Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Olaerts 51

Gestart door oebr, 27 juni 2021, 22:50:50 PM

oebr

geen officiële aankondiging, maar wel vanuit officiële hoek en een beetje verborgen in deze hoek:

https://www.youtube.com/watch?v=7K-zhw4T1Gs
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Sicco

Was volgens mij al wel eens aangekondigd, gaat om modellen in de hele dure messing categorie zoals de Olaerts 55. Die zijn dus niet voor Jan Publiek. Ik hoop echt dat er een 51 komt die wel voor Jan Publiek (in meerdere aantallen) aan te schaffen is... Piko dan maar?

Rangeerduivel

Was door de fabrikant uit Ingelmunster reeds jaaaaren aangekondigd (ook niet officieel) maar in dit geval is uitstel misschien wel afstel....en wie eerst zaait, eerst maait!
Nochtans waren zij een héél eind op weg met de mallen, ze hadden reeds de koppen (60proto), dus moest enkel de kast verlengd worden  :-\
De 55 van Olaerts kostte indertijd om en bij de 1000€ en zijn toch allemaal al lang uitverkocht, dus wat is (te) duur...?

;)


Sicco

Citaat van: Rangeerduivel op 28 juni 2021, 09:06:09 AM
Was door de fabrikant uit Ingelmunster reeds jaaaaren aangekondigd (ook niet officieel) maar in dit geval is uitstel misschien wel afstel....en wie eerst zaait, eerst maait!
Ik ben er ook bang voor. Overigens hefet het in MSM gestaan, vind ik toch aardig officieel  :D

Citeer
Nochtans waren zij een héél eind op weg met de mallen, ze hadden reeds de koppen (60proto), dus moest enkel de kast verlengd worden  :-\
Nou zo makkelijk is het niet en belangrijker, die mallen zijn verloren door het falen van MG wat ik begreep

Citeer
De 55 van Olaerts kostte indertijd om en bij de 1000€ en zijn toch allemaal al lang uitverkocht, dus wat is (te) duur...?
Voor alles is een markt(je), dat ontken ik niet (gouden VT601's worden ook uitverkocht bijvoorbeeld), maar Jan Publiek kan zich geen locs van 1000+ euro veroorloven, laat staan meerdere. Dus die veel grotere markt is en blijft open.

ronny-vdv

Iemand foto's genomen van de prototypes van de reeks 51 op de beurs van TSP?
Mvg,

ronny-vdv

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

JerryCrazy

#6



ronny-vdv

Dank u wel, Jérôme,

De lichtblokken, dat mag nog iets fijner en moeten aan de kast aansluiten.
Mij niet omverschieten, ik weet dat het om een prototype gaat.

Hoe meer tips we geven, hoe meer dat de fabrikant er rekening kan mee houden  ;)

Maar het ziet er al belovend uit, maar hopelijk is de prijs acceptabel  8)
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Citaat van: ronny-vdv op 11 september 2021, 21:13:01 PM
Maar het ziet er al belovend uit, maar hopelijk is de prijs acceptabel  8)

Ik dacht dat de locs in messing gemaakt zouden worden, dus is het maar de vraag wat je bedoelt met een acceptabele prijs...  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 15 september 2021, 15:56:25 PM
Citaat van: ronny-vdv op 11 september 2021, 21:13:01 PM
Maar het ziet er al belovend uit, maar hopelijk is de prijs acceptabel  8)

Ik dacht dat de locs in messing gemaakt zouden worden, dus is het maar de vraag wat je bedoelt met een acceptabele prijs...  ;D

Een vergelijk misschien;
De 55-diesels van Olaerts waren ook in messing en kostten om en bij de 1000€, dus laat ons dit als richtprijs aanhouden misschien...? :-\

;)

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 15 september 2021, 17:08:05 PM
Citaat van: Jurgen op 15 september 2021, 15:56:25 PM
Citaat van: ronny-vdv op 11 september 2021, 21:13:01 PM
Maar het ziet er al belovend uit, maar hopelijk is de prijs acceptabel  8)

Ik dacht dat de locs in messing gemaakt zouden worden, dus is het maar de vraag wat je bedoelt met een acceptabele prijs...  ;D

Een vergelijk misschien;
De 55-diesels van Olaerts waren ook in messing en kostten om en bij de 1000€, dus laat ons dit als richtprijs aanhouden misschien...? :-\

;)


Als je het op die manier als "acceptabel" bedoelt, dan is het in orde.  ;) Ik denk dat deze 51 zelf iets duurder zal worden, maar dat zal op termijn wel duidelijk worden.

Degene die het "acceptabel" wil vinden voor zijn portemonnee, die is er op voorhand al aan voor de moeite. Tenzij je 5000 euro per maand verdient...  ;D ::)

Voor mij zal de loc helaas niet weggelegd zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Ik denk dat er een kleine, vaste markt voor is net als bij de 55-ers
Voor het overgrote deel blijft het hopen op een fabrikant die de 51 in een 'normale' versie uitbrengt, net zoals dat bij de 55 ook prima werkt
Nog even afgezien van al die varianten die je kunt maken van deze loc, is het toch wel dé lacune qua Belgische diesels denk ik. Ja Mehano had hem, maar die was niet helemaal correct en, belangrijker, de meeste courante varianten hebben ze nooit gemaakt.

groet Sicco

Rangeerduivel

zeg nooit nooit!
Olaerts had een 55 en B-models is er mee uitgekomen,
dus niet uitgesloten dat met de 51 hetzelfde gebeurt.... :-\

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 15 september 2021, 20:43:23 PM
zeg nooit nooit!
Olaerts had een 55 en B-models is er mee uitgekomen,
dus niet uitgesloten dat met de 51 hetzelfde gebeurt.... :-\

;)

had iedereen al verwacht na de proto 60's... en die 51 was ook reeds lang beloofd, staat in 1 van de 1e jaargangen van MSM nog.
Nuja, toen was de Mehano nog vlot verkrijgbaar. Is niet zoals m'n Jocadis 51, maar niet tegenstaande mooie loc
Greetz

Thommy

ronny-vdv

Beste forumgenoten,

Is er al meer nieuws over de reeks 51?
Volgens bovenvermelde foto's kan men inschrijven vanaf 15 oktober.

Thx,
Mvg,

ronny-vdv