AMSAC Clubbaan: Verbouwingen

Gestart door OlivierV, 01 juli 2021, 18:31:51 PM

OlivierV

Weer even geleden, maar intussen is er wel wat gebeurd.

Verder gepruts aan de kalkfabriek en eerste contouren van nieuw landschap rijzen op.



Eerste stukjes spoor met zelfgelegd 3-rail komen ook boven drijven.


Houtbasis voor de sporen werd voorzien.


Voorsmaakje op het model van de steunmuur van Trooz icm met een op dat van Yvoir geïnspireerd tunnelportaal.



Ciaociao
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

renstimpie

Goed bezig!!   Hopelijk ook snel voor jullie terug een tentoonstelling.  Ik ben benieuwd!

OlivierV

Afgelopen woensdag een bouwdag op de club.


Toekomstbeeld

Een combinatie van een vrije interpretatie van de spoorwegtunnel bij Yvoir (L128) en de steunmuur bij Trooz (L37) vormen bovenstaand beeld.
Daarboven is een welvarend persoon gehuisvest in een knap herschilderd Kibri-huisje.


Recyclage van de muren van de spoordijk
De oude muren bij de spoordijk waren van structuur zeker niet mis, daarom hebben we deze gerecycleerd en opnieuw geplaatst met een frisse boordsteen erop. Deze muurtjes dienen wel opnieuw geschilderd te worden en voorzien van wat drybrush.
Eens dat gebeurd is kunnen we de spoordijk ook weer gaan voorzien van ballastbed bij de nieuwe sporen met betonbiels en groenafwerking ...


Eerste groen
Enkele opgefriste bush-boompjes mogen de achterste rijen vormen van dit bosje, vooraan komen frisse exemplaren met de gekende zeeschuim-methode.

Groetjes en een fijne jaarwisseling.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde


ERVIN

Dat zijn weer serieuze werken.  ;)

DFS

Niet enkel met de 48 gereden gisteren, Olivier had graag eens wat daken op de kalkfabriek

02/01/2023 by Sven De Fruyt, on Flickr

02/01/2023 by Sven De Fruyt, on Flickr

02/01/2023 by Sven De Fruyt, on Flickr

02/01/2023 by Sven De Fruyt, on Flickr

02/01/2023 by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook de binnenkant voorzien van een laagje zwarte verf, want er wil iemand per se verlichting in...

Verder is nog allerlei aan de baan gebeurd, maar ik hoop dat Olivier daar een foto van heeft genomen  ::)

Floris


Stedahult

Op dat hok kun je je straks helemaal uitleven met weatheren.
Mvh. Steef

Alan On Track

Ik sluit me aan bij de vorige reacties, er zit veel karakter in dat gebouw.
Modelbouw is een kunst