Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

svvander

Wooow, nog eentje dat ik graag zie. Ik kan niet wachten.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

DFS

Citaat van: RUNE op 09 augustus 2021, 21:43:15 PM
De volgende loc in het rijtje zal een 59 zijn, in ontmanteling.

5909_RONET by rudi nelissen, on Flickr

Ga je deze ook zelf bouwen, of starten van een donor loc (ROCO)?


svvander

Ik heb iets gelijkaardigs geprobeerd:





Is nog niet 100% zoals ik het wou... ga er nog is aan werken binnenkort.
De zijkanten zijn helemaal niet goed.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 11 augustus 2021, 10:14:28 AM
Citaat van: RUNE op 09 augustus 2021, 21:43:15 PM
De volgende loc in het rijtje zal een 59 zijn, in ontmanteling.

5909_RONET by rudi nelissen, on Flickr

Ga je deze ook zelf bouwen, of starten van een donor loc (ROCO)?

Een Roco zou ik niet nemen, jouw werk is quasi perfect maar die Roco-59 is dat niet, de Ma/Trix is er dan weer net iets te duur voor...

;)

ACFI

Citaat van: RUNE op 09 augustus 2021, 21:43:15 PM
De volgende loc in het rijtje zal een 59 zijn, in ontmanteling.

5909_RONET by rudi nelissen, on Flickr

Ik dacht eerst dat ik geklikt had op het draadje van het MSM Model 2022. daar ging het ook al over terminale locomotieven. Het zal alleszins een uitdaging zijn om dit geloofwaardig in H0 te doen.

Een mooie uitdaging.

ACFI.

RUNE

Voor deze lok ga ik vertrekken van een donor.  Maar het zal toch een Roco worden, had er nog een dubbel liggen en voor het starten wordt de oude toch volledig ontmanteld en versneden (trouwens al gebeurd) motor en onderstel liggen al in de onderdelenbak. Hier kan ik later nog wel wat mee.  Zal er ook een worden met enkele frontlamp.

IMG_20210806_090248 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210811_114311 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Floris

ha, je hebt de smaak goed te pakken zie ik.

RUNE

2de ronde in de spuitcabine, nu weer enkele onderdelen toevoegen en dan een volgende ronde (nog meerdere te gaan).

IMG_20210811_205215 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Floris

ja, zat al op mn grote cockerill te schelden dat er een paar groene streepjes op zaten. Die nmbs-schilderingen zijn wel uh... intens.

RUNE

Komt op een streep verf nie aan. Gewoon effe de vaart der in houden, en deze 59 is nog nie uitgebold.

Floris

kijk, dat klinkt als modelbouw.  :P

RUNE

 Zeven lagen verf ver, nog een vijftal te gaan  :)

IMG_20210817_153810 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Back to work !!

59erke

Hier ben ik benieuwd naar hoe dit gaat aflopen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

ik ook en zo te zien gaat dit zelfs bijzonder goed aflopen, tja ongewoon onderwerp zorgt voor fraaie ontwerpen en realisaties  ;)

svvander

Mooi. Geen roestige onderlagen? Ik heb het eens geprobeerd bij een onderdeeltje (jerrycan). Eerst roestkleur, dan verschillenden lagen heel fijn (groen, grijs, bruin...) en dan een de definitieve kleur, blauwgrijs in mijn geval. En dan met iets scherp in de randen de verflagen afpellen. Leuk effect. Maar niet genoeg naar mijn zin.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be