Rangeerloc type 270 en later reeks 70 in 3d

Gestart door Roderik, 13 juli 2021, 00:17:05 AM

Roderik

Citaat van: Floris op 30 juli 2021, 22:17:48 PM
waar mot je een poelietrekker voor hebben? vliegwiel van de motoras trekken? In dat geval: vliegwiel in de bankschroef en gewoon de motoras eruit tikken. Soms zit dat fucking vast maar bij roco (heb t idee dak een roco-draaistel zie?) lukte t me altijd wel prima zo. Eventueel kun je t vliegwiel heetstoken maar das wat tricky, meestal heb je t plastic om de motorlagers dan wel gesmolten ook al heb je de vlam alleen op de andere kant van t vliegwiel. Nou hoeft dat ook geen woest probleem te zijn trouwens, als t plastic weer stolt met t lager in zo'n beetje de goede positie werkt de boel gewoon prima. Been there done that.
't Is gelukt!
Untitled by roderik vanderkelen, on Flickr
Enkele tikken en het vliegwiel is er af. Thanks Floris. Alweer een stap verder!
Always be modelling!

Floris


Roderik

Effe een tussendoortje... Testprintje. Wel wat bouwlijnen maar die gaan er nog uit.

NMVB service truck by roderik vanderkelen, on Flickr

NMVB service truck by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Bij het rommelen in mijn fotodozen onderstaande foto gevonden van de NMBS diesellok 7004 en de 700?

7004 by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Moet nog ergens een viertal duidelijke foto's hebben van reeks 70 loks opgenomen in Zwijndrecht 1974.
Blijf zoeken hoor.
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp


Roderik

Always be modelling!

Peter

Roderik

Hierbij alvast drie foto's genomen in 1974 aan de inrit van het station Zwijndrecht.
De loks komen uit de richting Antwerpen-Linkeroever

Scan_0008 by Peter Verlooy, on Flickr

Scan_0008-2 by Peter Verlooy, on Flickr

Scan_0009 by Peter Verlooy, on Flickr

En als afsluiting nog een foto van "helaas" mindere kwaliteit van een 70 in de stopplaats Antwerpen-Linkeroever komende van Zwijndrecht
Helaas had ik toen vergeten de datum op te schrijven.

Scan_0009-2 by Peter Verlooy, on Flickr

PS: zijn allen eigen opnames

Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

WOW!!! Die zien er prachtig uit! Hartelijk dank Peter!
En altijd zie ik weer details die ik heb gemist.  :D
Always be modelling!

Roderik

Always be modelling!

Floris


Roderik

Eerste poging voor en chassis is geprint, maar ik ga het eerder in plasticard en printplaat bouwen. Maar nu zijn er startmaten en iets om op verder te bouwen.

Untitled by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

Floris

och, als dit werkt... ziet er in principe goed uit, motor komt nog wat naar beneden zodat alle assen uitlijnen?

Roderik

Citaat van: Floris op 02 augustus 2021, 17:20:42 PM
och, als dit werkt... ziet er in principe goed uit, motor komt nog wat naar beneden zodat alle assen uitlijnen?

Yep. Er was 1 uitstulping bij de motor waar ik geen rekening had mee gehouden. Maar bij de volgende teken ik dat wel weg.
Always be modelling!