Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

Klaas Zondervan

Citaat van: sdz1976 op 28 september 2021, 22:03:29 PM
Een van onze leden van de club was daar jaren chefonderhoud.
Die heeft juist goed zijn best gedaan. Die gevel zit nu onder het hout.

RUNE

#151
Schroothoop weer wat uitgebreid en nen 52-er naar de schroothandel vervoerd.

IMG_20211007_174216 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211007_173915 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211007_173115 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20211007_173335 by rudi nelissen, on Flickr


pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Val-Rikard


Pierre

Groet Pierre.


Jappy

Mooi gedaan! Werden die koppen effectief zo vervoerd? Is namelijk een interessante cargo!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

RUNE

Geen idee, Jasper.  De bedoeling is dat de kop nog op een soort palet komt om dan op een platte wagon vervoerd te worden.
Wel is dat bij deze loc de koppen wel eens vervangen zijn door een ander type kop.  Vandaar ! Leek me wel leuk en zo kan een kapotte kap ook nog dienen.


steamdriven

Knappe info, Peter!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Metpetergaathetbeter

Rudy, afgaand op de foto's van die koppen zou je dat zwart(chasis want die bleven na de verbouwing onder die vlotte cabines zitten !)er moeten afhalen, maar het zijn natuurlijk Uw /of die van uw Locomotieven ! ;D ;)

RUNE

Leuk deze info Peter,  dat is de eerste foto die ik zie van de bolle neus-koppen die losgekoppeld/gezaagd werden.  Ik wist ongeveer wat er mee gebeurde maar had er nog nooit een foto van gezien en me daarom op een model van Artitec gebaseerd.  Ik zal er inderdaad opnieuw de zaag  moeten inzetten als ik de realiteit wil benaderen. Dus werk aan de winkel  :D Bedankt voor de info.

VBS

Rudi,
als er meer foto's van dichtbij gewenst zijn ,als je echt in detail wilt gaan [dakluik er ook uit] stuur mij een berichtje waarheen is een 5 tal foto's kan sturen per mail  [heb even geen mogelijkheid ze hier te plaatsen]
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

RUNE

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 oktober 2021, 14:11:32 PM
Rudy, afgaand op de foto's van die koppen zou je dat zwart(chasis want die bleven na de verbouwing onder die vlotte cabines zitten !)er moeten afhalen, maar het zijn natuurlijk Uw /of die van uw Locomotieven ! ;D ;)
Heb een nieuwe poging ondernomen Peter, eentje die meer aansluit bij de werkelijkheid. Met dank aan Bert die mij enkele van zijn foto's mailde.  Weer flink de zaag erin, interieur met meer details en dan flink wat stof en roest.

Voorbeeld
5318neus cab zijde FAZ 14-09-92 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Resultaat
IMG_20211014_115118 by rudi nelissen, on Flickr

Nu kijken wat we nog met de rest van de bolle neus kunnen doen. :)

PeterVG

Zeer fraai gedaan. Het is een ontdekkingstocht om te vergelijken hoe treffend je het interieur hebt nagebouwd.