Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

dyniMo Projects

Gestart door Dirky, 01 juli 2021, 22:32:27 PM

Dirky

Even een heel korte samenvatting:
2012 slaat mijn hobby over naar een bijberoep. Dat heb ik hoofdzakelijk te danken aan Evan, toch wel mijn allerbeste modelspoorvriend.
Ik ben geen echte modelspoorder maar eerder een modelbouwer. Mijn werkplaats is dan ook gevuld met de meest uiteenlopende projecten.
In dit nieuw draadje zal ik regelmatig een update posten van spoor-gerelateerde projecten. Soms zal het zelfs wat "going back in time" zijn...
Heb je interesse in iets, of kan ik helpen met iets, stuur me dan gewoon een berichtje...

(PS... en dat ik nu op mijn exit-beslissing terugkom dank ik aan de berichtjes van enkele goede vrienden.)

mardig23

Ik volg, no doubt about it👍
Mvg Karl

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Geert

Leuk dat je onder ons blijf  ;)

Laat maar komen je projecten, ik zal er wel iets van opsteken ...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michiel

Citaat van: Dirky op 01 juli 2021, 22:32:27 PM
2012 slaat mijn hobby over naar een bijberoep.
Datum in het verleden, maar werkwoord niet. Mijn brein weet niet hoe dit te interpreteren.  ;D Niet dat het enige belang heeft betreffende in de intentie van dit bericht en draadje, want ik ben blij dat je hier blijft tonen waarmee je bezig bent. Steeds weer verrassend.

Citaat van: Dirky op 01 juli 2021, 22:32:27 PM
...Soms zal het zelfs wat "going back in time" zijn...
Ik ben toch wel benieuwd naar die "going back in time": oude projecten weer opsnorren en aanpakken, of historische themas aanvatten...? Ik wacht rustig af.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

thx...

Eergisteren kreeg ik een foto van een heel tevreden klant. Eindelijk een Henschel truck op zijn baan.
Een dik anderhalf jaar geleden, nog voor het COVID gebeuren, ontmoette ik de klant in Maarn op een spoor 1 treffen.
Hij had vroeger een bedrijf waar met Henschel's werd gereden en wou er graag eentje op z'n spoor 1 baan.
Basis van de truck is een bouwpakket van het merk Heller. Op het Volvo chassis werd een nieuwe cabine gemaakt.
Moeilijkste in dit project was niet alleen het 3D-model tekenen aan de hand van enkele foto's, maar vooral om de gebogen voorruit in de kap te krijgen...

IMG_1610 (002) (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

De 3D print komt van Shapeways. Ik had toen nog niet de 3D printers die nu in mijn werkplaats staan...

Herwig

Goeievoormiddag Dirk,

Dat dit een Super Henschel is geworden, dat is klaar & duidelijk.

Ben verwachtingsvol naar uw   "going back in time"-projecten,  retro-Märklin en andere.

Val-Rikard


De absolute beginner

Ik ben wreed content dat ge toch terug zijt.
Ik ben zeer benieuwd naar uw volgende creaties, niet het minst voor uw "going back in time"-projecten (tja, het verzamelen van en werken met 'ouden brol' is een andere bezigheid van mij; alles met van dat oud gerief interesseert mij enorm, ook bv. analoge fotografie).

Cyriel

Metpetergaathetbeter

en die ruit hoe kwam die tot stand ?

Alberke

Citaat van: De absolute beginner op 02 juli 2021, 12:39:15 PM
Ik ben wreed content dat ge toch terug zijt.
Ik ben zeer benieuwd naar uw volgende creaties, niet het minst voor uw "going back in time"-projecten (tja, het verzamelen van en werken met 'ouden brol' is een andere bezigheid van mij; alles met van dat oud gerief interesseert mij enorm, ook bv. analoge fotografie).

Cyriel
Gezien uw leeftijd is alles nogal vlug "ouden brol"  :)

@ Dirky: ook uw vliegende projecten graag!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Dirk ook blij met je beslissing

maar inderdaad hoe heb je die ruit zo gekregen .
ik doe pm

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

De absolute beginner

Alberke, ik ga hier niet te veel "of-topic" beginnen zeveren (ik wil Dirky zijn projecten nog zien  ;)), maar "ouden brol" is voor mij ongeveer 50+ (voor voorwerpen). Ik ben niet zo ene (gelijk ik zoveel leeftijdsgenoten heb) die een GSM van 10 jaar oud bestempelen als een archeologisch voorwerp dat onder 10 grondlagen lag, of niet eens een filmrolleke kénnen, laat staan gebruiken, zoals ik.

Cyriel

P.S.: Dirky, verontschuldig mij voor dit niet ter zaken doende gezever. Maar dit is, mezelf kennende, een zeer zeldzame gebeurtenis.


Alberke

Citaat van: De absolute beginner op 02 juli 2021, 18:59:40 PM
maar "ouden brol" is voor mij ongeveer 50+ (voor voorwerpen)

Cyriel

P.S.: Dirky, verontschuldig mij voor dit niet ter zaken doende gezever. Maar dit is, mezelf kennende, een zeer zeldzame gebeurtenis.
Gelukkig zegt ge er bij dat het voor voorwerpen geldt, anders waren wij hier allemaal ouden brol, en ik zeker! ;D
En ge moet u niet excuseren, het vervuilen van topics is hier een gewoonte, ja zelfs een traditie.
Dat ge analoog fotografeert is dan weer een punt in uw voordeel; als ge eens pointers nodig hebt dan vraagt ge het maar!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Citaat van: raf op 02 juli 2021, 18:51:16 PM
Dirk ook blij met je beslissing

maar inderdaad hoe heb je die ruit zo gekregen .
ik doe pm

gr raf

Uiteindelijk na veel te veel pogingen een dunne PC folie op maat gesneden, koud voorgebogen, en dan op z'n plaats gehouden met een ballon die ik binnenin de cabine opgeblazen heb... Dan aan de buitenkant vastgelijmd :-)