Marketing en visuele stijl van onze fabrikanten

Gestart door Alan On Track, 14 augustus 2021, 13:49:58 PM

Herwig

#75
  "Auchan"   IS   de super(hyper)markt,  met verschillende vestigingen . 
  Bekend bij wijnliefhebbers,  maar weet niet of nu de prijzen nog interessant genoeg zijn om de kilometers te rijden tot  'over de schreve'.

   

Metpetergaathetbeter

het Franse  flessenwater schijnt daar merkelijk goedkoper te zijn.........ik dacht door lagere BTW -heffing

doomslu

In Luxemburg zijn er twee vestigingen van Auchan, maar die zijn niet goedkoop hoor. Waarschijnlijk passen ze hun prijzen aan.
Nooit in Frankrijk in een Auchan geweest...

Maar iets ernstiger nu: dat er in België in sommige plaatsen geen tijdschriften over treinen te vinden zijn ligt, helaas, aan de verdeling. Die mannen bepalen wat er in de winkels komt. Als uitgever heb je daar totaal geen zeggenschap in en ook geen inzicht...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

dat is waar, die op de Kirchberg rekent goed door.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

en in het hol van Pluto woont moet je soms wel modeltreintijdschriften lezen want er is daar niks anders  te doen

rgp

Peter,

Wel in dar hol van pluto is het beter wonen dan in de streek "we doen alles beter wat we zelf doen"

Roland

Metpetergaathetbeter

je moet er van houden elk, moet dat voor zichzelf uitmaken......

Havoc

Citaat van: rgp op 12 september 2021, 14:47:37 PM
* in de Auchan even buiten Manosque, in de middle of nowhere, kon ik 7 (ZEVEN) modeltreintijdschriften kopen, bij de plaatselijke dagbladhandelaar van Forcalqieur (+/- 5000 inwoners) VIER; in Asse in België (22.000 inwoners) NUL !

Nochtans, de laatste keer dat ik in de Press Shop in Zellik (deelgemeente van Asse) was hadden ze wel MSM. Dacht nog andere ook. En in Basilix shopping centre hebben ze de volledige LR Press reeks EN MSM, spoowegjournaal etc. Terwijl ik eens in Frankrijk verschillende dagbladwinkels in een serieuse stad (Orleans) afgelopen ben en nergens Voie Libre gevonden heb.

Denk dat het in Frankrijk is zoals Luc schrijft. Het hangt af van wat de dagblad handel indoet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Boemeltrein

Wel dan woont Roland op 2,5 uur rijden van mij, ik woon ook in zo'n hol en in het nabij gelegen stadje Sion (25.000 inwoners) =15 minuten rijden vind ik de Franse tijdschriften zonder probleem, 2 modelspoorwinkels, tot voor kort 3 en 2 modelbouwhandels waarvan één (gemotoriseerde vliegtuigjes) en 5 km verderop in een naburige gemeente 2 modelbouwhandels (kits), dan ben ik aardig verwent in mijn hol van pluto :D

ACFI

Citaat van: Boemeltrein op 13 september 2021, 13:55:06 PM
Wel dan woont Roland op 2,5 uur rijden van mij, ik woon ook in zo'n hol en in het nabij gelegen stadje Sion (25.000 inwoners) =15 minuten rijden vind ik de Franse tijdschriften zonder probleem, 2 modelspoorwinkels, tot voor kort 3 en 2 modelbouwhandels waarvan één (gemotoriseerde vliegtuigjes) en 5 km verderop in een naburige gemeente 2 modelbouwhandels (kits), dan ben ik aardig verwent in mijn hol van pluto :D
Amai,

dat is evenveel als in Belgie.

Luxe gewoonweg.

ACFI

doomslu

Citaat van: Havoc op 13 september 2021, 11:00:08 AM

Denk dat het in Frankrijk is zoals Luc schrijft. Het hangt af van wat de dagblad handel indoet.
Hier is het de distribiteur die beslist, daar wellicht ook...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Havoc,

Zellik is idd een deelgemeente van Asse, maar demografisch de achtertuin van Brussel; de rest is Brussel.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 13 september 2021, 18:02:44 PM
Havoc,

Zellik is idd een deelgemeente van Asse, maar demografisch de achtertuin van Brussel; de rest is Brussel.

Roland

Een beetje zoals 't stad 't stad is en de rest de paaarking! ;D ;D

;)

Havoc

Citaat van: rgp op 13 september 2021, 18:02:44 PM
Havoc,

Zellik is idd een deelgemeente van Asse, maar demografisch de achtertuin van Brussel; de rest is Brussel.

Roland

Denk je dat ik dat niet weet na er 53 jaar te wonen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 14 september 2021, 10:08:07 AM
Citaat van: rgp op 13 september 2021, 18:02:44 PM
Havoc,
Zellik is idd een deelgemeente van Asse, maar demografisch de achtertuin van Brussel; de rest is Brussel.
Roland
Denk je dat ik dat niet weet na er 53 jaar te wonen?
Roland bevestigt enkel wat U vertelt,dus waarom zo in het defensief  Johan ? ;)