Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

The revival of "The Shop"!

Gestart door Ronald, 19 juli 2021, 22:33:23 PM

Ronald

Hoi allemaal,

Zoals sommigen misschien weten heb ik in 2004 als 2e tentoonstellingsbaan een kleine showcase gebouwd die "The Shop" heet. Als thema had het een fictieve werkplaats in de States ergens in het westen. Het gaf plaats aan mijn grote turbineloc en Challenger stoomloc.
Nu wil Rijswijk mij op de komende modelspoordagen in september graag met 2 baantjes hebben waaronder deze en mijn Cornfield Yard die ik na TS gebouwd heb in 2010. Maar.... The Shop staat al heel lang, ik denk zeker 7 a 8 jaar, in opslag. Destijds heel goed ingepakt in plastic en alle gaten dichtgeschroefd dus het zou goed dicht moeten hebben gezeten. Vanmiddag toch maar eens voorzichtig de hoek van de garage ingelopen waar deze kast staat en hem vrijgemaakt. Plastic eraf, houten plaat weggehaald en............. het viel reuze mee!:

20210719_130039 by Ronald Halma, on Flickr

20210719_125751 by Ronald Halma, on Flickr

Toch wat muizenkeutels...:

20210719_125817 by Ronald Halma, on Flickr

En wat spul dat wel vastgetaped zat maar losgekomen is:

20210719_125835 by Ronald Halma, on Flickr

Geen grote schades en in uitzonderlijk goede staat. Schept hoop voor meer zeg maar  :)
Nog even een foto van The Shop in hoogtijdagen, deze is bij de show van de MSM Roermond in 2009 genomen:

P1060520 by Ronald Halma, on Flickr

P1060521 by Ronald Halma, on Flickr

Dat was ze in haar beste dagen en zo moet ze er weer bij komen te staan. Ik ga haar de komende weken dan ook opfrissen en technisch weer goed controleren. Een nieuwe aansluiting moet er op daar ik in de jaren een ander aansluitsysteem ben gaan gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Roderik

ik heb indertijd The Shop voor het eerst gezien op Ontraxs en kan me heel goed herinneren dat ik onder de indruk was wat je had gebouwd op zo'n kleine oppervlakte.  Zo'n kleine baan en toch heel wat te zien en zelfs heel wat speelmogelijkheden. Een kunst die ik intussen ook al aardig onder de knie begin te krijgen.
En zeker je systeem dat diende als onderstel is blijven hangen. Geen 5 minuten en alles kon heel compact de auto in!
Hopelijk komen we The Shop in de toekomst nog regelmatig tegen.
Always be modelling!

evan

Leuk baantje!

Ik herinner me nog dat ik in Roermond een dagje aan de knoppen stond van "The Shop"

De tijd vliegt :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

poah, dat valt goed mee na zo'n tijd. Hou mn hart vast qua hoe stefanowo dr nu bij staat  :-X

Ronald

Citaat van: evan op 19 juli 2021, 23:30:25 PM
Leuk baantje!

Ik herinner me nog dat ik in Roermond een dagje aan de knoppen stond van "The Shop"


Klopt!:

P1060529 by Ronald Halma, on Flickr

Citaat van: Roderik op 19 juli 2021, 22:59:51 PM
ik heb indertijd The Shop voor het eerst gezien op Ontraxs

2009.... de eerste OntraXS ;)

Citaat van: Floris op 19 juli 2021, 23:55:27 PM
poah, dat valt goed mee na zo'n tijd. Hou mn hart vast qua hoe stefanowo dr nu bij staat  :-X

Die heb je ook nog? Was een erg mooi baantje.

Citaat van: Roderik op 19 juli 2021, 22:59:51 PM
Hopelijk komen we The Shop in de toekomst nog regelmatig tegen.

Wie weet.... het moet eigenlijk een soort afscheid worden maar och, zolang er nog vraag naar is neem ik haar zo weer mee :)

Floris

nou, hij staat in theorie nog bij de pa van ernst in de garage....  8)

SuSke

Goh, zo een hele reeks baantjes uit de 'good old days' samen op een tentoonstelling.... 't zet me aan het denken  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Citaat van: SuSke op 20 juli 2021, 18:24:55 PM
Goh, zo een hele reeks baantjes uit de 'good old days' samen op een tentoonstelling.... 't zet me aan het denken  ;D ;D

en pintjes aan 20 BEF.

Er zouden nog nooit zoveel treinliefhebbers op de been geweest zijn.

Maar in elk geval, doen.

ACFI

Floris

dan wel bij elke baan een foto van de bouwer uit de tijd dat de baan gebouwd werd, dat je goed ziet wat jaren modelspoor voor uitwerking op een mens hebben.  :P

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#10
"... zo een hele reeks baantjes uit de 'good old days' samen op een tentoonstelling.... 't zet me aan het denken ....." (FranSuske)

En ze lieten zich dan voorzichtig terugzakken in hun schommelstoel, schudden bedachtzaam het grijze hoofd en weenden enkele bittere tranen.

Alhoewel, sommige baantjes van toen zijn er nog, ondertussen overgegaan naar andere, jongere (?), eigenaars en door hen gemoderniseerd/gerenoveerd .

Stedahult

Dus Rijswijk wordt toch een 'ouwe meuk' beurs  ;D
Mvh. Steef

Ronald


evan

Citaat van: Ronald op 20 juli 2021, 17:38:54 PM
Citaat van: evan op 19 juli 2021, 23:30:25 PM
Leuk baantje!

Ik herinner me nog dat ik in Roermond een dagje aan de knoppen stond van "The Shop"


Klopt!:

P1060529 by Ronald Halma, on Flickr




OMG!!!     :o ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Hier zeggen ze dan; "jungske".... ofwel jongetje :D ;) Lang geleden kerel, aan het begin van je modelbouw carriere.