Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

Johnnytrein

Dat zou moeten kunnen dergelijke wagon van het 3 railforum bestaat toch ook, zelfs een loc
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 07 augustus 2021, 15:34:08 PM
Citaat van: ronny-vdv op 07 augustus 2021, 14:58:50 PM
Ik kijk nu al uit welk actiemodel er volgend jaar komt  ::)

Een 55 in MSM-outfit!  ;D ;D

;)
misschien net voor je naar Italie vertrekt nog gauw een 55 gaan beplakkken

svvander

Ik hoorde onlangs dat er een bepaalde club wagons had laten maken een hele tijd terug... met verschillende nummering, maar fictieve. Blijkbaar is daar heel veel commentaar op gekomen. (Wat ik niet begrijp, maar goed)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

ja ze zijn toch alle 500 verkocht (AMSAC met pausibele opschriften dankzij PeterVG). Er zouden wel wagons geweest zijn maar wij hebben geen vb gevonden.

Officieël hebben wij niet echt achterklap gehoord......maar ze waren toch tegen alle verwachtingen heel populair in verkoop dankzij het luidopdenken/schrijven hier op het forum

svvander

Ik heb ze gezien: ik vond ze knap. En aan de prijzen die ze aangeboden werden... heel mooi initiatief. En als er dan 500 verkocht kunnen worden, hebben de klagers ongelijk zou ik zeggen. Maar die van het 3-rail forum vind ik persoonlijk ook maar niets.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

misschien hebben ze toen wat te goedkoop verkocht ......maar we zijn met geen winkeldochters blijven zitten

Troouwens was ik vandaag bij CC Rails en daar stond nog een (stort)wagentje van Het Spoor te koop van Lima

Thommy

Citaat van: erik de noorman op 07 augustus 2021, 11:09:54 AM
Ik heb dit draadje nog eens volledig terug door gelezen. Wat ik vaststel is dat sommige onder ons schrijven dat het uitgebrachte model niet in hun tijdperk (verzameling) past. Dat dit de reden is waarom ze het model aan  hun gaan laten voorbij gaan. Verder is er opmerking dat er hier en daar nog enkele details niet kloppen maar dat het getoonde model hoogst waarschijnlijk een prototype is. Dat de definitieve versie  aangepast zal worden naar een correcte versie. Dat de 3 rail versie onvoldoende trekkracht heeft zonder antislipbandje (weet ik door ervaring) maar verder geen afbreuk wordt gedaan aan het model. Ik begrijp niet goed hoe men kan vaststellen uit deze commentaren dat er zoveel negatieve reacties worden gegeven. Kritische opmerkingen mogen en kunnen schrijft Guy. Aangeven dat men niet inschrijft voor de aankoop van dit model wegens verkeerde tijdperk (niet het model) vind ik een kritische opmerking. Je kan dit ervaren als een negatieve opmerking of meenemen als positieve raad bij het overwegen van een eventuele nieuwe actie. En ja ik moedig elke  genomen initiatief aan ook al pas ik voor het uitgebrachte model.

Erik ;)

Ik beaam. Ikzelf heb gereageerd dat ik hem 'verkeerd' vind in de zin van: geen compromis om te zeggen dat ze bijna in een vorig tp kan passen (antenneke ofzo kun je weg denken) een schildering is iets compleet anders.

Zo zijn de meeste commentaren idd op tijdperk gericht, niet op het model! Ondanks dat het reeds de 4e MSM 55 is, is dit een minderheid!

Het is gewoon een feit dat tp 6 bij de meeste minder populair is. Net als tp 3 modellen en stomers
Greetz

Thommy

Alan On Track


Citaat van: Thommy op 08 augustus 2021, 11:18:31 AM

Het is gewoon een feit dat tp 6 bij de meeste minder populair is. Net als tp 3 modellen en stomers

Tjah, ik moet toegeven dat mijn interesse in Belgisch tp VI is beginnen afnemen toen de Desiro's bijna het hele net overgenomen hebben :P. Ik ben ook niet echt fan van de meeste new-look livreien van ouder materieel. Ik denk wel dat voor mensen die wel dat tijdperk volgen deze loc een leuke variatie vormt op de baan.

Maar zijn TPIII modellen echt minder populair? Als je ziet hoe veel mensen de type 1 van Märklin hebben gekocht valt dat nog wel mee denk ik.
Modelbouw is een kunst

Thommy

Citaat van: Alan On Track op 08 augustus 2021, 11:30:02 AM

Citaat van: Thommy op 08 augustus 2021, 11:18:31 AM

Het is gewoon een feit dat tp 6 bij de meeste minder populair is. Net als tp 3 modellen en stomers

Tjah, ik moet toegeven dat mijn interesse in Belgisch tp VI is beginnen afnemen toen de Desiro's bijna het hele net overgenomen hebben :P. Ik ben ook niet echt fan van de meeste new-look livreien van ouder materieel. Ik denk wel dat voor mensen die wel dat tijdperk volgen deze loc een leuke variatie vormt op de baan.

Maar zijn TPIII modellen echt minder populair? Als je ziet hoe veel mensen de type 1 van Märklin hebben gekocht valt dat nog wel mee denk ik.

Ik doel eerder op de vraag van velen om 62's in 6 delig cijfer enz.
De stomer type 1 is idd buiten categorie
Greetz

Thommy

erik de noorman

Een type 62 in tp III zo ook vlotjes verkopen deze is zeer gewild als er al een te koop wordt aangeboden.

Erik.

Stedahult

Tja, weer een loc... zo'n ding wat de snijbrander
zeer binnenkort al gaat voelen. Daarbij meegenomen,
heeft het gros van de modelspoorders niet al een
loc of veertig in de collectie? Word het dan niet
gewoon tijd om eens een wagenset uit te brengen?
Of bijvoorbeeld een set werkwagens die gebaseerd
zijn op een eerder ontwerp. Met Braakwa of Piko
zijn best afspraken te maken, mits er met een goed
initiatief gekomen wordt. Wat ik aan loc's de afgelopen
jaren voorbij heb zien komen, doet mij de broek
niet bollen. En zo te lezen voor meerdere niet.

Mvh. Steef

Val-Rikard

Welk merk is Braakwa...  :o
Brawa ken ik  ;D

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: erik de noorman op 08 augustus 2021, 11:59:25 AM
Een type 62 in tp III zo ook vlotjes verkopen deze is zeer gewild als er al een te koop wordt aangeboden.

Erik.

Maar Peter heeft gepolst bij VBV en zouden ze niet maken wegens 'geen afzetmarkt voor' dacht ik hier gelezen te hebben. Zou ik persoonlijk interessantere keuze vinden.
Greetz

Thommy

Peter

Dat was inderdaad het antwoord dat ik bij VBV door Kristof gekregen heb, en dit ondanks het feit dat het alleen maar
een andere beschildering zou zijn want de inzet met enkel koplampen (2 loks dacht ik) was heeeeel beperkt in tijd
Met vriendelijke groeten
Peter