SwitchPilot V2.0 en Tillig wisselmotor 86110

Gestart door filosoofke, 16 augustus 2021, 12:03:39 PM

filosoofke

Hoi,

ik ben momenteel een testbaan aan het aanleggen om ervaring op te doen na een jarenlange pauze en wil nu mijn Tillig elite wissels gaan bedienen met een ESU command station, SwitchPilot V2 en Tillig wisselmotors (86110).
Na de nodige research al tot de conclusie gekomen dat die Tillig wisselmotors niet ideaal zijn, maar deze heb ik nu nog liggen en zou in eerste instantie wel moeten voldoen.

Op dit moment wordt de switchpilot gevoed door een extra transfo.
De eerste wissel heb ik geconfigureerd in de ESU command station, en als ik het commando geef om de wissel van positie te veranderen, dan hoor ik dat dit ook iets teweeg brengt in de switchpilot, maar de wisselmotor doet niets.

kabels rood, geel en roos van de wisselmotor zijn aangesloten op de switchpilot.

Maar is dit überhaupt een setting die kan werken? Veel info vind ik niet op internet en wat ik terugvind op Duitse fora (mijn Duits is basic) heb je nog een extra tussenstuk nodig? Levert de switchpilot te weinig stroom?

Iemand ervaring hiermee?


mvg,
Wim

SuSke

De switchpilot is gemaakt om magneetartikelen te sturen en geeft dus een korte puls.
De Tillig wissel motor is een motor en vraagt om een langdurige stroom.

Volgens de handleiding heb je inderdaad die Extension nodig om motoren aan te sturen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

filosoofke

Ahah, ok. Bedankt. Die extension had ik al gekocht omdat ik meende die nodig te hebben voor de polarisatie, al heeft de wisselmotor daar ook een uitgang voor.
De puzzelstukjes beginnen stilaan in elkaar te vallen.

Als ik dat schema uit de handleiding vertaal naar de Tillig motor, dan lijken er twee verbindingen naar de motor te gaan, maar welke kabeltjes zijn dat dan? Zijn dat de gele en de roze? Wat dan met de rode?

filosoofke

Het is gelukt.. :)

geel en roos samen van de switchpilot extension Com A en rood in de switchpilot extension Com B