?? zo, wat is dan wel "éénmalig" en wat zou daar verkeerd aan zijn?
En waarom moet het per sé kakelvers zijn? De genoemde componentjes zijn nog vlot verkrijgbaar, prima toch?
Overigens: als u digitaal rijdt, is het dan ook niet een wens om de rijtuigverlichting vanuit een decoder te kunnen regelen?
Nog meer overigens: de kreet "alles-etende LED" komt men ook elders tegen: https://www.circuitsonline.net/schakelingen/104/lichteffecten/alles-etende-led.html en het staat me voor dat ik in Elektuur ook eens zo'n artikel gezien heb, lang geleden.
Rustig, rustig...
Eenmalig , daaronder begrijp ik dat het een toenmalig project was met voorbestelling, dan is die bestelling allang uitverkocht. Wie zegt dat zulks verkeerd is? Ben jij een politicus? Die hebben ook de neiging om niet gedane uitspraken toe te kennen.
Die componenten zijn zeker nog verkrijgbaar, zo lang geleden is het ook weer niet dat de actie liep de printplaatjes daarentegen... daar ging het toen over, en die zijn er niet meer.
En idd de verlichting wordt via een strip met componenten erop geregeld, helaas staat daar geen condensator op om onderbrekingen op te vangen.
En ja, de kreet "alles etende led" ken ik oa van Huub Maaskant, daar hen ik er gisteren 2 besteld, echter kosten die veeeel meer en zijn een stuk groter dan het projectje van Gerolf, jammer maar helaas.
Ik heb ook vermeld dat mijn kennis stopt bij het benoemen van sommige componenten, dus heb ik geen abo op Elektuur, mijn excuses daarvoor.
Ik zal maar denken dat je een beetje humeurig bent ten gevolge van de vele muggen, voor de rest even goede vrienden.
Dirk