Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe foto kamera

Gestart door Peter, 06 juli 2021, 18:27:14 PM

Stieven76

Lijkt me net hetzelfde te zijn als met mijn GoPro.
Het usb kabeltje dient om de GoPro op te laden als je hem gewoon in de pc steekt.
Wanneer je de GoPro aanzet als deze met de pc verbonden is kan je via de pc de filmpjes bekijken en/of overzetten.

De HDMI aansluiting is ook aanwezig en daarmee kan je de filmpjes rechtstreeks van op de GoPro op tv afspelen. Een HDMI kabeltje is ook hier apart aan te kopen.

stoomlokje

Peter , om de SD kaart te lezen bestaat er een USB kaartlezer van EMTEC, zie link,
werkt perfect, ik gebruik die al jaren om foto's op de PC te plaatsen., kost nog geen 3 € , goedkoper dan eender welk kabeltje , en veel simpeler.
SD kaart uit fototoestel nemen en in de kaartlezer steken , kaartlezer in een USB poort van de PC steken en je kan al uw foto's erop plaatsen , of zelfs op het kaartje bewerken als je dat wil.
ziet eruit als een iets grotere USB stick.
hieronder de link:
https://www.onlinekabelshop.nl/usb2-0-sd-sdhc-cardreader?gclid=EAIaIQobChMIvqu835_U8QIVASIYCh3e2wIREAQYASABEgIfWfD_BwE

Saskia

Peter

Ziet er goed uit
Maar om 1 te bestellen met die verzendkost is spijtig genoeg te gek.
zal wel blijven verder doen met dat kabeltje.
Bedankt alvast voor je tip, Sakia
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

in elke fotozaak of media markt zou je toch ook zo'n sd kaartlezer moeten kunnen kopen.
 

Havoc

Je vindt zoiets ook in bvb een Krëfel (die zijn voor klein pc materiaal een soort filiaal van Tones) of andere electrozaak van die soort. Kost misschien iets meer maar je hebt het direct. Heb er daar ooit een gaan halen omdat ik op het werk dringend eentje nodig had. En soms vind je dat in Action, Aldi, Lidl voor een habbekrats.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Vroeger heb ik ook wel met zo'n kaartlezer gewerkt, omdat dat bij mijn toenmalige camera niet anders kon. Maar het is een omweg. Tegenwoordig sluit je de camera met een kabeltje direct op de computer aan en die behandelt hem als een extern opslagmedium. Makkelijker kun je het niet krijgen.

Peter

Een van de eerste foto's met de nieuwe kamera, genomen van de flat in Middelkerke  :) :)

P1000011 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Mooie foto, mooie stek ook.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Genomen van flat Gemini op de zeedijk. Inderdaad een uitstekende plaats :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Karel A.J.

Proficiat! Nu zou het wel schoon zijn als we mochten vernemen HOE het is gelukt - de volgende kan er baat bij hebben..!

Peter

De foto is gewoon genomen bij zonsondergang.
De keuzeknop van de Kamera op P ingesteld
beeld een beetje ingezoemd en afgedrukt. Dat is alles.
Moet het toestel zelf beter leren kennen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ik denk dat men de vraag stelde hoe heb je alles ok gekregen ?

Peter

Zoals ik had gemeld is het heeeeel simpel
Draadje in het toestel steken, andere kant in de USB van de PC en HET FOTO TOESTEL AANZETTEN
Dat laatste vergat ik steeds. Stom hé  :-[ :-[ :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *