Wie knoeit er met onze berichten?

Gestart door svvander, 30 juni 2021, 23:04:41 PM

svvander

Ik weet niet goed wat ik er mee moet, maar ik heb de laatste tijd al een aantal malen gemerkt dat er berichten die hier had gepost, werden aangepast. Meestal ging het over een detail, niets waar ik wakker van lig. Maar onlangs stond er in een post van mezelf een stukje tekst waarvan ik met 400% zekerheid kan zeggen, dat ik deze niet had getypt. Een beetje vreemd, want meestal zie je het als iemand je post aanpast (meestal een moderator), maar in dit geval was dit niet zo.

Is dit bewust gedaan? Pas op, ik snap dat dit nodig is voor bepaalde topics, zeker als het een ander zou schaden of dergelijke... maar in dit geval was het eigenlijk het omgekeerde. (Ik heb het nu weggehaald in de post zelf, om geen problemen te krijgen met de persoon die zich geviseerd zou kunnen voelen).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

Dit fenomeen is mij niet onbekend.
Ik volg, want ik ben wel benieuwd nu.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Kan je een voorbeeld aanduiden, want ik vind het ook vreemd.
De admins kunnen wel soms iets weghalen omdat het niet strookt met de regels.
Het enige wat ik soms doe is een dubbele post verwijderen.

Wat ik wel merk is dat er soms mensen zijn die hun post niet nalezen en corrigeren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RobVille

Ik heb van mijn topic een aantal berichten bekeken. Het valt mij op dat bij sommige, vaak oudere berichten, rechtsboven in de balk niet alleen de keuze "Citaat" maar ook de keuze "Verander" voorkomt. Deze oudere berichten kan ik vervolgens weer aanpassen!



Ja, inderdaad, corrigeer ik wel eens de post .....  8)

Groetjes,
Rob


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Michiel

Dat is normaal. Berichten van jezelf kan je veranderen, berichten van een ander niet. Vandaar.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ronald

Ja, dat is idd normaal :) En ik kan mij niet voorstellen dat moderators berichten aanpassen zonder dat met je te delen. Ik heb het hier iig nog nooit meegemaakt  ;)

RobVille

Waarom staat bij sommige berichten wel de "verander" - modus terwijl ik na het posten de volgende dag deze mis? Sommige oudere berichten kan ik nog veranderen terwijl ik dat na verloop van tijd de nieuwere niet kan veranderen.
Willekeur?
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Michiel

Je moet ingelogd zijn opdat je je berichten kan veranderen (en dat er dus de knop "verander" bij komt). En die knop "verander" staat enkel bij je eigen berichten, en wel AL je eigen berichten, mits ingelogd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RobVille

Citaat van: Michiel op 01 juli 2021, 11:50:23 AM
Je moet ingelogd zijn opdat je je berichten kan veranderen (en dat er dus de knop "verander" bij komt). En die knop "verander" staat enkel bij je eigen berichten, en wel AL je eigen berichten, mits ingelogd;)

Ben inderdaad ingelogd! Als je naar mijn screenshot kijkt, dan zie je bij het bovenste bericht alleen de knop "Citaat" en bij het andere bericht zowel de knop "Citaat" dan wel "Verander". Door mijn hele topic zie ik een afwisseling. Sommige berichten kan ik nog veranderen, andere weer niet.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Michiel

Het bovenste bericht is niet jouw bericht, maar van Ronald.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Aha, dat is de oplossing van het mysterie. In het bovenste bericht staat wel een citaat van jou, maar het is niet jouw bericht.
Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat de knop "Verander" verdwenen was.

Het is wel link dat je ook na lange tijd je bericht nog kunt aanpassen. Sommige lieden veranderen wel eens een bericht als ze ergens over op de vingers worden getikt. Dan zeggen ze vrolijk: nee hoor, dat heb ik niet geschreven.
Het is daarom dat je op sommige forums na 24 uur niet meer kan wijzigen.

RobVille

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Rangeerduivel

Citaat van: RobVille op 01 juli 2021, 13:54:47 PM
Citaat van: Michiel op 01 juli 2021, 13:33:28 PM
Het bovenste bericht is niet jouw bericht, maar van Ronald.  ;)

:-[

Niets om je over te schamen Rob, iedereen kan zich vergissen, ook ik
Waar dit draadje over gaat of begonnen is, ik heb mij gewoon vergist van knop ipv te klikken op reageer heb ik geklikt op verander (die knop heb ik, als seintjesmod beschikbaar over het ganse forum) daardoor zat mijn reactie IN de post van Sven en niet eronder.
Meer is er niet gebeurd en er is zeker geen kwaad opzet mee gemoeid.
Het is bij mijn weten ook nooit eerder gebeurd.
Ik heb dat uitgelegd in een PM aan Sven en mij daarvoor ook verontschuldigd, maar hij geeft al 2 dagen 'niet thuis' alhoewel deze morgen 07u30 actief op het forum... :-\

;)

Metpetergaathetbeter


svvander

Oh jawel hoor... maar antwoorden via mijn smartphone om zo'n klein schermpje vind ik maar niets. Maar bij deze is het dus ook opgelost. Ik had vooral schrik dat ik oftewel helemaal gek aan het worden was (een beetje gek ben ik al langer  :P) of dat er iemand in mijn naam berichten schrijft (wat zou kunnen betekenen dat deze mijn gegevens hebben... al zou ik het vreemd vinden dat ze zich dan met berichten op een forum zouden bezighouden).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be