het is hier nog zo slecht niet

Gestart door Havoc, 09 augustus 2021, 21:09:25 PM

Martin Welberg

Citaat van: Boemeltrein op 10 augustus 2021, 14:15:49 PM
In tegenstelling met u en ik hoeft een verkozene geen verantwoordelijkheid te dragen, wanbeleid zoveel men wil, het ergste dat hen kan gebeuren is ontslag, na het incasseren van een ruime opzegvergoeding natuurlijk!

En hoe moet ik dit lezen of begrijpen? Verkozene als in? Minister, kamerlid?

SuSke

#16
'Verkozene' is hier te lezen als 'uitverkorene des volks', dus eentje die in de pluchen zetels mag gaan zitten in eender welk parlement, al dan niet door het volk aangeduid maar in ieder geval eentje die op de juiste plaats op de lijst stond en voldoende kennissen in de beslissende rangen heeft.

Ministers worden in Belgiƫ (en ik vermoed in Nederland ook) niet rechtstreeks verkozen, maar voorgedragen door de regeringspartijen na het bereiken van een bestuursakkoord. De keuze is meestal en met sterke voorkeur 'niet gehinderd door enige kennis van zaken'.
En als ze dan al eens met hun neus op de feiten gedrukt worden, was het altijd de schuld van de vorige op die zetel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

zie overstromingen in de waalse regio ( zoveelste misser van de politiekers )

Martin Welberg

Idd, ministers worden ook hier door de partijen naar voren geschoven. Zo werkt dat nu eenmaal in onze parlementaire democratie.

Martin Welberg

Citaat van: stoomlokje op 10 augustus 2021, 16:10:05 PM
zie overstromingen in de waalse regio ( zoveelste misser van de politiekers )

Vertel?

PaulC

Citaat van: Havoc op 09 augustus 2021, 21:09:25 PM
Maar ik durf er niet aan denken wat dit in bvb de US zou gekost hebben.

Johan,
Dan heb ik hier in Spanje nog iets meer geluk. Hier betaal ik helemaal niets voor medische zorgen (openbare gezondheidscentra en ziekenhuizen)

Paul

Frank_N

Citaat van: Klaas Zondervan op 10 augustus 2021, 09:42:53 AM
Citaat van: raf op 10 augustus 2021, 09:08:44 AM
en je moet het zover niet gaan zoeken Johan want neem nu nederland
als je daar geen ziekte verzekering hebt dan ben je ook gesjost wat betalen aan gaat
In Nederland is het onmogelijk om geen ziekteverzekering te hebben, want verplicht.

Compleet met verplicht "eigen risico" plus de BTW voor de "eindgebruiker"
Groet van Frank

Ronald

Op de stelling "Het is hier zo slecht niet" had ik al antwoord toen ik de eerste keer door Amerika reed in 2011..... in 2014 en '16 zagen we een sterke toename van armoede in de landelijke stukken daar tov 2011. Ik mag er graag vertoeven maar wonen zou ik er nooit willen. Want juist daar zie je hoe goed wij het hier hebben ;)

Floris

ja dat. Ik noem t al een tijdje congo met vliegdekschepen.

Ronald

Ja, zoiets ;D 13 miljard voor 1 zo'n ding... en ze bouwen er geloof ik zomaar 4. Laat ze dat geld maar in hun eigen land en volk stoppen, veel beter.

Floris

Ja, gewoon hun eigen volk uitmoorden zoals in Congo. Nouja dat lukt ze feitelijk ook al vrij aardig.