Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gratis frieten bij Friture Gaston

Gestart door Val-Rikard, 07 juli 2021, 21:16:07 PM

perk

in mijn jongen tijd waren de fritkoten al meer echte barakken, in een rijdend kraam ken ik ze niet.

stoofvlees iemand ?   Heel veel (te veel) blijven plakken in Mechelen aan zo een kot.

Ik ben met de dochter aan het rondrijden voor te leren rijden, de meeste frituren die ik nu zie zijn in huizen.
Bij ons in het dorp is de frituur nog in een 'barak'.

Ik zou dit zo op de baan zetten.   De transparante golfplaat ken ik van vroeger.
En de omgekeerde bierbak als trapje... prachtig.

Patrick

Rangeerduivel

Vroeger aan het station in Lierde, net naast het café van haar dochter, elk weekend 'friture Marcella' in een verrijdbaar frietkot waarmee ze ook alle kermissen afreed.
Als je er stopte met je lief om frieten te kopen, begon het van "hoe is't maat, hebt ge ze al eens gepakt vandaag...?" en dat escaleerde dan naar veel ergere, veel vuilere praat!
Maar frieten bakken, dat kon ze als de beste, en menigeen wist te vertellen dat ze dat deed in schaapsvet...alhoewel daar geen bewijs voor is, en Marcella zal het ook niet meer na vertellen!

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juli 2021, 13:43:10 PM
Als je er stopte met je lief om frieten te kopen, begon het van "hoe is't maat, hebt ge ze al eens gepakt vandaag...?" en dat escaleerde dan naar veel ergere, veel vuilere praat!
Maar frieten bakken, dat kon ze als de beste, en menigeen wist te vertellen dat ze dat deed in schaapsvet...alhoewel daar geen bewijs voor is, en Marcella zal het ook niet meer na vertellen!
en gij beschaamd worden zeker ?

svvander

Citaat van: perk op 09 juli 2021, 13:35:16 PM
in mijn jongen tijd waren de fritkoten al meer echte barakken, in een rijdend kraam ken ik ze niet.

stoofvlees iemand ?   Heel veel (te veel) blijven plakken in Mechelen aan zo een kot.

Ik ben met de dochter aan het rondrijden voor te leren rijden, de meeste frituren die ik nu zie zijn in huizen.
Bij ons in het dorp is de frituur nog in een 'barak'.

Ik zou dit zo op de baan zetten.   De transparante golfplaat ken ik van vroeger.
En de omgekeerde bierbak als trapje... prachtig.

Patrick

Bij ons in de buurt zijn er inderdaad nog enkele in een moderne versie van een barak. En nog niet zo heel lang geleden (voor het overgenomen werd), voor mij het beste frituur in de buurt en omstreken.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

vaak al in een container neergeplaatst

SirGresley

In Leopoldsburg staat Frituur Swa, wel vernieuwd, nog altijd. Velen die in Leopoldsburg hebben "gelegen", zullen er wel n fritje hebben gegeten.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Andress24

Mijne favoriet tijdens de studies:


Is nu al ingepland op mijn baan!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Val-Rikard

Citaat van: Andress24 op 16 juli 2021, 08:34:18 AM
Mijne favoriet tijdens de studies:


Is nu al ingepland op mijn baan!

Ha, die ken ik, vlak bij het Sint-Pieters station in Gent!  ;D

Andress24

Dat zullen dan cousins geweest zijn, deze Antoine stond op het Jourdanplein in Etterbeek ;-)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Val-Rikard

Citaat van: Andress24 op 16 juli 2021, 09:13:14 AM
Dat zullen dan cousins geweest zijn, deze Antoine stond op het Jourdanplein in Etterbeek ;-)

Oesje, :-o  Foutje van mij !

Andress24

Dat is dan later een lelijk chaletachtig gedoe geworden (ondertussen ook al weer weg), maar de frieten waren/zijn legendarisch, en dat wist iedereen.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

chef garde

Zou Angela haar bodyguards ook een pak friet getrakteerd hebben???

Andress24

Citaat van: chef garde op 16 juli 2021, 13:17:44 PM
Zou Angela haar bodyguards ook een pak friet getrakteerd hebben???
Aan hun blikken af te leiden, nope.


1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

daylight

Goedbedoelde opmerking (ik wil het geen kritiek noemen) van iemand die heel wat frituren in Mechelen (Frituur Veemarkt) en Leuven (aan het station) bezocht heeft in de jaren '70: de plastiek knijpflessen saus passen niet bij de periode. Beter zijn grote potten met een pomp of -beter nog- grote glazen Devos-Lemmens potten met een lepel in...

Waarom heb ik nu opeens zo'n goesting in een groot pak met cocktailsaus?

Wouter


Citaat van: Val-Rikard op 07 juli 2021, 21:16:07 PM
Kleine Julma is ze al aan het inpakken.  :)



Metpetergaathetbeter

eigenlijk mankeert daar nog ne pot pickels één van de sausen die je toen krijgen aléz kopen kon vpor op de frieten