Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

mahtoska1

Prachtig! En wat een details.

RUNE


Murphy

Je trap is nu een stuk veiliger,
nu leunt hij toch aan tegen het I-profiel van de verdieping wat hij daarvoor niet deed.

Rotzooi zou ik dat zeker niet noemen, gewoon prachtig aangekleed en verweerd Rudy. 
Het kwijl druipt hier terug van mijn bakkes af. 8)  :P  :P  :P
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

DFS


Floris

ja das wel t sfeertje zeg!

RUNE

Voorbije dagen mijn atelier nog eens opgeruimd en materialen gesorteerd, niet altijd het leukste werk maar het moet soms eens gebeuren.
Heb nu weer weet wat ik nog allemaal heb liggen om te verwerken en ook vastgesteld dat ik dingen gekocht heb op euromodelbouw in Genk die ik nog liggen had. Dus nu dubbel  :) , maar ja geen erg, ik verwerk het wel ergens. Ik heb ook maar meteen enkele autootjes die ik in Genk gekocht had gemolesteerd zodat ze beter binnen het thema van de baan zouden passen, was echt leuk om nog eens enkele auto's te doen.  Met deze begint deze module stilaan ook klaar te geraken.
Alvast weer enkele foto's

20231207_100802 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100731 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100715 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100641 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100551 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100527 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100516 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20231207_100505 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Tot de volgende update.

Floris

Klasse autokadavers! Mooie klus voor wie ook eens wat oude meuk op de baan wil maar niet helemaal durft om n groot project ervan te maken.

Herwig


Echt roesten deed een dak of motorkap van die Citroen gelukkig niet.  Waren van alu of plastiek....
(alu kan wel gezellig op een eigen wijze oxideren)

RUNE

Yep  :), de motorkap was van aluminium en het dak van polyester en in de beginjaren was zelfs de achterruit van plexiglas. Dus roest kwam van onder en zocht zijn weg langs zijkant naar boven waar er dan vliegroest voor kwam.

Robrecht

Die lekke band :) prachtig
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

henry


DFS

Das me het sfeertje wel

RUNE

Nog wat in de rommelbak zitten woelen en een nog bruikbaar chassis gevonden dat kon dienen als onderstel voor een eaos-wagon.
Met plasticard van 0,5 mm dik een bak erop gemaakt.

20240111_123338 (002) by rudi nelissen, on Flickr

deze bekleed met Evergreen-strips en sheets van 0,3 dik. Maar eerst met een hamer mijn frustaties erop los gelaten om ne geblutste bak te hebben.

20240111_123426 (002) by rudi nelissen, on Flickr

20240111_174205 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Met de airbrush van kleur voorzien en nog wat graffiti der over.

20240118_102936 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Terug naar de rommelbak en nog wat rotzooi bij elkaar gezocht, op een velletje plasticard uitgestald en oversausd met mat-medium/water
in een verhouding van 50/50. Na nachtje drogen een beetje roest er over en de lading schroot is klaar.

20240119_143537 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Kan dan zo in z'n geheel in de wagon.

20240119_143638 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Deze kan de baan op samen met nog een kleine cockerill-wagon. Deze is volledig van plasticard gebouwd op de wielen na, welke dan weer uit de rommelbak komen.

20240119_143755 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Tot de volgende al weer...

PeterVG

Zeer inspirerend alweer en een genot om te lezen en te bewonderen. De 50/50 mat medium met water gebruik je dus als een hechtingslaag voor de volgende verflagen?

RUNE

#554
Mat medium gebruik ik veelal om zaken te lijmen die meestal al in de verf staan. Plasticard ongeverfd lijm ik meestal met tamya lijm met groene dop. Soms 50/50 mat-medium/water ( als het goed moet vloeien zoals bij dat schroot, dat echter nog ongeverfd was) zo kon de lijm overal tussen lopen en er 1 pakketje van te maken. Soms ook puur als het 2 delen zijn die aan elkaar gelijmd dienen te worden. En soms ook als tussenlaag, geeft extra hechting zeker tussen 2 soorten verf. Werkt als een soort matte vernis.
Ik ga er altijd van uit dat de beste verbinding een las is, je maakt dan van 2 delen 1 deel. Is het stevigst. Plasticard verbinden doe je best met een lijm die de 2 delen in elkaar laat smelten en dan is het resultaat 1 deel. Wanneer geverfd gaat dat niet dus daarom mat-medium, je kapselt de 2 delen dan in en je krijgt dan weer 1 deel dat bovendien nog flexibel is en bestand is tegen stoten e.d. wat niet het geval zou zijn als je dat verlijmd met secondelijm. Deze is een soort glaslaag tussen de 2 delen en dus breekbaar bij een tik.
Verdund mat-medium gebruik ik ook om bladloof aan boompjes te lijmen. Deze verliezen dan zo goed als geen bladeren bij aanraking en mat-medium vergaat niet na jaren en behoud zijn hechtkracht, dit terwijl spuitlijm na verloop van tijd begint te vergaan.
Zoveel toepassingen met mat-medium, een aanrader voor iedereen.