Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Aan alles komt een eind.

Gestart door PietB, 16 augustus 2021, 22:10:36 PM

PietB

Beste vrienden,
ik heb vandaag al mijn spoor N rollend materieel verkocht.
Ja Piet gaat stoppen met z'n treinen, het kwam even binnen om het besluit te nemen na 60 jaar plezier aan de hobby te hebben beleefd, maar door een aantal lichamelijke ongemakken ben ik niet meer in staat om langdurig onder een treintafel te bivakkeren of er overheen te hangen.
Ook het bouwen van scenery is door wat onvaste handen(gelukkig geen Parkinson) een hele toer geworden.
Het enige dat ik nog wel behoud is dit baantje.


Eén ding is zeker, er gaat de komende tijd in de verkoop hoek nog wel het één en ander geplaatst worden.
En een andere zekerheid is, dat ik verbonden blijf aan dit forum als verjaardagstaartenbakker.
En ik zal ook zo hier en daar nog wel eens aan een discussie deelnemen.

grt Piet.

Alan On Track

Jammer om te lezen dat je met de hobby stopt, Piet, maar het is begrijpelijk. Hou je toch nog gezond  ;)
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

jammer van de hobby op een lager pitje maar toch blij dat je(liefst nog heel lang)hofleverancier blijft van de verjaardagstaarten !  ;)

Pierre

Het is triest dat je door lichamelijke gebreken moet stoppen met je hobby Piet. Maar ik snap het wel. Blijf gezellig mee lezen en stop zeker niet met taarten bakken. Sterkte man. ;)
Groet Pierre.


Peter

Hallo Piet
Dat vind ik nou heel spijtig. Sukkel zelf wat met de gezondheid, net als nog een paar andere hier op het forum
maar we worden dan ook ouder.
Hoop dat we nog steeds vriendelijk kontakt met elkaar blijven hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

Hallo Piet
begrijpelijk want ik zit ook te sukkelen met mijn longen op het ogenblik
maar toch wel blij dat je aan het forum verbonden blijft al is het dan met taarten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Dit vind ik nu echt wel heel jammer !!!
Altijd genoten van je kijk op de wereld en je gevatte comments, en ook van je modeltrein avonturen.

Gelukkig is er FB en WhatsApp en blijven we in contact.   En je hebt nog je 3D printer(s) om je uit te leven, maar het zal toch niet hetzelfde zijn hoor .
Heel jammer dat het op deze manier moet lopen, maat ...       
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Wat heel erg jammer!
Maar ik begrijp het wel, "stoppen" zullen we ooit allemaal wel eens moeten.
Maar ook top dat je onze taartenbakker blijft!
Hou je haaks!
Paul

SuSke

Spijtig dat je die beslissing hebt moeten nemen Piet, maar als het echt niet gaat dan moet je wel.
Fijn dat je de verjaardagstaarten blijft uitdelen, een geapprecieerde bijdrage.

Misschien tot op een of andere tentoonstelling mocht je daar de moed voor hebben en geen vrees om toch terug gebeten te worden door dat modelspoorvirus  :o :o
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Misschien denken aan een grotere schaal hé Piet,
In elk geval niet zorgen dat we jou gaan missen hoor,
Waar een wil is,....
Ik heb weet van een stokoud mannetje , (en daar kan jij nog niet aan tippen qua leeftijd!) in een spoor 1club in Aalst die zich intens bezig houdt met zijn gasgestookt stoomlocje, en ik hield telkens de adem in als hij begon uit te leggen hoe het werkte (ontploffingsgevaar! ::))
maar hij had er ongelooflijk zin in, en dat moet jij ook hebben!

;)

59erke

Piet, spijtig dit te horen maar begrijpelijk.

Anderzijds lees ik dat je je kerstbaantje nog gaat houden dus dat vind ik dan wel weer positief.  Het is begrijpelijk dat je het bouwen niet meer ziet zitten om voorgenoemde redenen maar ik durf ervoor wedden dat je rond de kerstperiode maar al te graag de kersttrein gaat besturen  ;).

Laat die kersttrein dus maar flink bollen en we lezen je nog wel op het forum.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Heel erg jammer, maar... aan elk einde komt een nieuw begin. Wat het ook mogen zijn, ik hoop dat je zeker niet stopt met al je 3D zaken (want ook dat is een leuke hobby).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Jammer maar te begrijpen. Langs de andere kant twijfel ik er niet aan dat je vroeg of laat een andere insteek vindt en verder gaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Het is fijn om jullie reacties te lezen en begrip te ervaren voor deze beslissing.
Ook is het geweldig, maar dat hoort echt bij dit forum, om opbeurende opmerkingen te krijgen.
En nogmaals ik ga door met dit forum en zal zo consequent als mogelijk is het verjaardagen deel blijven vullen.
Heb ik spijt van de beslissing, mwah een dubbel gevoel dat wel, maar echt spijt niet.
En ik heb tenslotte mijn kerst dorpje nog, toch?
Ook blijf ik alle ontwikkelingen hier en in modelspoor land volgen.
Vrienden bedankt.

groet Piet.


Gerolf

Ik lees dit nu pas ... en het was wel even schrikken

Citaat van: Havoc op 17 augustus 2021, 20:37:10 PM
Jammer maar te begrijpen. Langs de andere kant twijfel ik er niet aan dat je vroeg of laat een andere insteek vindt en verder gaat.

Ik kan het niet beter verwoorden, en ben bovendien vooral dankbaar voor wat je voor ons forum betekent.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw