Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

Floris


Metpetergaathetbeter

die hebben ze in principe gebruikt om met die vlottende cabines te rijden  ;)

RUNE

De rest van de bolle neus zal hiervoor inderdaad dienst moeten doen Peter, ombouw in wording zoals foto.  ;) Ben er al aan begonnen

5209 faz 14-09-92 (002) by rudi nelissen, on Flickr

sdz1976

Wauw zo genieten die fotos van die cabine  8) 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cozzy

Echt inspirerend!! Geeft 'goesting' om ook verder te doen...
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

kan alleen maar beamen dat Bert zijn foto's en mijn aanzetten tot.... een prima resultaat opleverden en naar je volgende resultaat kijken we uit...want met dit werk ontgoochel je zeker niemand !  ;)

Metpetergaathetbeter

heb je nog meer foto's van die koppen ?(die Bert stuurde ?)

RUNE

Heb al een tijdje niets meer laten horen of zien, wat niet wil zeggen dat ik stil gezeten heb.  Ik ben de laatste weken bezig geweest met het leggen van de sporen en vooral onder de baan met de wisselsturing (hiervoor servo's gebruikt met een esu switchpilot servo) en bedrading van de baan, is allemaal niet zo boeiend maar dit moet ook gebeuren.  Maar nu dat dit gebeurd is en WERKT !! kan er weer verder gedaan worden met  het leukere werk.  8)

IMG_20211116_200309 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211116_200558 by rudi nelissen, on Flickr

Op de voorgrond nog een dubbele werkput ingebouwd voor de de kleine werkplaats. Dit wordt dan ook het volgende project voor het baantje.

IMG_20211116_200357 by rudi nelissen, on Flickr

Voor het vervoer van de bolle koppen is ook al gezorgd. Enkele wagons geweatherd voor het transport.

IMG_20211116_200442 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211116_200459 by rudi nelissen, on Flickr

En nu verder met de kleine werkplaats  :)

Cedric

Dag Rudi,

zeer mooie foto's ! Dit is om van te smullen :D :D

Ik heb een vraag ivm de kleine werkplaats. Heeft u referentiefoto's van de gele strepen op de grond ? Werd dit courant gedaan ?
Ik heb zelf een depot gebouwd en ben mogelijks van plan om de grondplaat beter te maken. De gele veiligheidsstrepen lijken me een zeer mooi detail om na te bouwen.

Gezien het realisme dat u nastreeft (en zeer goed in slaagt), zou het misschien interessant zijn om de bielzen van de rails iets verder uit elkaar te leggen. Dit geeft een mooi effect, maar het is wel veel werk.

Ik blijf dit met veel plezier volgen !

RUNE

Cedric,
Die gele lijnen werden voor de veiligheid aangebracht in de depots en remise in en rond smeer-/werkputten en om loop/werkzones af te bakenen zodat deze beter zichtbaar zouden zijn.  Als je op het net gaat kijken naar foto's van de remise van Monceau of die van Bertrix, enz..  zal je die wel zien.
Hier alvast een vb, een foto uit de remise van Monceau.
RemiseM07S by rudi nelissen, on Flickr
Wat betreft de bielzen, die zullen uiteindelijk maar deels meer zichtbaar zijn omdat het een vervallen depot zal worden en deze dus voor een deel onder stof ,grond en struikgewas verdwijnen.

RUNE


Bundesbahnfreak

Dag naamgenoot,
Mooi projec, echt knap. Mooie beelden  ook van de oude tractiewerkplaats.  Ik geloof dat Moncea samen met St-Ghislain destijds gesloten zijn toen de nieuwe TW van Charleroi geopend werd.  Mvg Rudy

Cedric

Dag Rudi, bedankt voor de toelichting
Ik had al die tijd blijkbaar over dit leuke detail gekeken toen ik zelf foto's van loodsen bestudeerde
Bij deze weet ik weer wat te doen :)

Ik blijf uw project verder op de voet volgen ;) :)

RUNE

#178
Eerste update van de kleine werkplaats :
De muren zijn klaar om een eerste laagje verf te krijgen. Vandaag ook reeds begonnen aan een portaalkraan, deze is ook klaar om door de airbrush bewerkt te worden.
Alvast een foto hoe het ongeveer moet worden, voorbeeld en een aanzet van het model.



IMG_20211120_171319 by rudi nelissen, on Flickr

59erke

Dit gaat mooi worden, ik voel het ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan