Belgische treinbeurzen en de prijs v/e model.

Gestart door svvander, 10 januari 2005, 12:22:51 PM

Ludwig

Ik hou al 2 jaar de prijzen op veilingensite's en handelaren bij.
Deze info heb ik in een databank gebracht en neem dan ook een afprint mee als ik een beurs bezoek.
Zodoende heb ik al dikwijls iets laten liggen dat er eerst goedkoop uit zag maar na nazicht duurder scheen te zijn dan een nieuw exemplaar.
Ludwig
ps, laatste aanwinst reeks 76 voor 87 EURO [:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

citaat:
Geplaatst door tufken
De duurste staat nu 238,00 ?.

Soms versta ik het wel daar we deze loc ervoor veel duurder aankochten.  Plots ruimt M?rklin alles op en worden die aan dumpingsprijzen verkocht (eerst in Duitsland).

Sommige winkeliers die er nog veel staan hebben aan die hoge prijzen verkopen die niet onder hun aankoopprijs van eerst.

Dit is ook met de Roco 53430 die vorige week werd aangeboden voor 135,00 ? digitaal met decoder, en die is verkocht.


Tja, voor de winkeliers is dat helemaal niet leuk als M?rklin plots gaat dumpen. Ik versta dat ze niet onder hun aankoopprijs kunnen verkopen. En vooral voor de Belgische is het nog minder prettig als ze Duitsland voorrang geven. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Mja, ik volg de veilingen op Ebay nu ook al een half jaar. Ik moet zeggen dat er soms vreemde bedragen geboden worden.

Wat die dumpingen betreft, tja, kwestie van vraag en aanbod zeker? Dit mag af en toe gebeuren, maar dat kan wel op een andere manier ook.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dancer

Inderdaad... ebay is soms echt stom en dom... Ik snap echt niet dat sommigen zoveel geld geven voor 2de hands spullen... en dat materiaal heeft men niet eens in realiteit gezien... Best is het materiaal met de eigen ogen zien..
Het mobile station wordt vaak aangeboden...met de 18 v transfo.. en dan vragen ze er nog 140 euro voor terwijl dat het een mobile station is zonder verpakking voor een startpakket van marklin... Dus opgelet voor oplichters...goed informeren!
Diegenen die Belgisch materiaal willen, een vriend van me verkoopt uitstekend materiaal op 2dehands.nl... die gast verkoopt materiaal dat enkel in vitrine heeft gezeten....

Ik denk dat de reden waarom ebay zo duur is is: er zitten veel Hollanders bij en die geven vaak extra geld uit..daardoor zijn de prijzen soms voor die kleine belgen zo duur (Ik heb niks tegen hollanders)
Ook in Belgie is het goedkoper dan in Holland.. daardoor zullen waarschijnlijk veel hollanders op de belgische sites willen kopen...

Ik heb enkele maanden geleden metalen wagons gekocht voor 25 euro ong, en ik vind dat toch wel nog duur achteraf gezien..voor wagons die krassen hebben en duidelijk 2de hands zijn... maar ja ik wou die modellen hebben in mn collectie...




SuSke

citaat:
Geplaatst door dancer

Inderdaad... ebay is soms echt stom en dom... Ik snap echt niet dat sommigen zoveel geld geven voor 2de hands spullen... en dat materiaal heeft men niet eens in realiteit gezien...


Als je op een veiling wil bieden, moet je zelf voldoende zelfdiscipline aan de dag kunnen leggen om jezelf een redelijke limiet op te leggen. I sde zaak verkocht voor meer geld dan jij er aan wil geven, dan is dat zo.
Zelf probeer ik te achterhalen hoeveel een aanbieding nieuw kost en ge dan tot max. 75% van die prijs. Zijn er gekken die er meer voor willen geven, dan is dat hun zorg.
Verder moet je je goed informeren, ik vraag altijd om bijkomende informatie - uitleg en foto's - en krijg die meestal ook. Komt die er niet, dan bied je gewoon niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dancer

goed gezegd Frans...
Ik denk dat inderdaad velen hier een probleem mee hebben en het bieden als n spel meedoen...
Ik heb eens geboden voor n loc die ik echt tof vond..dat was n oude loc..en de laatste minuut had je me moeten zien bibberen van de spanning..... niet goed die stress...
Inderdaad internetsites zoals ebay heeft het kopen van 2dehands treinen wel serieus kapot gemaakt...

Brunel

citaat:
Geplaatst door dancerIk denk dat de reden waarom ebay zo duur is is: er zitten veel Hollanders bij en die geven vaak extra geld uit..daardoor zijn de prijzen soms voor die kleine belgen zo duur (Ik heb niks tegen hollanders)



Weer eens wat anders dan 'gierige' Hollanders. [;)][:D]
Als er Nederlanders in Belgi? bieden betekent dat gewoon meer mensen met belangstelling. Meer mensen is meer vraag is hogere prijzen. Vraag maar aan uw grensbewoners die ook een huis willen kopen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Brunel

CiteerGeplaatst door dancerIk denk dat de reden waarom ebay zo duur is is: er zitten veel Hollanders bij en die geven vaak extra geld uit..daardoor zijn de prijzen soms voor die kleine belgen zo duur (Ik heb niks tegen hollanders)



je zou ook kunnen denken dat die hollanders zo stom zijn om te veel te betalen.

wim ysbeer

Frank_N

Zeg Ysbeer, ik heb ook betaalbare items gevonden op beurzen hoor! Het is soms maar net "wat de gek" ervoor geeft. Ik zoek het in ieder geval niet op E-bay, of welke internet markt dan ook. Vaak wacht men tot er er onwaarschijnlijke bedragen geboden worden.

Groetjes van Frank
Groet van Frank

Ludwig

YSBEER, weer zo hard in u oordeel !!!!! [:D]
ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

SuSke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Brunel

CiteerGeplaatst door dancerIk denk dat de reden waarom ebay zo duur is is: er zitten veel Hollanders bij en die geven vaak extra geld uit..daardoor zijn de prijzen soms voor die kleine belgen zo duur (Ik heb niks tegen hollanders)



je zou ook kunnen denken dat die hollanders zo stom zijn om te veel te betalen.

wim ysbeer



Ik heb anders in nederland al wel eens een koopje kunnen doen met belgisch materiaal.
Zo zie je maar, wie zoekt die vindt...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door cota

YSBEER, weer zo hard in u oordeel !!!!! [:D]
ludwig



Nee hoor ik nam het op voor de belgen die zo arm waren dat ze de hollanders niet bij konden houden.
niet hard maar recht door zee (grapje voor ned.)[:D]

heb vandag nog de 5936 gekocht voor 37 euro nieuw en gewoon bij de handelaar

wim ysbeer

dancer

het is wel waar dat Nederlanders meer geld over hebben dan Belgen... Nederland is ook een duurder land dan Belgie dus de NEderlanders zijn het meer gewend om meer te betalen..
Dat Nederlanders gierig zijn daar geloof ik niet echt veel van.. overal zitten gierige mensen in het algemeen...
Nederlanders zijn wel gekker dan Belgen en gaan er wel gemakkelijker voor om iets te kopen wat ze graag hebben.. Kijk maar naar de rommelmarkten bij ons..daar zitten veel Nederlanders...
Het is ook zo dat in het algemeen NEderlanders zich meer bezighouden met toffe en gezellige dingen die creatief zijn... Belgen gaan dan in de plaats eerder op caf? hun pint drinken of voetbal bekijken of zo waarschijnlijk.... Belgen zijn ook pessimistische dan NEderlanders en gaan minder gemakkelijk met modelspoor beginnen omdat ze bang zijn van de hoge prijzen..terwijl NEderlanders minder naar de rpijs gaan kijken en "ervoor gaan"..

T03

citaat:
Geplaatst door dancer

het is wel waar dat Nederlanders meer geld over hebben dan Belgen... Nederland is ook een duurder land dan Belgie dus de NEderlanders zijn het meer gewend om meer te betalen..
Dat Nederlanders gierig zijn daar geloof ik niet echt veel van.. overal zitten gierige mensen in het algemeen...
Nederlanders zijn wel gekker dan Belgen en gaan er wel gemakkelijker voor om iets te kopen wat ze graag hebben.. Kijk maar naar de rommelmarkten bij ons..daar zitten veel Nederlanders...
Het is ook zo dat in het algemeen NEderlanders zich meer bezighouden met toffe en gezellige dingen die creatief zijn... Belgen gaan dan in de plaats eerder op caf? hun pint drinken of voetbal bekijken of zo waarschijnlijk.... Belgen zijn ook pessimistische dan NEderlanders en gaan minder gemakkelijk met modelspoor beginnen omdat ze bang zijn van de hoge prijzen..terwijl NEderlanders minder naar de rpijs gaan kijken en "ervoor gaan"..



Dancer,

Het beste bewijs dat wij Belgen pessimistisch zijn en niet met modelspoor bezig zijn is toch wel Modelspoormagazine, een zeg maar 95% Belgisch tijdschrift. Jou te horen moet ik denken dat enkel Nederlanders dit kopen ? Op caf? zitten doe ik zelden, voetbal kijken soms. Indien jullie veel geld verdienen, prima, doe zo verder, je wordt nog rijk.
Maar wat heeft dit nu maken of een model duur of niet is ?
Het gaat er om de juiste prijs voor een model te betalen dat wil toch iedereen, de juiste prijs !

Groeten
Marc
"I have a train riding in my brain"

Ludwig

Nederlanders zijn plannen makers.
Wij Vlamingen zijn plannen trekkers . [:D]
Neen serieus nu, Nederlanders zijn zeker zuiniger dan wij.
Maar het is wel mijn ervaring dat in geval van nood het dikwijls een noorderbuur van ons is die een helpende hand aanreikt .
Dat is mijn ervaring toch .
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2