Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

doomslu

MODELSPOORMAGAZINE BRENGT DE EERSTE LOCOMOTIEF IN TUC RAIL LIVREI IN MODEL!
TUC RAIL 5508



Op vrijdag 16 juli 2021 moest bij de 'Chemin de Fer du Bocq', in het station van Spontin de officiële voorstelling plaatsvinden van de eerste locomotief in de kleuren van TUC RAIL, een onderdeel van Infrabel, de Belgische infrastructuurbeheerder. TUC RAIL staat in voor het Project Management van grote infrastructuurprojecten. Wegens de watersnood in Wallonië werd echter beslist om deze voorstelling te verplaatsen naar een latere datum, maar de locomotief in de nieuwe kleuren was wel te zien tijdens de Foto-safari van 17 juli.
De eerste locomotief met deze speciale schildering is de 5508. De locomotief werd door vrijwilligers van TSP in juli in een fraai wit jasje gestoken, met het rood/grijze logo van TUC RAIL.



In samenwerking met Modelspoormagazine wordt door B-Models een model gemaakt van deze 5508 TUC RAIL. Een prototype zal te zien zijn op het evenement ter gelegenheid van de officiële voorstelling van de echte 5508.
Modelspoormagazine biedt zijn lezers de mogelijkheid dit H0-model van een interessante locomotief aan een attractieve prijs te bekomen. Aangezien de uitlevering pas voorzien is in juni 2022, hebben we deze actie logischerwijze "ACTIE 2022" genoemd.
Het model van de 5508 wordt, zoals onderhand gebruikelijk, uitgebracht in een éénmalige oplage en is enkel te verkrijgen via Modelspoormagazine, voor zowel abonnees als niet-abonnees van Modelspoormagazie en Spoorwegjournaal. Ook nu weer is voorzien in 5 uitvoeringen, 2-rail of 3-rail, analoog of digitaal, met of zonder geluid. Lezers en niet-lezers kunnen van dit uniek aanbod gebruik maken en het model bestellen aan een interessante prijs. De normale winkelprijs is 239 euro voor de 2-rail analoge versie. Digitale versies kosten vanzelfsprekend meer (zie tabel). Voor al onze lezers kunnen we een korting van 10 euro aanbieden, met gratis verzending. Voor onze abonnees is er bovendien een extra aantrekkelijke korting voorzien van nogmaals 20 euro, zodat zij maar liefst 30 euro en de verzendkosten uitsparen ten opzichte van de catalogusversies. Indien er voldoende inschrijvingen zijn start de productie in het voorjaar 2022. Als alles volgens planning verloopt worden de locomotieven verzonden kort voor de zomervakantie volgend jaar.

HOE GAAT DEZE ACTIE IN ZIJN WERK?
Om een vlotte afhandeling te garanderen raden we iedereen ten stelligste aan online in te schrijven. Per mail zullen we de inschrijvers op de hoogte houden van de actie. Per brief is dit niet mogelijk. Vermeld ook uw abonneenummer dat u kunt terugvinden op de plastic omslag van het magazine dat u per post wordt toegezonden. Om online in te schrijven gaat u naar onze website www.modelspoormagazine.be en klikt u op 'Loc-actie'. U kunt ook in het menu 'Ons aanbod' de keuze 'loc-actie' maken (https://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/loc-actie/). Op de desbetreffende pagina vindt U nogmaals alle uitleg en onderaan klikt u op de knop "INSCHRIJVEN". U wordt dan doorverwezen naar het inschrijvingsformulier dat u zorgvuldig invult. We hebben uw adres nodig om de locomotief later te kunnen opsturen en we hebben een geldig email-adres nodig om u een bevestiging te sturen. Besteed hieraan de nodige zorg. Wat u invult komt ook zo op het etiket voor de verzending. U krijgt vervolgens een bevestigingsmail van ons. Het is zeer belangrijk om deze te openen en de link aan te klikken! Dit is een controle dat het email-adres geldig is en dat de bestelling door u aangevraagd is. Zonder deze bevestiging is uw inschrijving niet geldig en komt die ook niet bij ons terecht! Ontvangt u geen bevestigingsmail kijk dan even in de spam-folder. Gelieve eventueel uw spamfilter even uit te zetten en het opnieuw te proberen.
Voor abonnees is er bij ons nog een manuele controle nodig op naam, adres en abonneenummer. Eens we voldoende exemplaren hebben bereikt sturen we alle inschrijvers een uitnodiging tot betaling. Pas als deze betaling verwerkt is wordt uw inschrijving definitief. Wacht u rustig onze uitnodiging om te betalen af over enkele maanden. We zullen dit ook melden in Modelspoormagazine. Iedereen (dus ook een niet-abonnee) kan zonder limiet een aantal modellen bestellen aan de prijs die in de tabel staat (kolom 'LEZERSPRIJS'), deze is reeds inclusief een korting van 10 Euro op de normale winkelprijs.
Abonnees krijgen van ons automatisch een éénmalige extra korting van € 20 op de bestelling. Duid in elk geval duidelijk aan dat u abonnee bent, zelfs als u uw abonneenummer niet kent! Inschrijven kan tot 30 september 2021. Levering volgt dan meer dan waarschijnlijk voor de zomer van 2022.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

#1
mooi model , maar ik haak af.
Te modern tijdperk voor mij , en door de moeilijkheden i.v.m. die tandwielen

Saskia

Metpetergaathetbeter

#2
andere  uitvoering zelfde nr,mooie loc, verkeerd/ander tijdperk(na 2015),mechanisch te onzeker.....

lag in de lijn van verwachting de fabrikant lag nagenoeg vast (wegens geen interesse van andere,....) alleen moest er nog een model en nr gekozen worden. Eens men met deze loc ten tonele verscheen .....


SuSke

Tijdens de presentatie van de renovatie van deze loc werd al gewag gemaakt van een "schaalmodel". De goede verstaander wist toen al van wanten.

Wel een loc in een fraaie livrei, dus...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 04 augustus 2021, 16:03:29 PM
"schaalmodel". De goede verstaander wist toen al van wanten.
ik dacht dat er gesproken was van 3 verschillende, misschien was voor men begon  te schilderen al de loc voor 2022 vastgelegd enkel de juiste uitmonstering

svvander

En of ik ga reserveren... bij deze reeds gebeurd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Er waren inderdaad 3 mogelijke livreien en het zou me niet verbazen dat één of andere kunstenaar deze op een model van VBV heeft aangebracht waarna de keuze gemaakt werd voor de schildering van het levensechte model.

Wat er ook van zij, de keuze voor het MSM-model werd daardoor natuurlijk een stuk makkelijker vermits zowel model als leverancier gekend zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Geert

Mooi Mooi Mooi, nu nog mezelf overtuigen om me in te schrijven...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

erik de noorman

Nee bedankt verkeerd tijdperk en geen antislipbandjes. :(

Erik.

krispy

Citaat van: erik de noorman op 04 augustus 2021, 19:16:25 PM
Nee bedankt verkeerd tijdperk en geen antislipbandjes. :(

Erik.

die antislipbandjes zijn ni echt nodig , mijn loks gaan zonder probleem de hellingen op ( tuurlijk ni met 30 wagens achter , maar da kan bij mij ni bollen 😉)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Jurgen

Budgetgewijs pas ik en ook tijdperkgewijs pas ik.

Op zich ben ik altijd blij als er een model verschijnt dat niet in mijn tijdperk hoort, dat maak de keuze om van aankoop af te zien altijd makkelijker.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Het is dubbel. Ik mis niet graag stukken uit een collectie. Maar aan de andere kant, dees is echt te verkeerd.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter


erik de noorman

Citaat van: krispy op 04 augustus 2021, 20:26:56 PM
Citaat van: erik de noorman op 04 augustus 2021, 19:16:25 PM
Nee bedankt verkeerd tijdperk en geen antislipbandjes. :(

Erik.

die antislipbandjes zijn ni echt nodig , mijn loks gaan zonder probleem de hellingen op ( tuurlijk ni met 30 wagens achter , maar da kan bij mij ni bollen 😉)

Ik heb de 3 rail versie en daar is de trekkracht zeer slecht van. Enkele wagonnetjes er achter is voldoende om ter plaatse te staan slippen.

Erik.

ACFI

Citaat van: erik de noorman op 04 augustus 2021, 22:37:38 PM
Citaat van: krispy op 04 augustus 2021, 20:26:56 PM
Citaat van: erik de noorman op 04 augustus 2021, 19:16:25 PM
Nee bedankt verkeerd tijdperk en geen antislipbandjes. :(

Erik.

die antislipbandjes zijn ni echt nodig , mijn loks gaan zonder probleem de hellingen op ( tuurlijk ni met 30 wagens achter , maar da kan bij mij ni bollen 😉)

Ik heb de 3 rail versie en daar is de trekkracht zeer slecht van. Enkele wagonnetjes er achter is voldoende om ter plaatse te staan slippen.

Erik.
Erik,

misschien kunnen de tips voor Piko Autorail helpen voor de VBV 55 https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,32192.msg475524.html#msg475524 . In de kast is een VBV 55 beter dan de Marklin. Maar op de baan is het omgekeerd.



ACFI