Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gietvatwagen Rocky-Rail

Gestart door jfl207, 22 juli 2021, 17:08:09 PM

Floris

Citaat van: Floris op 23 juli 2021, 11:31:56 AM
jawel, dat is hetzelfde type wagen, alleen een latere versie met die dekselconstructie erop. Kwam ergens rond 2000 geloof ik.
EDIT: 2003

jfl207

de draaistellen zijn van gesoldeerde messing en voorzien van messing ashouders


doomslu

Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jfl207

Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Er is inderdaad een korte koppeling die aan het chassis is bevestigd

D_Loc

Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Nee je krijgt geen kortsluiting zolang minstens één van de wielen per as geïsoleerd is en deze geïsoleerde wielen allen aan dezelfde kant zitten (als ik het goed beredeneerd heb).
De geïsoleerde wielen mogen uiteraard het draaistelframe niet raken want dan ontstaat er wel kortsluiting. Als één as verkeerd om zou zitten waardoor het geïsoleerde wiel aan de andere kant zit ontstaat er ook kortsluiting.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

jfl207

Citaat van: jfl207 op 24 juli 2021, 12:01:01 PM
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Er is inderdaad een korte koppeling die aan het chassis is bevestigd

oops :
Het spijt me, ik heb het verkeerd begrepen.
Er is geen kortsluiting omdat de wielen een isolatiering hebben

jfl207

Citaat van: D_Loc op 24 juli 2021, 13:29:22 PM
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Nee je krijgt geen kortsluiting zolang minstens één van de wielen per as geïsoleerd is en deze geïsoleerde wielen allen aan dezelfde kant zitten (als ik het goed beredeneerd heb).
De geïsoleerde wielen mogen uiteraard het draaistelframe niet raken want dan ontstaat er wel kortsluiting. Als één as verkeerd om zou zitten waardoor het geïsoleerde wiel aan de andere kant zit ontstaat er ook kortsluiting.
Dank u voor het zeer gedetailleerde antwoord

doomslu

Volgens de uitleg draaien de assen in messing ashouders. Deze zijn dus geïsoleerd opgehangen in het messing draaistel, als ik het goed begrijp. Dat had ik niet meteen door.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

bij DC  zijn de assen toch altijd geïsoleerd, komt er enkel dan nog op aan ze allemaal op dezelfde manier (isolatie aan dezelfe kant) te plaatsen, voor de zekerheid kun je eventueel nog een stukje flans afdraaien om zeker geen contact te  maken met het draaistel ......

jfl207

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 juli 2021, 14:46:39 PM
bij DC  zijn de assen toch altijd geïsoleerd, komt er enkel dan nog op aan ze allemaal op dezelfde manier (isolatie aan dezelfe kant) te plaatsen, voor de zekerheid kun je eventueel nog een stukje flans afdraaien om zeker geen contact te  maken met het draaistel ......
De wielen van een draaistel zijn allemaal in dezelfde richting gericht.
En de twee draaistellen van hetzelfde chassis zijn ook in dezelfde polariteit georiënteerd.