Rangeerloc type 270 en later reeks 70 in 3d

Gestart door Roderik, 13 juli 2021, 00:17:05 AM

Dirky

... en als je dan toch een gebrekkig hoekje hebt, dan kan je dat herstellen met resin. Je maakt een soort "goot" met plakband aan de binnen- en aan de buitenkant, giet er een druppeltje resin in, beetje UV, en dan wegschuren wat er teveel aanhangt.

Roderik

Citaat van: Dirky op 18 juli 2021, 22:37:34 PM
... en als je dan toch een gebrekkig hoekje hebt, dan kan je dat herstellen met resin. Je maakt een soort "goot" met plakband aan de binnen- en aan de buitenkant, giet er een druppeltje resin in, beetje UV, en dan wegschuren wat er teveel aanhangt.

De professioneel is hij die het beste zijn fouten kan verbergen. ;D
Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht! Thanks Dirky! 8)
Always be modelling!

Roderik

Tekening is volledig klaar. De rooster komt er apart in. Bovenaan komt in het gat een rooster in messing.
Knipsel22 by roderik vanderkelen, on Flickr

En de Pennsylvania-onderstellen zijn in voorbereiding.
Knipsel23 by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

Metpetergaathetbeter

wat ik mij afvraag hoe ga je te werk voor die losstaande verlichting vooraan moet (werkt dat het gemakkelijkst?) dat meegeprint gaan, ga je resoluut voor die enkele lichten of later ook nog voor die lichtbakken met rood en wit ?

raf

mooi model en reeds veel werk ingestoken

de resin die lijm ik ook met resin zelf
soms heb ik een gebroken signaal mast en dan eventjes in de resin dopen en dan UV er op en na een paar seconden zit het aan elkaar .

ik blijf volgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Roderik

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 juli 2021, 10:11:41 AM
wat ik mij afvraag hoe ga je te werk voor die losstaande verlichting vooraan moet (werkt dat het gemakkelijkst?) dat meegeprint gaan, ga je resoluut voor die enkele lichten of later ook nog voor die lichtbakken met rood en wit ?

Aangezien ik eigenlijk meer met trams rijd dan met normaalspoor, situeert al mijn rollend materiaal zich in de jaren 60. Uiteindelijk zal deze loc ingezet worden op een gemengde rangeerbaan. Vandaar de enkele lichten.
Always be modelling!

Roderik

nog een print gedaan... Ik ben wel tevreden nu dat al die details er nu in zitten. Wel wat verticale printlijnen maar ik moet dringend mijn FEP veranderen.

IMG_4244 by roderik vanderkelen, on Flickr

IMG_4250 by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

Roderik

Always be modelling!

GDE

Machtig mooi gedaan Roderik. Echt wel knap hoe vlug je dit voor elkaar krijgt .

Metpetergaathetbeter

knap en welke aandrijving gaat al dat fraais voortbewegen ?

Floris


Roderik

Dankjewel! Stapje voor stapje vooruit.
De aandrijving komt stilaan in orde maar ik wacht nog op een en ander. (politrekkertje onder andere).
Ik zoek intussen nog verder naar andere oplossingen... Minder omslachtige  ;D
Always be modelling!

Stedahult

Mvh. Steef

PeterVG

Heerlijk om een tekening van De Bleser tot leven te zien komen.
Mooi werk Roderik

Floris

waar mot je een poelietrekker voor hebben? vliegwiel van de motoras trekken? In dat geval: vliegwiel in de bankschroef en gewoon de motoras eruit tikken. Soms zit dat fucking vast maar bij roco (heb t idee dak een roco-draaistel zie?) lukte t me altijd wel prima zo. Eventueel kun je t vliegwiel heetstoken maar das wat tricky, meestal heb je t plastic om de motorlagers dan wel gesmolten ook al heb je de vlam alleen op de andere kant van t vliegwiel. Nou hoeft dat ook geen woest probleem te zijn trouwens, als t plastic weer stolt met t lager in zo'n beetje de goede positie werkt de boel gewoon prima. Been there done that.