Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

RUNE

Na La Roche-Porphyre ben ik een nieuw baantje gestart. Dit wil niet zeggen dat het werken aan La Roche en de bijhorende lokjes stopt, hieraan wordt verder gewerkt maar aan een lager tempo.  Een mens wil ook wel eens wat anders (verandering van spijs doet eten).
Het nieuwe baantje zal TERMINUS heten. Kan verschillende betekenissen hebben als zijnde eindstation, einde van ...
Het wordt een fictief baantje geinspireerd op de vervallen site van de remise van Monceau.  Dus kortweg : verval, afgedankte locs, veel roest en rotzooi.
Het baantje zal in de beginfase uit 2 modules bestaan met een lengte van een klein 2 meter, hierop zal een deel van een remise te zien zijn met nog bijhorende gebouwen en op de achtergrond achtertuinen/huizenrij met koterijen. 
Het bewegend deel zal bestaan uit een dubbele lijn van doorgaand treinverkeer.

Van de vorderingen zal ik dan regelmatig foto's posten.

Hier zijn alvast de eeste foto's van de werken aan het vloerplan met werkputten van een deel van de remise :


IMG_20210603_085137 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210611_085642 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210611_085615 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210611_171750 by rudi nelissen, on Flickr


Pierre

Dat is nu al genieten. Ik volg met plezier. ;)
Groet Pierre.


Alan On Track

Benieuwd naar het vervolg, ik volg ook  :). Voor welk tijdperk ga je?
Modelbouw is een kunst

RUNE

#3
Het tijdperk zou vandaag kunnen zijn.  De locs die zullen staan wegkwijnen zullen meestal diesel zijn van tijdperk III, locs zoals serie 60, serie 51, 70, 80 e.d. Het zal leuk worden om deze te vern..ken.  :)



Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jappy

Dit gaat leuk worden, ik houd wel van wat verval op een baan.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Ik heb daar ook nog rond gelopen 12 jaar geleden, ik volg.

RUNE

Bertrix is er ook nog zo een leuk,mooi mottig ding  :D

Val-Rikard

Citaat van: RUNE op 25 juni 2021, 14:50:18 PM
Bertrix is er ook nog zo een leuk,mooi mottig ding  :D

Belgie staat vol mooie mottige dingen  ;D

RUNE

Wat verf door de airbrush gestuurd op de eerste twee binnenmuren (eerste laag)  en een eerste pasbeurt.

IMG_20210602_094859 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210528_144519 by rudi nelissen, on Flickr




Metpetergaathetbeter

dat heb je reeds mooi mismeestert met die Grafitti ;)

Thommy

Citaat van: RUNE op 24 juni 2021, 22:45:30 PM
Het tijdperk zou vandaag kunnen zijn.  De locs die zullen staan wegkwijnen zullen meestal diesel zijn van tijdperk III, locs zoals serie 60, serie 51, 70, 80 e.d. Het zal leuk worden om deze te vern..ken.  :)

_BAS0684_5_6_tonemapped by rudi nelissen, on Flickr

Dacht in monceau/bertrix nog een vervallen dieselstel (46? En zelfs een 43/45 gezien te hebben). Zou es tussen m'n foto's moeten zoeken. 45 zou vlot gaan, je koopt zo'n goedkope kap, spuit die en mismestert die direct)
Greetz

Thommy

RUNE

Veel kans dat het de 44 in blauw-gele livrei geweest zal zijn in Bertrix, deze reden veel rond Bertrix.  Ze werden daar ingezet vanuit die stelplaats.

Thommy

Citaat van: RUNE op 26 juni 2021, 18:04:45 PM
Veel kans dat het de 44 in blauw-gele livrei geweest zal zijn in Bertrix, deze reden veel rond Bertrix.  Ze werden daar ingezet vanuit die stelplaats.


zoiets kan dus ook  ;D
Greetz

Thommy