Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Olaerts 51

Gestart door oebr, 27 juni 2021, 22:50:50 PM

Metpetergaathetbeter

diene type 1 is nooit goedkoper geweest dacht ik

Jacques D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 december 2021, 20:14:03 PM
diene type 1 is nooit goedkoper geweest dacht ik

Dat klopt, het is immers een messingmodel.
H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op Belgiƫ, Duitsland en USA + stoomtrams

Rangeerduivel

#47
Citaat van: Jacques D op 18 december 2021, 00:05:26 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 december 2021, 20:14:03 PM
diene type 1 is nooit goedkoper geweest dacht ik

Dat klopt, het is immers een messingmodel.

Net eens gekeken, er is nog steeds niets (althans niet publiekelijk) op geboden.
Ik heb mijn Jocadis type 1


gekocht voor 320 Euro, een motor van DJH voor minder dan 100 Euro en hij is ook in messing, hij mag best gezien zijn en rijdt als de beste, dus...ik moet die van Olaerts niet!
Dan geef ik nog liever een goeie 500 euro aan die van Trix (wat ik ook gedaan heb) en je hebt een mooie loc met alle toeters en bellen.
Maar zoals reeds eerder gezegd, ieder zijn ding natuurlijk.

;)

Metpetergaathetbeter

dat komt waarschijnlijk omdat Marklin/Trix met een goedkoper afgewerkt produkt afkomen waar je zeker bent dat hij goed rijdt, zal blijven doen en mits niet nog een garantie heeft  die eigenlijk elke bouwer van modeltreinen zou moeten bieden(voor de gemiddelde modelspoorliefhebber ;)

adrievans

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 december 2021, 20:16:01 PM
dat komt waarschijnlijk omdat Marklin/Trix met een goedkoper afgewerkt produkt afkomen waar je zeker bent dat hij goed rijdt, zal blijven doen en mits niet nog een garantie heeft  die eigenlijk elke bouwer van modeltreinen zou moeten bieden(voor de gemiddelde modelspoorliefhebber ;)

je moet en zal vbv aanvallen
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

nee over de garantie die je krijgt als je een nieuw model MA/Trix koopt en die je niet hebt als je die 2dehands koopt(en bovendien de helft goedkoper er mee vanaf zijt

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 december 2021, 22:05:17 PM
nee over de garantie die je krijgt als je een nieuw model MA/Trix koopt en die je niet hebt als je die 2dehands koopt(en bovendien de helft goedkoper er mee vanaf zijt
Ik denk dat garantie er ook is als je het artikel 2ehands overkoopt binnen de garantietermijn hoor, mits je de aankoopfactuur meekrijgt van de verkoper.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#52
Citaat van: OlivierV op 19 december 2021, 22:11:13 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 december 2021, 22:05:17 PM
nee over de garantie die je krijgt als je een nieuw model MA/Trix koopt en die je niet hebt als je die 2dehands koopt(en bovendien de helft goedkoper er mee vanaf zijt
Ik denk dat garantie er ook is als je het artikel 2ehands overkoopt binnen de garantietermijn hoor, mits je de aankoopfactuur meekrijgt van de verkoper.

Europese wetgeving,  2 jaar op elk nieuw verkocht product
Maar vanwaar de afwijking, ik kocht mijn Jocadis (uiteraard) tweedehands en de Trix nagelnieuw. maar wat heeft het een met het ander te maken.?..

;)


ronny-vdv

Een vraagje voor de dieselkenners onder ons.

Op de bestelbon kunnen hieronder de volgende keuzes gemaakt worden:


Waarom kan men hier een keuze in maken?
Werd dit in de loop der jaren toegevoegd of verwijderd?

Graag jullie advies hierover.

Thx,
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Er zijn twee versies radiatoren, De ene (ronde roosters) waren van Voith
De andere (vierkante roosters) waren van Behr.
Ook bij de Mehano 51ers waren twee versies, net als bij de echte...
dus zal Olaerts die ook wel leveren mijgedacht...

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 23 december 2021, 12:10:26 PM
Er zijn twee versies radiatoren, De ene (ronde roosters) waren van Voith
De andere (vierkante roosters) waren van Behr.
Ook bij de Mehano 51ers waren twee versies, net als bij de echte...
dus zal Olaerts die ook wel leveren mijgedacht...

;)

Bij mijn jocadis kit zaten er ook 2 'daken'. De 1e ligt hier nog ergens in een rommeldoos
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

zijn er verschillende buffers en hun bescherming want ik dacht dat ook kon in werkelijkheid ?

ronny-vdv

Citaat van: ronny-vdv op 23 december 2021, 11:46:42 AM
Een vraagje voor de dieselkenners onder ons.

Op de bestelbon kunnen hieronder de volgende keuzes gemaakt worden:


Waarom kan men hier een keuze in maken?
Werd dit in de loop der jaren toegevoegd of verwijderd?

Graag jullie advies hierover.

Thx,
Het gaat om de accessoires tussen de ventilatoren  ;)
Mvg,

ronny-vdv

Bundesbahnfreak

Voor zover ik me kan herinneren is het kapje de luchtinlaat van de stoomverwarmingsketel, de kleine uitlaat is die van de voorverwarmer en de grotere uitlaat is van stoomverwarmingsketel.  Het blokje tussen beide uitlaten weet ik niet.  Dit onder voorbehoud, het is begot meer dan 20 jaar geleden  dat ik nog een 51 van kortbij gezien heb.  Is voor mij wel de mooiste NMBS lok aller tijden.  Grtn Rudy

Bundesbahnfreak

Er was ook nog een ander verschil in de koelgroepen buiten het type roosters op het dak.  Het ene type had per zijkant 2 even grote lamellen (lees even veel), bij het andere type was de ene beduidend kleiner dan de andere