Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Belgische treinbeurzen en de prijs v/e model.

Gestart door svvander, 10 januari 2005, 12:22:51 PM

Steven 1/43 modelling

Beste,
om als starter te beginnen, kan ik je het volgende aanraden, neem een startdoos bijvoorbeeld van Marklin, Roco, Fleischmann...

Vraag naar een doos van het vorig jaar, je heb mooie thema landen ( Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, ...) Je hebt dan een goede startset met een garantie- bewijs aan een goede prijs.
Bij opendeur dagen kan je dikwijls nog profiteren van een korting.[:p] Bepaalde handelaars geven je aangename uitleg er nog bovenop.
Wens je dan verder uit te breiden, kan je nog altijd op beursen of op het internet  extra rails vinden aan een gunstige prijs.

Succes ermee,

Steven.

dirkkerckhofs

Ook ik begon met een startersdoos jaren geleden, om eerlijk te zijn de eerste communie cadeau van mijn zoon ... [:I]
Daarna heb ik rails bijgekocht op tweedehandsbeurzen en op E-bay.

Om je niet in de doeken te laten doen qua rollend materiaal, in formeer je je best inderdaad wat op voorhand. Ik heb dat vooral gedaan door MSM te lezen en veel op dit forum te zitten en door prijzen te volgen op E-bay. Ik heb daar al verschillende dingen gekocht zonder problemen en aan goede prijzen. Meestal van Duitse verkopers, maar ik rij dan ook met Marklin en heb een Duitse baan.

Dirk

citaat:
Geplaatst door cissen123

ik ben op zoek naar heel wat materiaal om als marklinstarter aan een behoorlijke prijs verder te kunnen. Op die beurzen is het als leek inderdaad niet eenvoudig en hulp krijg je ook niet snel, tenzij je het echt gaat vragen en dan wellicht beetje verplicht bent ook te kopen. Nu, als iemand mij interassante tips kan geven om het ??n en ander aan te kunnen kopen, steeds welkom.


peking

hallo,

er zal wel een tijd geleden zijn dat dit onderwerp behandeld is maar ik ging vroeger ook naar al die beurzen,nu is mijn vraag aan jullie ik zie dat er nog beurzen zijn in Vilvoorde ,daar ging ik vroeger naar toe maar helaas dat is ook al jaren geleden dus kan mij nog iemand die data geven en waar de plaats is van die beurs , dan waren er vroeger ook beurzen in Sint-Niklaas aan hotel serwir maar daar zie ik niets meer zijn die beurzen er nog en indien ja kan mij daar ook eens de data van geven aub.
Hopend van een antwoord te zien.
Dank bij voorbaat,
Groeten Marc

Metpetergaathetbeter

Marc al deze beurzen zijn ter ziele gegaan en bestaan niet meer ! :-\ ;)

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Ja die beurzen waar jij over schrijft zijn al lang geleden.

Was er ook dikwijls om naar onderdelen te zoeken, lees gebroken of kapotte geheel stukken opkopen om er de juiste goede eruit te halen om andere zaken te kunnen vermaken.

Ik zou je dan ook eens aanraden naar de zondag morgen beurs te gaan kijken in het shopping center van Woluwé. Elke derde zondag van de maand ( plus of min) . Eens kijken op hun web pagina.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

renstimpie

Beste Marc

De beurzen van Sint Niklaas zijn er nog, maar in een andere vorm.

MOBEXPO - 21/22 april 2018 en dan 19/20 oktober 2019  vanaf dan twee jaarlijks.

de ruilbeurs hebben we dit jaar voor het eerst terug ingericht in 't bauhuis te Sint Niklaas.   Hier komt ook zeker een vervolg op.. als de zaal beschikbaar is.

Tim

loebaske


Er zijn twee belangrijke (gelukkig nog) beurzen/expo en dat is MOBEXPO  & MODELSPOOR EXPO waar je eens goed kunt shoppen en uiteraard de tentoon gestelde banen...

marctje

24 september is er ook nog de beurs van ATA in fort Merksem
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

mahtoska1

Je kan altijd een agenda raadplegen op internet.

Eentje die ik gebruik  :)
http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/agenda

En er zijn er vast nog enkele.

loebaske


Marc dat zijn gewoon tweede hands- en nieuwe handelaars die er staan, heb nog nooit op ATA verf en dergelijk kunnen kopen, daarom dat ik al een lijstje aan het maken ben voor volgend jaar wat moet aangevuld worden en ben op zo een WE een 200€ kwijt zonder dat ik maar één wagontje gekocht heb.