaald overweldigend. Ja misschien haal ik niet het niveau van bepaalde industriegebieden in de Ardennen.
Nochtans is alles afgewerkt naar beste kunnen, en jullie weten dat het me sinds mijn laatste akkefietje moeilijk werken is, het kost me zelfs moeite om deze tekst te typen.
Ik probeer in de opbouw van mijn baan een beetje originaliteit te brengen, ze heeft een eigen achtergrond die de opstelling min of meer verklaart.
Fantasie weliswaar, maar is dat niet de helft van de bedoeling, de andere helft nabootsing van de realiteit zijnde?

PS:
en natuurlijk is het jammer dat je je draadje ziet verdwijnen in een oeverloos gezwets over... nu weer over hoe handelaars hun waren presenteren.

Misschien is jouw marketing even slecht als die van de handelaars hé Hugo!  ;D ;D

Maar alle gekheid op een stokje, over dat gezwets is al héél wat gezwetst geweest en toch blijft het duren, maar dat belet niet dat andere dingen niet worden bekeken/gevolgd hoor, al is het droevig dat wij in een snel tijdperk leven waar weinigen nog de tijd hebben om te reageren,
trouwens, je bent beter af met die stilzwijgende waardering dan met al die +1's, die meestal niet gemeend zijn, anders zouden die ook de moeite doen een pluimpje af te schieten.

En die "eigen achtergrond" van dat thema op jouw baan kennen de meesten van ons (jammer genoeg) maar al te best...

Dus, riskeer het niet om te stoppen hé! :)

;)

59erke

Hugo, trek het u niet aan en blijf maar verder posten in uw draadjes.

En de reacties, tja ik zie dit ook in mijn draadjes dat er afwisselend word gereageerd of soms helemaal niet.

Het is natuurlijk altijd leuk om positieve reacties te krijgen na een dagje zwoegen om dat ene perfecte stukje scenery te maken maar het niveau van wat er getoond word is de laatste tijd zo hoog dat sommige misschien niet meer de moeite doen om superlatieven voor 'goed bezig' te posten, of de lezer heeft andere interesses dat kan natuurlijk ook.

En dan denk je als bouwer inderdaad dat het niet goed is en dan ben je wat teleurgesteld.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Heb me ook die vraag al gesteld. Eerlijk gezegd, ik was niet van plan om hier nog veel foto's te plaatsen. Nu besef ik dat wat ik doe belange niet het niveau haalt dat hier als "normaal" wordt beschouwd omdat er enkele professionele modelbouwers continu hun waren en realisaties showen. Dit doet mij meer en meer naar andere forums uitwijken trouwens. Dat en de weinig brede interesse op dit forum voor meer dan h0 NMBS. Heeft niets met het "gezwets" te maken.

Reacties zijn uiteraard leuk en in zekere zin doe je het ook daarom. Want als je in je eentje in je hoekje bezig bent is "alles" goed natuurlijk. Maar de "+1".... eerlijk gezegd, dan kan je evengoed letten op hoeveel de teller staat hoeveel er de thread gelezen hebben. Soort "like" zou dan beter zijn alhoewel ik die verfoei.

En commentaar geven is lastig op een medium als een forum. Je kan altijd wel schrijven dat je iets groter/kleiner/donkerder/lichter beter zou vinden maar door gebrek aan directe interactie heb je bijna geen mogelijkheid tot nuanceren. Als je de persoon een beetje kent dan lukt het wel maar als het iemand is die je van haar noch pluim kent.... dan neem je meestal het risico niet. En dan komen er weinig zeggende commentaren. Spijtig maar verstaanbaar. En ja, het is niet omdat je iemand al 10 jaar op het fomrum "kent" dat je die persoon "kent".

Daarom ook dat de threads met "gezwets" zo populair zijn, iedereen kan er een idee over hebben en eender welk idee je hebt, er zijn er die hetzelfde idee hebben en die het tegenovergestelde idee hebben. Kan me weinig schelen en is deel van de "ambiance". Is een beetje zoals op het werk. De werkgevers waar het meeste zo gezeverd en gezwansd werd, daar werd meestal het hardste gewerkt. Dat was een soort compensatie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

oebr


Design en marketing zijn interessante onderwerpen die in de periferie van het spoorwegbedrijf
en ook in het modelspoorwereldje behoorlijk relevant zijn. Enkele deelnemers aan dit forum bespreken dat dan ook graag eens, het lijkt me logisch dat we dat op dit forum doen. Op een forum van vliegvissers of eentje van lingerieverzamelaars zou het nogal uit de toon kunnen vallen.
Dat het onderwerp je niet ligt kwalificeert het overigens niet als gezwets.
Dat er gezwets in het draadje verzeilt is wat anders, maar dan valt er over haast elk draadje wat te zeggen.




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kautenbach

Ik snap je punt, maar bedenk dat lang niet iedereen, als al gemeld, een reactiecplaatst. Kijk ook eens naar het aantal mensen dat naar je foto's kijkt, en zal blijven kijken. T is altijd leuk vind ik om te zien wat een ieder doet/maakt en hoeveel plezier ze daar in hebben en vaak haal je er weer leerpunten, inspiratie uit zonder dat je commentaar krijgt op je post. Blijft idd wel dat ik wel met je eens bent, waar doe je het voor...

Vooral blijven plaatsen dus ;D (duimpje plaatsen wil niet :P)

Havoc

Citaat van: oebr op 17 augustus 2021, 23:46:02 PMDesign en marketing zijn interessante onderwerpen die in de periferie van het spoorwegbedrijf
en ook in het modelspoorwereldje behoorlijk relevant zijn. Enkele deelnemers aan dit forum bespreken dat dan ook graag eens, het lijkt me logisch dat we dat op dit forum doen. Op een forum van vliegvissers of eentje van lingerieverzamelaars zou het nogal uit de toon kunnen vallen.
Een forum van vliegvissers ok, maar een forum van lingerieverzamelaars? (moet ik eens googlen)... Langs de andere kant, ik denk dat ze daar nog véél verder gaan over design en marketing!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Hugo, wat jij op ons forum post is zeker waardevol. Je haalt trouwens een bovengemiddelde afwerkingsgraad. Blijf zeker posten !
Anderzijds begrijp ik best dat je - door wat je allemaal meemaakt - ontgoocheld en boos bent op de wereld ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ik vind de foto's van Hugo zeker de moeite waard om te blijven volgen, net als zijn modelbouw stukken
Sorry als ik niet op alles reageer (doen ze bij mij trouwens ook niet  ;))
Met vriendelijke groeten
Peter