Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RUNE

Vandaag de muren in de primer gezet en de portaalkraan afgewerkt.

IMG_20211122_212857 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211122_212629 by rudi nelissen, on Flickr

DFS


adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

De absolute beginner

SLIK.

Wat dacht ge van een coproductie met onze andere kunstenaar (modelbouwer of modelspoorder is hij eigenlijk al niet meer)?

Cyriel

Floris

t zal wel weer niet heel verrassend zijn dat ik hier wel fan van ben he.... hoef hier eigenlijk niks te posten dus, maar uh ja, doe t toch maar, voor t geval iemand t gemist zou hebben ofzo.... :P

mahtoska1


RUNE

#187
Citaat van: Floris op 23 november 2021, 17:13:24 PM
t zal wel weer niet heel verrassend zijn dat ik hier wel fan van ben he.... hoef hier eigenlijk niks te posten dus, maar uh ja, doe t toch maar, voor t geval iemand t gemist zou hebben ofzo.... :P

Dat is ook wederzijds, Floris.  Maar ja, wie niet ?
Binnenkort als deze loods klaar is ook eens aan die 60-gers beginnen  (co-product  ;) ) kan ik mij eens goed op uitleven.

RUNE

Dit weekend weer verder gewerkt aan de kleine werkplaats.  De muurdelen en wat aankleding is afgewerkt en kunnen nu al een keer in elkaar gezet om te passen en te zien of alles goed aansluit, eventueel kunnen dan nog zaken veranderd worden.  Nu kan ook alles nog eens opgemeten worden om het dakgebinte te bouwen.   Na het passen worden alle delen weer opgeborgen om later in de baan ingebouwd te worden.
Alvast enkele foto's om op de hoogte te blijven van de vorderingen :

IMG_1328 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_1329 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_1334 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_1333 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_1332 by rudi nelissen, on Flickr

Tot volgende update  :)

Jappy

Dat ziet er serieus de moeite uit Rudi. Heel overtuigend.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

oeh fraai! Paar meubeltjes komen me soortvan bekend voor heb ik t idee  :P

Nog een tip qua gele dingen: vind ze vaak wat citroenig ogen, een beetje te groen dus. Kan aan de gebruikte kleur geel liggen, een beetje wit en oranje erdoor wil de boel weleens beter laten dekken en een warmere kleur geven (al is het op t oog in de airbrushbeker minder helder geel, t eindresultaat is meestal wel helderder), wat ik ook altijd probeer als ik met een donkere onderlaag werk is geel over bruin te spuiten en niet over zwart. Bruin is al redelijk "warm" en daarop slaat gele verf niet groen zoals het dat op zwart wel doet.

RUNE

Met plasticard kunt ge alles nabootsen  ;) Voor het geel heb ik als onderlaag zwarte primer waarover ne gele oker omdat het geel van Vallejo nogal transparant is.  Op foto geeft het inderdaad wat groenachtig, maar uiteindelijk valt het nog wel mee als er nog pigmentpoeders over gebrushed worden.
Ben vandaag ook al eens tussen de HLD 60-gers gedoken en al begonnen met er ene naar de schroothoop te begeleiden. Vanavond een vernislaag er over morgen wat graffiti aanbrengen en in elkaar klutsen.

IMG_20211130_170259 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Floris

oeh, dat ziet er al goed uit!

RUNE

En ontzettend plezant om te doen. Ge kunt eens lekker doorkliederen met verf. En der liggen nog wat kandidaten voor de schroothoop te wachten.  ;) :)

Metpetergaathetbeter

prachtig gekladder in ieder geval ! ;)