Gratis frieten bij Friture Gaston

Gestart door Val-Rikard, 07 juli 2021, 21:16:07 PM

Val-Rikard

Kleine Julma is ze al aan het inpakken.  :)


Jappy

Gewoonweg schitterend. Die golfplaten look is zeer geslaagd! Een frituur hoort werkelijk op elke Belgische baan thuis. Ik vind vooral die bierbak als opstapje leuk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

jakke

Knap gemaakt . Nu nog een spuitbus frietjeslucht ...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

erik de noorman

Voor wat het waard is en het is muggenzifterij.  ;) De filters van het afzuigsysteem zijn niet van de uitgebeelde periode. Het oude systeem bestond uit een kader met dubbel fijn mazig metaaldraad  met daartussen fijne metaalkrullen om het  vet op te vangen en uit de damp- lucht te zuiveren. Het systeem met lamellen wordt in de huidige  afzuigkappen gebruikt. En zoals gezegd het is muggenzifterij. Voor ik het vergeet een fraai ding voor op de baan. :)

Erik.

Pierre

Leuk mini projectje zo'n frituur. En natuurlijk knap gemaakt. ;)
Groet Pierre.


Val-Rikard

Citaat van: erik de noorman op 08 juli 2021, 09:24:30 AM
Voor wat het waard is en het is muggenzifterij.  ;) De filters van het afzuigsysteem zijn niet van de uitgebeelde periode. Het oude systeem bestond uit een kader met dubbel fijn mazig metaaldraad  met daartussen fijne metaalkrullen om het  vet op te vangen en uit de damp- lucht te zuiveren. Het systeem met lamellen wordt in de huidige  afzuigkappen gebruikt. En zoals gezegd het is muggenzifterij. Voor ik het vergeet een fraai ding voor op de baan. :)

Erik.

Bedankt voor de tip.  ;)

Floris

jaaaa hijs leuk! Saus in precies de goeie kleuren ook. heerlijk.

Alan On Track

Voor mij een grote met mayonaise in een puntzak. Er mag zout op de frietjes.

Prachtig Rik!
Modelbouw is een kunst

De absolute beginner

Prachtig! Wie kent ze nu niet?

Cyriel

Stedahult

Heb meteen trek, dus geen gekook maar
straks achter op het plein friet bij de kar halen
Mvh. Steef

Havoc

Dat waren tenminste frietkoten. Tegenwoordig is het verdorie heel moeilijk om er nog zo een te vinden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SirGresley

De laatste tijd, door die "jupiler-toestand", zie meer van die kermis-frituurwagens staan op grote parkings.
In Diepenbeek staat er ene geregeld.
Door die HACCP-regels zijn veel van die koten verdwenen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Karel A.J.

CiteerTegenwoordig is het verdorie heel moeilijk om er nog zo een te vinden.

Inderdaad. Sedert een bepaalde partij mede aan het bewind is worden we overgereglementeerd/beregelneefd in alle richtingen, de hele horeca lijdt daar fel onder, niet alleen de frituren.

Peter

Groot gelijk Alan,
Ook voor mijn echtgenote en voor mij zo'n puntzak met friet, mayonaise of Pickels en,,,, ja nauurlijk zout
Spijtig genoeg vind je die kramen bijna nergens meer, enkel meestal ongezellige frituren
Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman


Door die HACCP-regels zijn veel van die koten verdwenen.


Meestal terecht en ze zouden er nog veel meer moeten sluiten en niet enkel door de HACCP normen.

Erik.