Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

ronny-vdv

Citaat van: Jurgen op 27 december 2022, 19:29:37 PM
En van de reeks 55 zijn ook al versies voor dat tijdperk verschenen.
Klopt, maar de reeks 55 is niet inzetbaar in het noordelijk landsgedeelte  ;)
Mvg,

ronny-vdv

ACFI

Citaat van: ronny-vdv op 28 december 2022, 18:54:27 PM
Citaat van: Jurgen op 27 december 2022, 19:29:37 PM
En van de reeks 55 zijn ook al versies voor dat tijdperk verschenen.
Klopt, maar de reeks 55 is niet inzetbaar in het noordelijk landsgedeelte  ;)
Ronny,

Gedurende een korte periode zijn er 55'ers vanuit Hasselt ingezet. Een 55'er uit Hasselt is dus redelijk uniek maar toch echt bestaand. Vanbiervliet heeft trouwens een model uitgebracht van een lok gestationeerd in Hasselt. (Meer info te krijgen op traintamarre).
En er waren ook exemplaren in het depot van Schaarbeek. Dus die kwamen ook al in Vlaanderen op het spoor. (Meer info te krijgen op traintamarre).
Ik weet niet of VBV echt alle varianten van Tp IV al heeft uitgebracht trouwens.

Ik wacht nog altijd op het eerste MSM model voor tijdperk III trouwens. (De HLD 201 was een TP IV interpretatie van de TP III livrei.)

ACFI

Sicco

55-ers reden sowieso langere tijd tot Genk en hadden diensten naar Antwerpen van Luik uit. De meest bizarre (eenmalige) inzet van een 55 buiten de normale regio is echter wel een reizigerstrein geweest naar.... De Panne

mark7758

Inderdaad. Van NK reden we goederentrein naar Hasselt, Antwerpen, Aken, Gent, Charleroi en zelfs Kortrijk.
Bijna allemaal kwam het wekelijks voor. In het weekend kon het wel eens losse loc heen en met trein terug. of andersom.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Hier in Aarschot heb ik de 55'ers inderdaad regelmatig zien passeren. Welke nummers het precies waren, dat weet ik ook niet meer, maar de reeks is hier wel gepasseerd, dat staat vast.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Bijzonder weinig foto's van het 55 model hier. Hoeveel stuks zijn er besteld?

mark7758

FOTO.
Hij is besteld. Maar nog niet binnen. (Helpt dat?  8) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

Ik heb mijn 55-er binnen maar nog geen tijd gehad om hem op de rails te zetten. Tja, er zijn mensen die met de feestdagen moeten werken hé. Beveiliging van huizen en gebouwen stopt nooit  ::).
Morgen heb ik een dagje verlof. Ik hoop dat dit de uitgelezen kans is om de loc eens op het spoor te zetten en om een fotootje te maken  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Citaat van: the_gold op 28 december 2022, 21:55:32 PM
Bijzonder weinig foto's van het 55 model hier. Hoeveel stuks zijn er besteld?

Genoeg om geproduceerd te worden...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

WVA

Mijn twee locs zijn gisteren aangekomen.....  ;D :)

ronny-vdv

Beste forumgenoten,
Kunnen jullie mij zeggen in livreien deze in het district Nood-West en in welke periode reden? Alsook op de lijn 50?
Of kan ik dit ergens terugvinden?
Alvast bedankt,
Mvg,

ronny-vdv




PeterVG

Ronny vraagt of de reeks 55 in het district NoordWest actief was en vooral op lijn 50?
Daar lijkt het antwoord mij vrij simpel: NEE
Of ben ik fout?

In 1991 hadden we de inzet vanuit Hasselt voor reizigersverkeer maar dat werd niets. Dat is trouwens district Noordoost.
http://www.aula.com/peter/default.asp?HxQ=0030&Qo=11&Nee=003410402440&mx1=392&Mpx=Z&Px=Ok
Na 2000 werden enkele locs voorzien van ATB om op de IJzeren Rijn ingezet te worden. We wachten trouwens nog steeds op de opening van de IJzeren Rijn. De locs werden wel ingezet vanuit de Kempen (Genk, Herentals) maar dan richting Montzen en Vlissingen.
Er zijn de TVM 55ers ingezet vanuit ATH op de HSL lijn.
Verder uiteraard veel goederendiensten vanuit het Luikse richting Antwerpen.
Diensten op Zeebrugge ken ik echter niet? Of ben ik iets vergeten?
Hier de 5508 in Diest in 1995 met een trein vanuit Zeebrugge. Maar in Antwerpen was er een tractiewissel waardoor de 55 slechts vanuit Antwerpen de trein sleepte.
NMBS 5508 @ Diest by Peter Van Gestel, on Flickr