Decals Belgische wagons

Gestart door De absolute beginner, 13 augustus 2021, 11:09:48 AM

Peter

Als MSM eens kontakt zou opnemen met Danny Coremans van DACO decals zou een goede zaak kunnen zijn.
Danny produceerd uitstekende decals van meestal Belgische luchtvaart getinte plastiek modelbouw in verschillende schalen aan een aangename prijs.

https://www.dacoproducts.com/
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 13 september 2021, 11:31:21 AM
En liefst dan meteen ook voor de grotere en kleinere schalen. Zelfde moeite, meer blije mensen.
Zou inderdaad mooi zijn, al wens ik je goede moed om de ovaaltjes in N deftig uit te knippen, dat is in HO al geen sinecure hoor! ::) 8)

;)

loco

Citaat van: Alberke op 13 september 2021, 11:12:49 AM
Citaat van: Thommy op 13 september 2021, 10:11:05 AM

  en dat begint ook wel moeilijker te worden om aan A4-vellen te geraken.

Microscale heeft ze

Je moet niet ver zoeken. Ik heb ze in formaat A4. Met blauwe achtergrond en extra dun. Perfect voor HO. Het is niet van Microscale, maar het kan wel door een injetprinter. Ook geschikt voor een laserprinter (staat er toch op vermeld). Ik heb indertijd 100 vellen besteld en zal ze nooit allemaal kunnen gebruiken voor mezelf. Als ik er 20 voor mezelf kan overhouden ben ik al heel gelukkig. Het is waterdecal transparant.  Ik moet wel opzoeken wat ik er toen voor betaald heb. Ik vermoed zo'n 1.00 euro per vel. Alleen ben ik momenteel niet thuis. Dus wie interesse heeft in een aantal, kan me gerust een bericht sturen.

loco

Citaat van: Rangeerduivel op 13 september 2021, 12:04:37 PM
Citaat van: Michiel op 13 september 2021, 11:31:21 AM
En liefst dan meteen ook voor de grotere en kleinere schalen. Zelfde moeite, meer blije mensen.
Zou inderdaad mooi zijn, al wens ik je goede moed om de ovaaltjes in N deftig uit te knippen, dat is in HO al geen sinecure hoor! ::) 8)

;)

Met een halfrond nagelschaartje lukt dit redelijk goed. Zo heb ik het altijd gedaan met de Jocadisdecals die ik eerst afwreef op transparant decal en dan overzette op de locomotief. Je zit dan ook geen randen van de decals.

Peter

De decals van Danny (DACO) moet je niet fijn uitsnijden. Enkel het bedrukte deel met een miniem klein randje is de decal.
Danny maakt decals van 1/200, 1/144, 1/72, 1/48, 1/35 enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Danny HST (NMBS)

Citaat van: Rangeerduivel op 13 september 2021, 01:39:59 AM
Citaat van: Danny HST (NMBS) op 12 september 2021, 23:57:29 PM
Halo Beste vrienden....

Jacadis is wel terug open hoor......
Zie hier web site 
https://www.jocazz.be/

Je kan er ook de AM stellen terug bestellen   ;)

Mvg Danny

Danny,
André Witmeur is jammer genoeg gestorven in 2013 en zijn zonen waren niet in staat de zaak verder te runnen
De AM is het enige wat nog aan Jocadis doet denken, en Jocazz is niet Jocadis!

;)
We hebben vorig jaar nog de AM 777 gekocht van op zijn site en nu zijn er 2 andere modellen . Een van zijn zonen is terug begonnen .
Want we hebben er weer 2 inbestelling gestoken na het nieuwjaar . Kijk maar eens op de site ... ;)

rgp

Danny,

Ik ken de familie persoonlijk, en zijn zonen hebben niets meer met de AM,s te maken !

Het is een vriend des huizes, Patrick Gregoire, die samen met een investeringsfonds (daarom de voorschotten🤭) die nu trachten de modellen aan de man te brengen

Roland

loco

Het gaat hier wel over decals hé mannen.
Je kunt misschien en ander draadje starten als je het over Jocadis en zijn vroegere producten wilt hebben.

loco

Citaat van: Peter op 13 september 2021, 12:30:26 PM
De decals van Danny (DACO) moet je niet fijn uitsnijden. Enkel het bedrukte deel met een miniem klein randje is de decal.
Danny maakt decals van 1/200, 1/144, 1/72, 1/48, 1/35 enz.

Peter,
Ik ben eens naar de website van DACO gaan kijken https://dacoproducts.com/. Niets te vinden over het maken van decals. Ook geen emailadres gevonden. Kan je me even op weg helpen. Het is dan ook een tamelijk verouderde webconstructie. Misschien heb ik op de verkeerde website gekeken.

Thommy

Citaat van: loco op 13 september 2021, 12:11:31 PM
Citaat van: Alberke op 13 september 2021, 11:12:49 AM
Citaat van: Thommy op 13 september 2021, 10:11:05 AM

  en dat begint ook wel moeilijker te worden om aan A4-vellen te geraken.

Microscale heeft ze

Je moet niet ver zoeken. Ik heb ze in formaat A4. Met blauwe achtergrond en extra dun. Perfect voor HO. Het is niet van Microscale, maar het kan wel door een injetprinter. Ook geschikt voor een laserprinter (staat er toch op vermeld). Ik heb indertijd 100 vellen besteld en zal ze nooit allemaal kunnen gebruiken voor mezelf. Als ik er 20 voor mezelf kan overhouden ben ik al heel gelukkig. Het is waterdecal transparant.  Ik moet wel opzoeken wat ik er toen voor betaald heb. Ik vermoed zo'n 1.00 euro per vel. Alleen ben ik momenteel niet thuis. Dus wie interesse heeft in een aantal, kan me gerust een bericht sturen.

Dat riskeer ik niet om inktjet dingen door de laser te halen. Ken iemand die dat geprobeerd heeft met zo dingen vo t-shirts en die mocht investeren in een nieuwe printer. Vriendin zou nogal groen lachen als ik een printer van om en bij de 800euro naar de knoppen help om wat decals te printen en ze zo haar schoolwerk (examens/testen/...) niet kan printen

Greetz

Thommy

Danny HST (NMBS)

Citaat van: rgp op 13 september 2021, 12:49:28 PM
Danny,

Ik ken de familie persoonlijk, en zijn zonen hebben niets meer met de AM,s te maken !

Het is een vriend des huizes, Patrick Gregoire, die samen met een investeringsfonds (daarom de voorschotten🤭) die nu trachten de modellen aan de man te brengen

Roland
Ik had het nog eens aan mijn collega gevraagt omdat hij mij dat verteld had.. Maar nu zij hij ook dat het toch iets anders in elkaar zat..Hij sprak ook dat hij overleden was en dat een van die zonen het dan zou verder gedaan hebben maar dat die ook gestop is en dat er dan weer een ander het overgenomen had.En die pers is dan ook gestorven en dat het nu weer door andere zou overgenomen zijn ...Dus jullie theorie zal dus juist zijn ... :-\ sorry voor de vergissing . Ik baseerde mij ook op mij collega . :-X