Gietvatwagen Rocky-Rail

Gestart door jfl207, 22 juli 2021, 17:08:09 PM

jfl207

(Verplaats als it was in verkeerde plaats)

Hallo,
gietvatwagen Rocky-Rail nu te koop



  • Geleverd in een gegraveerde houten doos.

  • De draaistellen zijn voorzien van messing ashouders

  • met kortkoppelingsmechanisme

  • Met digitaal gedrukte opschriften.

  • met digitaal gedrukte opschriften

Degenen die al besteld hebben via het Museum van Kinkenpois, kunnen contact opnemen met Paul Vandersteen (info@rocky-rail.com)

Voor mensen die niet geboekt hebben maar geïnteresseerd zijn, is het ook mogelijk om een bestelling te plaatsen
Nieuwe bestellingen kunnen gestuurd worden naar : info@rocky-rail.com











Metpetergaathetbeter

je mag best trots zijn  op deze juweeltjes 

PeterVG

Proficiat met de realisatie.
Op de website van Rocky Rail zijn 3 versies beschikbaar voor tijdperk 4/5 aan 300Euro.
Is er ook een Esperence Londoz versie voor tijdperk 3 gepland?

Wat me opvalt zijn de gaten voor de schroeven in de wand van het gietvat. Was hier geen andere keuze mogelijk?
Verder vind ik de bladveren in de wand van het draaistel weinig reliëf hebben.
Maar de algemene indruk is heel goed.
Mooi etswerk, fijne beschrifting.... een aanwinst voor ons Belgische modelspoorders.

Wie wil, hier heb ik wat fotomateriaal van het grote voorbeeld ter inzage: https://flic.kr/s/aHsmQ1AUYp

mark7758

Ze hadden al jaren tekeningen, foto's en een DVD. Dus ik ben ook zeer benieuwd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

die "schroefgaten" kloppen wel, die zitten aan 1 kant, maar je ziet ze niet veel omdat op bijna alle foto's t hutje rechts staat (wagens stonden volgens mij altijd in dezelfde richting, de "zuidkant" (huisje rechts) is dus vaker op de foto gezet dan de "noordkant" (huisje links)

jfl207

#5
Hallo,
hartelijk dank voor uw opmerkingen en informatie over het model.
hier is een foto van de wagon waarop je de openingen kunt zien

Metpetergaathetbeter

enig idee wat zo'n modelwagon weegt ?

jfl207


Metpetergaathetbeter

iemand een idee hoeveel een gewone goederenwagon weegt.....scheelt een hoop als zo'n wagon van 400gr echt goed loopt en normaal gezien ga je daar toch geen hellingen mee oprijden. Het gewicht bepaalt mee wat met welke loc's je gaat rijden voor zo'n treintje van bv 2 of 3 en of die blijven rijden(hoewel financieên ook mee spelen  ;D). Trouwens heb ik het geluk over 2 tsswagon van Laser? te bescchikken - ooit eens gekocht mocht het ooit zover komen

mark7758

Dit is 1 van de ruim 1000 foto's op de DVD. Foto 3-8-2011.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Eigen gewicht. 193.750 Kg
Lading 137.1 Ton
Totaal gewicht van de hele wagon. 330 ton. (Max. gewicht)
De spoorlijn tussen Chertal en Seraing was ook voorzien spoorstaven tot een treingewicht van 25 Ton per as.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: jfl207 op 23 juli 2021, 09:19:31 AM

deze wagon is niet dezelfde van degene die uitkwam, is deze ook voorzien ? Ik heb het hier over deze zeg maar stelling naar het vat toe

Floris

jawel, dat is hetzelfde type wagen, alleen een latere versie met die dekselconstructie erop. Kwam ergens rond 2000 geloof ik.
EDIT: 2003

mark7758


Foto uit 2002. Tijdens een bezoekje met een groep aan Cheral. (PVG was ook mee.  ;D )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

men mag ervan uitgaan dat niet alle wagons die hadden die dekselconstructie zo te zien op uw foto