Brawa baureihe 01

Gestart door Peter, 26 juli 2021, 18:30:02 PM

Peter

Een eerste, niet allerbeste foto van mijn hedennamiddag ontvangen de baureihe 01 van Brawa in de tijdperk II DRG versie
Samen met het uitstekende boek van Eisenbahn Kurier " Die baureihe 01"
De lok even analoog getest op een stukje spoor en.....hij rijdt geruisloos
Het probleem zal nu zijn : een Plux22 decoder inbouwen Ik wacht wel tot ik mijn Reparatursatz für Smartphones/Laptops/Tablets/PC ontvangen heb

DSCN5183[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#1
Een paar betere foto's (nog niet perfekt maar dat komt nog wel)

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

En zoals altijd liggen mijn Swarovsky handschoenen klaar om vingerafdrukken te vermijden

DSCN5152[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN5183[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Toch wat sukkelen met dit prachtig model.
Heb er een decoder PLux22 ingebouwd,en soms rijdt het model perfekt en dan reageert hij weer niet.
Heb ondervonden dat ik het adres van de decoder opnieuw moet invoeren. Is de decoder dan te zwak?
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Citaat van: Peter op 05 september 2021, 17:08:27 PM
Toch wat sukkelen met dit prachtig model.
Heb er een decoder PLux22 ingebouwd,en soms rijdt het model perfekt en dan reageert hij weer niet.
Heb ondervonden dat ik het adres van de decoder opnieuw moet invoeren. Is de decoder dan te zwak?

Adres invoeren?  Maak je geen gebruik van RailCom+ ?

Kan het gebeuren dat een decoder soms niet goed functioneert, vraag ik mij wel eens af.
Ik heb type 29 van Olaerts.  Stond aanvankelijk ingesteld op M4 (mfx), ik rij 3-rail, maar staat nu op DCC128 met RailCom+ (ECoS II).
Het is al een paar keer voorgevallen dat de locomotief niet wil rijden terwijl alle functies het wel doen.
Meestal lees ik dan opnieuw het esux-bestand in en gaat hij wel weer rijden, maar soms ook niet...
De locomotief heb ik al eens opgestuurd naar Olaerts maar dat reed hij vrolijk rond...
(Misschien gaat hij toch maar eens terug naar Olaerts want ik een probleem met de NEM schacht aan de tender: de Roco Universeel koppeling hangt vaak te laag (te veel speling) en raakt de puntcontacten).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 06 september 2021, 11:07:13 AM

De locomotief heb ik al eens opgestuurd naar Olaerts maar dat reed hij vrolijk rond...
(Misschien gaat hij toch maar eens terug naar Olaerts want ik een probleem met de NEM schacht aan de tender: de Roco Universeel koppeling hangt vaak te laag (te veel speling) en raakt de puntcontacten).
Willy

Goede moed en veel geduld Willy! ::)
Jammer genoeg was je er niet bij "toen hij daar vrolijk rond reed " !! ::) :-\

Het weinige dat ik er van ken is dat je best één van de twee uitschakelt, ofwel M4 ofwel Railcom.
De twee samen werken zeer traag of zelfs niet!
Indien je toch problemen hebt met één van beide is het best de loc volledig te verwijderen uit het systeem (in mijn geval (Ecos) en opnieuw automatisch invoeren/aanmelden met Of M4 of Railcom

Of het een plux, of een 8polige of MTC21 is doet helemaal niets ter zake.
De decoder moet wel over M4 en/of railcom beschikken, bij de types die dit niet hebben is handmatige invoer noodzakelijk, waarbij je zelf een loc-nr moet toekennen.

;)

Peter

#5
Heb de oplossing vermoedelijk  gevonden
Als mijn 01 samen op een spoor zet met mijn baureihe 85 funktioneren geen van beide. neem ik een van beide van de sporen fuktioneerd de andere.
Ondanks het feit dat mijn transfo zwaar genoeg is. het is een Uhlenbrock  20 070  uitgang 16 volt 4,3 A. Of zou mijn Intellibox versleten zijn??
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 11:26:11 AM
Citaat van: nmbssncb op 06 september 2021, 11:07:13 AM

De locomotief heb ik al eens opgestuurd naar Olaerts maar dat reed hij vrolijk rond...
(Misschien gaat hij toch maar eens terug naar Olaerts want ik een probleem met de NEM schacht aan de tender: de Roco Universeel koppeling hangt vaak te laag (te veel speling) en raakt de puntcontacten).
Willy

Het weinige dat ik er van ken is dat je best één van de twee uitschakelt, ofwel M4 ofwel Railcom.
De twee samen werken zeer traag of zelfs niet!
Indien je toch problemen hebt met één van beide is het best de loc volledig te verwijderen uit het systeem (in mijn geval (Ecos) en opnieuw automatisch invoeren/aanmelden met Of M4 of Railcom


Ik heb natuurlijk aardig wat Märklin locomotieven (het is allemaal begonnen in 1958 met een "stille" periode vanaf mijn latere tienerjaren tot in 1995; geld verdienen en geen ruimte) die uitsluitend op M1, M2 of mfx rijden.  Ik voel er weinig voor om mfx (en M4) uit te schakelen en dan die locomotieven te laten rijden op MM1 of MM2.
De 29 is wel de enige die een probleem heeft, dus...

Wat ik wel heb vastgesteld is dat ingeschakeld RailCom+ een lichte "brom" veroorzaakt bij een stilstaande Locomotief met de eerste generatie Märklin 6090 decoders.  Maar die locomotieven rijden verder prima met de ECoS II met ingeschakeld M4/mfx, DCC/ RailCom+, MM1 en MM2 (Selectrix is wel uitgeschakeld).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 06 september 2021, 11:30:41 AM
Heb de oplossing vermoedelijk  gevonden
Als mijn 01 samen op een spoor zet met mijn baureihe 85 funktioneren geen van beide. neem ik een van beide van de sporen fuktioneerd de andere.
Ondanks het feit dat mijn transfo zwaar genoeg is. het is een Uhlenbrock  20 070  uitgang 16 volt 4,3 A. Of zou mok Intellibox versleten zijn??

Loc's/decoders hebben waarschijnlijk beide hetzelfde adres...da's het meest voorkomend in dit geval.
Raadzaam is een 4-cijferig adres te gebruiken.
(Eerst beide decoders recetten CV 8-8)
'Intellibox versleten' lijkt mij geen relevante uitleg en de problemen die zich meestal voor doen met een Intellibox (kabel die slecht kontakt geeft) zijn hier niet van toepassing, daar is enkel het al dan niet tijdelijk werken het probleem.

;)


Floris

Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 11:26:11 AM
Jammer genoeg was je er niet bij "toen hij daar vrolijk rond reed " !! ::) :-\
wat is dat nou weer voor suggestie?

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 06 september 2021, 12:18:40 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 11:26:11 AM
Jammer genoeg was je er niet bij "toen hij daar vrolijk rond reed " !! ::) :-\
wat is dat nou weer voor suggestie?

Zoals een ander forumlid al eerder zei 'ken je pappenheimers' Floris
Ik geef je meer uitleg via PB

;)