Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

slechte stroomafname

Gestart door wikumodelbouw, 03 november 2006, 17:11:57 PM

wikumodelbouw

Hallo,

Ik heb een probleem bij sommige lokomotieven als deze over een wisselstraat rijden.
Deze lokomotieven blijven dat ineens staan, je ziet dit vooral omdat ik digitaal rijdt en de moter op dit moment als generator gaat werken tov de decoder.
Heeft iemand tips of weet iemand een site waar staat beschreven hoe je de wielen het beste van extra stroomafnemers kunt voorzien?
Ik rijd 2 stroom digitaak.

GR
Wilbert

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door wikumodelbouw

je ziet dit vooral omdat ik digitaal rijdt en de moter op dit moment als generator gaat werken tov de decoder.

Dan ben ik heel benieuwd wat je dan eigenlijk ziet.

Clemens

Ik heb presies hetzelfde probleem, met mijn Digitale Roco wisselstroom 2200 serie heb ik het probleem dat deze stopt bij een 3wegwissel, ik zou hier eigelijk ook een oplossing voor willen hebben[8)]

Rochevalien

Over welke loks gaat het ? en van welk merk zijn ze? Het kan ook een puur mechanisch probleem zijn( de lok of de wagon erachter rijdt stomweg ergens tegenaan en blijft staan)
Laat je treinen eens traag over die wisselstraat rijden en kijk wat er gebeurd (liefst op ooghoogte) je zal misschien iets opmerken op die manier.

Gerrit

wikumodelbouw

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door wikumodelbouw

je ziet dit vooral omdat ik digitaal rijdt en de moter op dit moment als generator gaat werken tov de decoder.

Dan ben ik heel benieuwd wat je dan eigenlijk ziet.



Weet je wat je dan ziet Klaas, de lokomotief stopt in eens, als je dan eventjes wacht rijdt hij gewoon weer verder de decoder begint dan weer van vooraf aan bij zijn cyclus.
De lok stoot zich dus ook niet zoals ook al gevraagd werd.
Het is een fleischmann lok en een hamo lok.

GR
Wilbert

ysbeer

Volgens mij zijn er nu ook decoders die niet weer helmal bij nul beginnen na een korte spannings onderbreking.
Als je die had merkte je er waarschijnlijk niets van want het vliegwiel helpt hem wel over die korte onderbreking heen.
Zo heeft een mech.vliegwiel ook geen functie,ik bedoel als de dekoder op zo een korte onderbreking op nieuw begint.

wim ysbeer

erik de noorman

Lokpilot's  en FX motorola durven dit wel doen.

Erik

Klaas Zondervan

Wilbert,

ik vroeg me af wat dat hele verschijnsel te maken heeft met de generatorwerking van de motor. Volgens mij helemaal niks.

wikumodelbouw

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Volgens mij zijn er nu ook decoders die niet weer helmal bij nul beginnen na een korte spannings onderbreking.
Als je die had merkte je er waarschijnlijk niets van want het vliegwiel helpt hem wel over die korte onderbreking heen.
Zo heeft een mech.vliegwiel ook geen functie,ik bedoel als de dekoder op zo een korte onderbreking op nieuw begint.

wim ysbeer



Hallo Wim,

Hebt u enig idee welke decoders dit zijn??
Ik heb zelf al wat gezocht ( ook in MIBA digitaal ik meen dat ik ooit daar iets in gelezen had)maar kan het tot nu toe nog niet vinden.

GR
Wilbert

Jean

Ik heet wel geen Wim, maar de K?hn T125 en T145 gaan heel goed om met kleine stroomonderbrekingen. (Of is het spanningsonderbreking?)

Groet,
Jean


wikumodelbouw

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Ik heet wel geen Wim, maar de K?hn T125 en T145 gaan heel goed om met kleine stroomonderbrekingen. (Of is het spanningsonderbreking?)

Groet,
Jean




Hoi Jean,

Als ik een stroomonderbreking heb dan heb ik op datzelfdemoment toch ook een spanningsonderbreking??
Heb ik nu niet goed opgeled op school.?
Vergeet ik nu iets?

bij een sluiting (hogestroom)word toch de spanning pas naar beneden gehaald (stort in).
GR
Wilbert

ysbeer

Wanneer de lok los komt van de rail heb je een stroom nul.
Dus een stroom onderbreking.
Een spanning kan wegvallen,maar dat gebeurt niet als je lok los komt van de rails.
Dus inderdaad stroomonderbreking.
Ook de lenz gold decoder heeft geen last van een korte onderbreking.

wim ysbeer