Nieuwe foto kamera

Gestart door Peter, 06 juli 2021, 18:27:14 PM

Peter

Zal morgen nog eens proberen met het kabeltje terug met mijn PC te verbinden via een van mijn USB poorten (2 blauw, 2 witte)
Voorts moet ik eerlijk toegeven dan ik wat PC enz betreft ik niet of toch zeer weinig op de hoogte ben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Uw camera kan uw foto's zelfs draadloos overbrengen met WiFi.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Het is in ieder geval wel een degelijke camera met veel mogelijkheden. Staat ook op mijn verlanglijstje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

bij mijn kamera zit blijkbaar geen HDMI kabeltj
enkel de kabel om het toestel op te laden
volgens de gebruiksaanwijzing wordt die HDMI kabel blijkbaar niet standaard bijgeleverd
dat is wel raar hé
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

HDMI kabel is enkel nodig om kamera op TV aan te sluiten
Normaal zou daar wel een USB kabeltje moeten bijgeleverd zijn , wordt de kamera geladen met baterij erin of dient die uit de kamera op adapter geplaatst te worden
indien deze erin blijft is het mogelijk dat dit het usb kabeltje naar de pc is en ook gebruikt wordt voor opladen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ACFI

Die HDMI kabel is om je fototoestel aan een TV te hangen. Lost je probleem niet op van transfer van foto's.

Bij DVD/Bluray spelers zit heel vaak enkel nog een stroomkabel bij. Heel veel aankopen zijn vervangingsaankopen en je hebt dus al de nodige kabels, is de redenering.

PS. Heb je de USB verbinding aan de praat gekregen?

ACFI.


Peter

Op de kamera zitten twee stopkontakjes. het ene is voor de bijgevoegde USB kabel en die dient om de batterij op te laden
Het tweede is voor de HDMI kabel en die is niet bijgevoegd. Boven dat stopkontaktje staat bovendien HDMI.
Er zal dus niets anders opzitten dan naar een fotograaf te gaan en zo'n kabeltje te kopen, want blijkbaar zijn er nogal met verschillende stekkers
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

De USB kabel dient niet alleen om de batterij te laden. Via dat kabeltje kun je ook de foto's naar de computer kopiëren.
En zoals anderen al schrijven, die HDMI kabel heb je niet nodig.

ACFI

#23
Citaat van: Peter op 07 juli 2021, 14:22:38 PM
bij mijn kamera zit blijkbaar geen HDMI kabeltj
enkel de kabel om het toestel op te laden
volgens de gebruiksaanwijzing wordt die HDMI kabel blijkbaar niet standaard bijgeleverd
dat is wel raar hé

de kabel waarvan je zegt dat ie enkel dient om op te laden, is de kabel die je moet gebruiken om ook foto's over te zetten. Ik veronderstel dat die kabel wel mee in de doos zit.

De opmerking over enkel opladen is een nogal ongelukkige vertaling naar het Nederlands. Wat bedoelt men: als je je de instellingen van de camera niet verandert, dan zal je enkel je camera kunnen opladen.

Dat staat ook zo in de handleiding. In de handleiding die ik vond bij Panasonic, staan de stappen uitgelegd vanaf pagina 275.

  • stap 1 is het aansluiten van de USB kabel aan zowel PC als kamera.
  • stap 2 is op het controlescherm achteraan op de kamera, de USB-mode wijzigen naar PC - Alberke heeft dit ook al hierboven gemeld.
Wanneer je dit gedaan hebt, zou de camera moeten zichtbaar zijn op je PC. Dat kan onder de vorm zijn van een kamera ikoon of een folder map of ... afhankelijk van de versie van Windows (7/8/8.1/10...) en andere geinstalleerde software.

  • stap 3 is dan de foto's kopieren. Als je ook filmpjes wil maken, dan raad ik je aan om de PHOTOfunSTUDIO software te installeren. Voor sommige filmformaten zit de informatie namelijk in meer dan een bestand.
Ik veronderstel dat je stap 1 hebt kunnen doen en dat je kamera inderdaad begint op te laden wanneer je met de kabel een verbinding maakt met de PC.
Heb je stap twee kunnen uitvoeren?

Peter

Sorry, maar ik breng er niets van terecht.
Ik heb trouwens geen 275 blz in mijn handleiding maar 63
Met vriendelijke groeten
Peter


krispy

Gewoon het laadkabeltje (USB) in camera en andrer uiteinde in een usb van pc(blauw of wit )
Camera aanzetten en wachten , pc gaat hem normaal zelf herkennen , en dan kun je eraan alsof het een schijf is, kwestie van de juiste directory te kiezen van de fotô

Meestal  dcim/camera

Succes
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SuSke

Ik zal het nog maar eens posten. Doe de moeite om even naar het filmpje te kijken. Daar tonen ze je wat en hoe je het moet doen om foto's over te zetten van je toestel naar je pc. Echt simpeler kan het niet meer zijn.


dit gevonden op het www.

De USB kabel van de Panasonic camera werkt alleen bij het laden van de batterij. Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld foto's naar de pc over te zetten.
Het opladen van de batterij van de LUMIX fotocamera wordt automatisch geactiveerd zodra de camera via USB wordt aangesloten op de pc; om bestanden over te zetten naar de pc, moet de camera worden ingeschakeld en moet de pc mode worden geselecteerd.


Het zal dus wel ergens in de manual staan ook

En er is zelfs een filmpje over: https://www.youtube.com/watch?v=kgCNxsI36yo ('t is wel in het Engels, maar beeldjes zijn zoveel duidelijker)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Deze link https://dlc.panasonic-europe-service.com/EUDocs/GetDoc.aspx?did=254344&fmt=PDF&lang=nl&src=3&uilang=nl-NL&model=DCFZ82EB geeft je de "grote" handleiding van je toestel.

Informatie verkrijgbaar via Panasonic NL.

Maar het filmpje dat Suske aanraadt is stukken beter en eenvoudiger om te zien wat je moet doen.

ACFI


Peter

Allen van harte bedankt voor jullie antwoorden en raadgevingen
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Het is me eindelijk gelukt. En inderdaad het is heel simpel maar je moet het weten natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Peter