Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

Thommy

Citaat van: Tothebeach op 17 februari 2022, 10:29:41 AM
Dat die de straat nog op mag.
Erg fraai geworden!

groet,
michel

Oldtimer hé... moet niet meer naar de keuring
En anders, ken er die zo hun oude VW's laten lakken hebben (of noem je dat airbrushen)
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 17 februari 2022, 20:35:25 PM
Oldtimer hé... moet niet meer naar de keuring
En anders, ken er die zo hun oude VW's laten lakken hebben (of noem je dat airbrushen)

Klopt, in de oldtimerwereld noemt men die kleurstelling "dans son jus"... :P

;)


RUNE

Citaat van: Thommy op 17 februari 2022, 20:35:25 PM
Citaat van: Tothebeach op 17 februari 2022, 10:29:41 AM
Dat die de straat nog op mag.
Erg fraai geworden!

groet,
michel

Oldtimer hé... moet niet meer naar de keuring
En anders, ken er die zo hun oude VW's laten lakken hebben (of noem je dat airbrushen)

Dan moet ik een O-plaat aanbrengen (O van oud ijzer) :D

Thommy

Citaat van: RUNE op 17 februari 2022, 21:18:30 PM
Dan moet ik een O-plaat aanbrengen (O van oud ijzer) :D

Hmmm... meestal sta je minder in pech met dat oud ijzer. Geen elektronica enz. Het start en rijdt.

Nu, ik volg wel, drupje clear lens of gewoon uv lijm in de lampen op die typische bolle vorm te krijgen
Greetz

Thommy

Herwig

#289
 

     't was gisterennamiddag reeds 'n VW T2
     't is deze voormiddag nog steeds een VW T2 
     zeggen & schrijven      ::)       ;)

dani

1. O- plaat voor "oud ijzer".. .  als je dat zo wil noemen, go ahead.  Ik ken menig oldtimer bezitter die trots zijn op hun wagens en wiens "schroot" in betere staat is dan nieuwe auto's en zelfs meer waard zijn.
2. "dans son jus"   klopt inderdaad,  het wordt ook wel eens  "patina" genoemd  (soms onterecht)   of   "Rat-Look".  Belagrijkste is dat ze mechanisch/technisch in orde en VEILING zijn.  roest = karakter (zolang het niet structureel iets heeft aangetast)
3. oldtimers moeten nu wel terug naar de keuring.   Om de 2 jaar voor jonger dan 50 jaar,  om de 5 jaar voor ouder dan 50 jaar.

Maar we wijken af,  ik heb heel veel bewondering voor de  miniatuurbouwkunsten en oog voor detail die ik hier zie. Zou het zelf niet kunnen zo in 't klein.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

RUNE

Heb vroeger zelf een paar Triumphs gehad (mijn stuk oud ijzer, zoals ik ze zelf noemde  :D) eentje zelfs in concours-staat.  Gekoesterd en in tip-top rijdende staat. Simpele mechaniek en dus altijd rijdend, zelfs een Triumph.  Maar ja, te veel hobbies en te weinig tijd voor alles en dan moeten er keuzes gemaakt.  Nu alleen nog de modelbouw en mijn boot.

Terug naar modelbouw nu, gisteren nog het wagenpark uitgebreid met een citroen  :)

IMG_20220218_095138 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Alberke

oharme die tweepeekaa!(of is het een Diane) Die roestten eerder aan de deuren, trust me, i know!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig


   Rond welke periode is uw Waalse maquette gesitueerd, eigenlijk-feitelijk ?
   De 'tweecilindergeiten' met rechthoekige koplampen waren er vanaf halverwege de jaren 1970 zo ongeveer.
   De eerste jaren zullen ze er toch nog redelijk hebben uitgezien, alhoewel in die tijd roestten ook Mercedes-deuren onderaan na 4 jaar. 

   https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2020/09/2cv6-76-Beige-Vanneau-57.000km-AL109850-1-1365x2048.jpg (foto 2cv-garage)

Michiel

Gezien de tags hier en daar lijkt het na de jaren '90 zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 18 februari 2022, 11:24:38 AM
in die tijd roestten ook Mercedes-deuren onderaan na 4 jaar. 

Hing er vanaf...als je een /8 had die in Stuttgart gemaakt was zat je redelijk goed, maar vroeger werden ze ook gemonteerd in Mechelen, en deze vielen de stukken na een paar jaar vanaf! ::)

;)

RUNE

Citaat van: Herwig op 18 februari 2022, 11:24:38 AM

   Rond welke periode is uw Waalse maquette gesitueerd, eigenlijk-feitelijk ?
   De 'tweecilindergeiten' met rechthoekige koplampen waren er vanaf halverwege de jaren 1970 zo ongeveer.
   De eerste jaren zullen ze er toch nog redelijk hebben uitgezien, alhoewel in die tijd roestten ook Mercedes-deuren onderaan na 4 jaar. 

   https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2020/09/2cv6-76-Beige-Vanneau-57.000km-AL109850-1-1365x2048.jpg (foto 2cv-garage)

Het baantje is gesitueerd gisteren/vandaag, maar in Wallonie is het het verschil tussen vroeger en nu niet zo groot, alhoewel het begint te beteren.  Maar ik denk dat de eigenaar van die 2pk die al lang heeft want t'is nog een nummerplaat met 5 cijfers/letters. 

RUNE

Citaat van: Thommy op 17 februari 2022, 20:35:25 PM
Citaat van: Tothebeach op 17 februari 2022, 10:29:41 AM
Dat die de straat nog op mag.
Erg fraai geworden!

groet,
michel

Oldtimer hé... moet niet meer naar de keuring
En anders, ken er die zo hun oude VW's laten lakken hebben (of noem je dat airbrushen)

Zo een Rat-Look laten aanbrengen noemen ze special painting.
In dit geval wordt je auto lichtjes opgeschuurd, dit voor een betere hechting en dan wordt er door het aanbrengen van dunne acryl verflagen een roestig, patina of verweerd effect nagebootst.  Na bewerking wordt de auto dan voorzien van een waterwerende beschermlaag.

Herwig

#298
Citaat van: RUNE op 18 februari 2022, 12:01:38 PM
Maar ik denk dat de eigenaar van die 2pk die al lang heeft want t'is nog een nummerplaat met 5 cijfers/letters. 

Autonummerplaten gingen mee van de oudere naar de nieuwere auto en de rode cijfers & letters werden toen ook nog eens bijtijds bijgeschilderd .....

Floris

Je kan t snuitje van de herpa 2cv een stuk beter krijgen door de grille wat omhoog te zetten, de knipperlichten vervangen door kleinere en de bumperhoorns vergroten, kijk maar:
herpa 2cv 1 by Floris Dilz, on Flickr
herpa 2cv 2 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_0115 by Floris Dilz, on Flickr
de koplampen vervangen was achteraf misschien niet echt nodig geweest, heb t geloof ik later bij de besteleend niet gedaan:
IMGP8662 by Floris Dilz, on Flickr