Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

Thommy

Nu ff terug ontopic. Ik zie niet wat dit nog te maken heeft emt het MSM model 2022...
Het gaat om de loc, niet om de verpakking... blijkbaar mis ik de link
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

op '45 stonden de 3 mogelijkse versies die het hadden kunnen zijn

doomslu

Dit is een plaatje geschoten tijdens de officiële voorstelling van de locomotief op 12 augustus.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

En ondertussen verklaart ene ondernemer met nauwe banden op facebook dat Märklin deze ook zou uitbrengen  ??? 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: SuSke op 22 augustus 2021, 13:34:23 PM
En ondertussen verklaart ene ondernemer met nauwe banden op facebook dat Märklin deze ook zou uitbrengen  ??? 8)
Heb ik ook gehoord uit de mond van een trouwe Märklinist. Komt in ... 2023.  ;) Eerst zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

#95
De 5508 gisteren gespot in de buurt van Schaarbeek bundel met nog enkele denk ik rijvaardige 55ers. Prachtige loc! Die zal mooi staan op de baan.

Voor de loods buiten staat de groene 5540 samen met een hlr 82 al een jaar stil. Is het niet wat vreemd dat het TSP destijds "volgens hen" kostbare vrijwilligerstijd hierin steekt, om de loc volledig in het groen te herschilderen en dat tuc-rail deze kort er na uit dienst neemt. Ze staat nu in weer en wind te rotten in de bundel van Schaarbeek. Dit terwijl het TSP hun eigen materieel die opknapbeurten beter kan gebruiken....mijn gedacht.

Er stonden ook nog enkele blauwe 55ers, daarmee is het nog slechter gesteld. (5505-5515-5529)




svvander

#96
Waarom vreemd? Deze loc's zijn door TUC-rail, vermoedelijk als plukloc gebruikt voor andere loc's. Het doel van het TSP is juist om deze loc's te kunnen "conserveren". Ok, die nieuwe schildering mag dan een beetje vreemd klinken (uitzien eerder)... maar misschien is het een stuk promotie, waarmee ze dan ook het onderliggende onderhoud (lees motor etc.) van deze loc kunnen financieren.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Sven,

Het zijn gissingen, maar het is een feit dat TSP geen langetermijnsvisie heeft.
Veel mensen van goede wil die fantastisch serk verrichten, en dan stopt het.
Voorbeelden ?
Hl 26.101: geen reserve voor een te voorziene ketelrenovatie
Hl 64.168: staat ook al stil
Het materieel dat ze met grote trom kochten want ze konden beter dan nmbs en hetdan stillekes naar de schroothandelaar brachten.'

Hierdoor hebben al veel vrijwilligers afgehaakt.

Roland

Peter

Deze loks zouden ze in Duitsland helemaal kunnen opknappen tot ze weer rijklaar zijn.
Maar ze moeten willen en ze moeten het geld hebben (inzamelen??)
Maar TSP....
Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

#99
Ik heb heel veel respect naar het TSP toe.
Ze hebben gewoon pech dat ze :

1. Niet welkom zijn op het nmbs net voor commerciele ritten
2. Dure veiligheidssystemen moeten instaleren
3. Hun loodsen en lijn 128 niet bij elkaar liggen.
4. Hun materieel op lijn128 in weer en wind staan.

Indien ze die mogelijkheden hadden gehad konden ze volgens mij al uitgegroeit zijn tot een van de grootste museums met rijvaardige locs binnen de Benelux. Niettemin hebben ze nu een schat aan materieel.

rgp

#100
Nicolas,
1. Is zever (omdat discutabele sujetten de (veiligheids) regels aan hun laars lapten
2. Geldt voor iedereen
3. Dat wisten ze
4. Idem

Roland

Sicco

Wellicht stoppen het TSP te bashen?
Ten eerste omdat het offtopic is
Ten tweede omdat het nogal makkelijk is naar een vereniging die broodnodig is voor ons (euh, jullie?) erfgoed. Er gaan vast dingen niet goed en in elke vereniging is wel eens gedonder, maar ze doen ook ontzettend veel wél voor ons wat anderen niet doen.

En de klacht is feitelijk dat ze wel eens een loc hebben overgeschilderd in een oude toestand voor het genot van de liefhebbers maar dat die loc vervolgens door derden niet meer in commerciële dienst wordt gebruikt? Wat een schande zeg!

Weer maar eens wordt bewezen dat dit het grootste zeur-, zeik- en zanikforum is dat ik in onze hobby ken. Over een paar jaar zijn er hier nog twee man over die alleen maar klagen dat ze elkaar niet kunnen uitstaan.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: Sicco op 22 augustus 2021, 18:24:59 PM
Wellicht stoppen het TSP te bashen?
Ten eerste omdat het offtopic is
Ten tweede omdat het nogal makkelijk is naar een vereniging die broodnodig is voor ons (euh, jullie?) erfgoed. Er gaan vast dingen niet goed en in elke vereniging is wel eens gedonder, maar ze doen ook ontzettend veel wél voor ons wat anderen niet doen.

En de klacht is feitelijk dat ze wel eens een loc hebben overgeschilderd in een oude toestand voor het genot van de liefhebbers maar dat die loc vervolgens door derden niet meer in commerciële dienst wordt gebruikt? Wat een schande zeg!

Weer maar eens wordt bewezen dat dit het grootste zeur-, zeik- en zanikforum is dat ik in onze hobby ken. Over een paar jaar zijn er hier nog twee man over die alleen maar klagen dat ze elkaar niet kunnen uitstaan.
Alleen met die laatste zinnen ben ik het niet 100% eens.  ;D

Aangezien het hier over onze actie 2022 gaat, gaan we vanaf hier enkel daarover schrijven... OK?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

Ik wil allesbehalve het TSP bashen, daarom net dat ik vermeld heb dat ik veel respect heb voor hen. Ik bedoelde het in de richting van TUC die een netjes opgeknapte 5540 door het tsp zomaar aan zijn lot over laat. Als ze dit binnen een jaar met de 5508 hetzelfde doen dan vind ik dat gewoon een jammere zaak van het prachtige werk die TSP erin stopte.

Maar je hebt gelijk, ik ben door mijn reactie off-topic gegaan. Mijn excuses daarvoor.