Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

Gerolf

Citaat van: Fred op 02 augustus 2021, 23:00:10 PM
Het lijkt alsof jullie elkaar hebben geïnspireerd! Geweldig dat jullie beiden erin slagen om zo een loc from scratch te bouwen.  Knap werk hoor!

Vind ik ook  8)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dit is toch weer heerlijke modelbouw. Indrukwekkend!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

#62
Wat me ook in teresseerd is hoe je die doorschijnende golfplaat gemaakt hebt.

Op de foto's lijkt het er op dat ze zelfs in overlapping liggen, dus moeten ze dun genoeg zijn om dat gedaan te krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RUNE

Citaat van: SuSke op 03 augustus 2021, 11:11:43 AM
Wat me ook in teresseerd is hoe je die doorschijnende golfplaat gemaakt hebt.

Op de foro's lijkt het er op dat ze zelfs in overlapping liggen, dus moeten ze dun genoeg zijn om dat gedaan te krijgen.
De golfplaten dat is een setje die ik nog had liggen. Ooit gekocht van Paul Bellon, catalogusnr. 901452, in het setje zitten 4 vellen van 14,80 x 20,80 mm. Zijn zeer dun en zeer realistisch.
En ze liggen inderdaad in overlapping, eerst op maat gesneden en dan in overlapping gelijmd. Voor het snijden heb ik eerst aan de zijde die aan de binnenkant komt een lichte waas donkergrijs gespoten. Later volgt er nog een stofige waas aan de buitenkant,  maar dat gebeurt pas als de schouwen er op staan.  Dan kan alles in samen aangepakt worden.

RUNE

Work in progress !

IMG_1312 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_1314 by rudi nelissen, on Flickr


Kautenbach

K had deze nieuwe ouwe meuk ff gemist, tof gedaan ;)

Floris

jaaaa jawelll. fijn dit.
Heb ook nog steeds een setje onderdelen liggen om zo'n wrak van te maken, nu weer zinnin. 8)

Metpetergaathetbeter

Floris ik wist niet dat jij een grote broer had !  :) Knap !

Floris

ik wist t ook niet, maar zo kom je nog es ergens achter.  ;D

evan

Toffe en geslaagde sfeer

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Per update steeds indrukwekkender die afwerking van jou...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

RUNE

Citaat van: Floris op 03 augustus 2021, 22:41:05 PM
jaaaa jawelll. fijn dit.
Heb ook nog steeds een setje onderdelen liggen om zo'n wrak van te maken, nu weer zinnin. 8)
Kijk er al naar uit om dat setje in mekaar geplakt te zien. :D

mahtoska1

Zeer mooi gemaakt. Top!

Pierre

Groet Pierre.


RUNE