Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

SuSke

Net omdat het een 'specialeke' is, ben ik ondanks mijn voornemen om geen reeks 55 meer te kopen toch overstag gegaan.
Ook mijn echtgenote, die zich daar normaal totaal niet mee bemoeit, vindt het een leuke loc die zo eens iets anders is dan de standaard loc.

Nu dus een leuke sleep wagons met een wat andere belading om daar achter te hangen bij elkaar sprokkelen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Eens (domme) vraag een TUC en een INFRABEL-loc zie je die geregeld samen gekoppeld rijden/ misschien door de omstandigheden nu wel in de Ardennen ?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 06 augustus 2021, 22:59:52 PM
Nu dus een leuke sleep wagons met een wat andere belading om daar achter te hangen bij elkaar sprokkelen.
lijkt mij meer een loc voor een werktrein/ballasttrein of met fantasie met TSP wagons te rijden. Trouwens is op die wagons van TSP de TSP  aanduiding gekomen in plaats van die B (zoals dat eerdere stortwagonnetje van Piko ik veronderstel dat die juist is ?)

Koen

Het is niet echt mijn tijdperk maar ik vind het een mooie loc en vooral een mooi initiatief. Bij deze steun ik dus het initiatief en heb mijn bestelling geplaatst ;).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

rgp

Koen

Uw voorlaatste reactie was er plat op en die 30 jaar herinnert mij hoe oud ik ben😁

In 1991 met moeite en met medewerking van een aantal clubs "het model van het jaar" uit de grond gestampt. Bij invoerders (toen bestonden die nig) gaan smeken om een model in bruikleen te krijgen om te testen.  Bij diezelfde invoerders zagen voor een Belgisch model.

Tien jaar ervoor waren we tevreden met een 16 en 204 van marklin, een 25, 27 en een 800 van lima, een 52 van Fleischman, een 81 van piko, een 59 van Roco. Rijtuigen ? M2 van lima.

Hopelijk gaan we idd niet terug naar dit schraal en soms weinig kwalitatief aanbod.

Roland

Michiel

Welkom in het land van schaal N (en andere schalen) anno 2021.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Ik heb dit draadje nog eens volledig terug door gelezen. Wat ik vaststel is dat sommige onder ons schrijven dat het uitgebrachte model niet in hun tijdperk (verzameling) past. Dat dit de reden is waarom ze het model aan  hun gaan laten voorbij gaan. Verder is er opmerking dat er hier en daar nog enkele details niet kloppen maar dat het getoonde model hoogst waarschijnlijk een prototype is. Dat de definitieve versie  aangepast zal worden naar een correcte versie. Dat de 3 rail versie onvoldoende trekkracht heeft zonder antislipbandje (weet ik door ervaring) maar verder geen afbreuk wordt gedaan aan het model. Ik begrijp niet goed hoe men kan vaststellen uit deze commentaren dat er zoveel negatieve reacties worden gegeven. Kritische opmerkingen mogen en kunnen schrijft Guy. Aangeven dat men niet inschrijft voor de aankoop van dit model wegens verkeerde tijdperk (niet het model) vind ik een kritische opmerking. Je kan dit ervaren als een negatieve opmerking of meenemen als positieve raad bij het overwegen van een eventuele nieuwe actie. En ja ik moedig elke  genomen initiatief aan ook al pas ik voor het uitgebrachte model.

Erik ;)

evan

#52
Eén grote reclame campagne en bovendien wordt de machine in de korte toekomst buiten dienst gesteld..  Misschien volgend jaar een 59 met logo van Coca Cola voorstellen?  Dat wordt ook verzameld.   ;D ;D ;D


Anyway, ieder zijn meug en het is een aparte campagne die zeker wel zijn gegadigden zal vinden.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Ik pas ervoor, ik heb gewoon teveel in bestelling staan en die euro kan ik maar 1 keer uitgeven. Volgende keer dan maar weer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

the_gold

#54
Citaat van: evan op 07 augustus 2021, 11:52:10 AM
Eén grote reclame campagne en bovendien wordt de machine in de korte toekomst buiten dienst gesteld..  Misschien volgend jaar een 59 met logo van Coca Cola voorstellen?  Dat wordt ook verzameld.   ;D ;D ;D


Anyway, ieder zijn meug en het is een aparte campagne die zeker wel zijn gegadigden zal vinden.

Ik kan je geen ongelijk geven, de 5540 werd ook door het tsp buitenaf volledig gereviseerd, werd een msm actie waarna ze nog 1 jaar dienst heeft gedaan e. Ik geloof dat ze nu ergens veilig binnen staat in FSR. Kan niet gezegd worden van de 5505 - 5515 - 5529 - 5531 - en enkele gele 55ers...die buiten staan.

Maar : Het blijven oude machines die al ver over hun 'houdbaarheidsdatum' zitten. Dus ik vind het niet mis dat men ze nog in de kijker zet voor de laatste jaar(en). 1 technisch mankement kan er voor zorgen dat de kosten meer opwegen dan baten en het snel gedaan kan zijn voor deze machine. Toch vind ik het een leuke 'stunt' en kan ik dit enkel maar aanmoedigen.

D_Loc

Citaat van: evan op 07 augustus 2021, 11:52:10 AM
Eén grote reclame campagne en bovendien wordt de machine in de korte toekomst buiten dienst gesteld..  Misschien volgend jaar een 59 met logo van Coca Cola voorstellen?  Dat wordt ook verzameld.   ;D ;D ;D


Anyway, ieder zijn meug en het is een aparte campagne die zeker wel zijn gegadigden zal vinden.

Dat was eigenlijk iets dat ik nog wilde dragen, krijgt de echte nog een levensduur verlenging of is deze ook binnenkort uit dienst. Blijkbaar dus het laatste.
Ik heb hem trouwens ook besteld want ik vind hem eigenlijk best wel te pruimen in deze kleuren  :)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 07 augustus 2021, 11:52:10 AM
Eén grote reclame campagne en bovendien wordt de machine in de korte toekomst buiten dienst gesteld..  Misschien volgend jaar een 59 met logo van Coca Cola voorstellen?  Dat wordt ook verzameld.   ;D ;D ;D
anderzijds heeft TSP een loc om(aantal keer ) mee rond te rijden en TUC eens een propere loc win-win situatie zeg maar ....... en hoeveel loc's  worden niet gespaard die niet eens bestaan of rondgereden hebben.....je hebt een merk die daar WK in is.

ronny-vdv

Zeker geen afbreuk naar het initiatief, maar VBV heeft ook nog andere modellen. ;)

Ik begrijp het wel dat ze op de kar springen en een hot item willen uitbrengen. Voor de tijdperk VI-rijders een leuk hebbeding.
Maar voor de andere tijdperken, laat staan voor diegene die Vlaanderen als thema hebben, zijn de 55'ers weinig in real life te zien geweest.
Wat ik wil zeggen dat een 55'er vooral in het zuidelijk en oostelijk deel van ons land werkzaam was.

Ik heb één lok van de reeks 55 omdat deze proeven kwam doen in het Gentse.
Maar geen nood, ik kan mijn centjes gebruiken voor een klassiekje van Jocadis  8)

Tja, niet iedereen staat te springen om zo'n model uit te brengen.
@ Luc, wat Piko kan voor Railhobby, kan deze firma dat niet doen in België?

Ik kijk nu al uit welk actiemodel er volgend jaar komt  ::)
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 07 augustus 2021, 14:58:50 PM
Ik kijk nu al uit welk actiemodel er volgend jaar komt  ::)

Een 55 in MSM-outfit!  ;D ;D

;)

Alan On Track

Citaat van: Rangeerduivel op 07 augustus 2021, 15:34:08 PM
Citaat van: ronny-vdv op 07 augustus 2021, 14:58:50 PM
Ik kijk nu al uit welk actiemodel er volgend jaar komt  ::)

Een 55 in MSM-outfit!  ;D ;D

;)

Moet voor mij niet eens een loc zijn, maar het zou wel grappig zijn om MSM-materieel te kunnen laten rondrijden. Een speciale goederenwagen ofzo?  :P
Modelbouw is een kunst