Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

baanontwerp

Gestart door yves, 23 juni 2021, 18:31:23 PM

yves

Foto's posten op dit forum is niet zo eenvoudig (er is geen bijlageknop en de rest is nogal omslachtig vind ik).
Ik ga nog niet onmiddellijk starten met de opbouw, van zodra ik met pensioen ga begin ik er aan (volgend jaar ten vroegste).
Nu vooral theoretische voorbereiding, baanplan klaar hebben en misschien nog wat technieken ervoor uitwerken, een soort scenario maar dit is niet evident.
Wellicht ga ik tegen dan in een club, maar eens ik er aan begin zal ik informeren,

Mvg

yves

Hoe voeg je een bijlage toe?

doomslu

Citaat van: yves op 08 november 2021, 08:38:44 AM
Hoe voeg je een bijlage toe?
Je plaatst het document ergens op het internet en plaatst hier de link er naartoe.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

yves

maar ik heb in mijn vorige posts reeds bijlagen meegestuurd maar dat was niet op deze manier gebeurd, ik kon de bijlage in de post zien (geen link).

yves

 waarom kan dit niet via een knop bijlagen versturen?

SuSke

Omdat die optie niet beschikbaar is om het forum kostenvrij te houden. Dat is een keuze die gemaakt is door de beheerder van de webstek waar het forum op draait.

Check even het draadje over het plaatsen van beelden, schrijf je in op Flickr! of een andere pic-host en dan is er geen probleem.
Wil je geen hosting doen, dan zet je hem op je eigen ruimte die je via je provider beschikbaar krijgt, en plaats dan de link tussen de [url ]...[/url ] codes die je krijgt door op het wereldbolletje te drukken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.



yves

https://hosting.photobucket.com/images/i/lucqy/IMG_2771-min(1).jpg?width=285&height=175&crop=fill

ik heb 3 afbeeldingen in Photobucket gezet en de link erheen hier geplakt. Het werkt wel maar de afbeelding is op het forum niet meteen zichtbaar, er moet dus op de link geklikt worden. Iemand oplossing daarvoor?

Ik vroeg me af waar op dit baanplan (dat er nu compleet anders uitziet dan in mijn vorige posts) er het beste seinen staan en welke.
Ik zou gaan voor oude type seinen met armen.

ACFI

Citaat van: yves op 08 november 2021, 17:50:54 PM
https://hosting.photobucket.com/images/i/lucqy/IMG_2771-min(1).jpg?width=285&height=175&crop=fill

ik heb 3 afbeeldingen in Photobucket gezet en de link erheen hier geplakt. Het werkt wel maar de afbeelding is op het forum niet meteen zichtbaar, er moet dus op de link geklikt worden. Iemand oplossing daarvoor?

Ik vroeg me af waar op dit baanplan (dat er nu compleet anders uitziet dan in mijn vorige posts) er het beste seinen staan en welke.
Ik zou gaan voor oude type seinen met armen.



Je moet img tags in rechte haken rond de URL zetten. Klik op het icoon onder de vette B .

De width en height hoeft eook niet in de URL te staan.


yves

waar vind ik de rechte haken en de vette B?

yves

ik heb de gratis proefversie van Bucket dus niet alle functies zijn actief.

Michiel

Persoonlijk vond ik het eerste ontwerp beter, met een duidelijk station vooraan. Het laatste plan heb je 3 mogelijkheden om te keren, maar verder vind ik niet echt iets functioneel. Maar je vertelde nog niet het verhaal achter dit plan...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: yves op 08 november 2021, 18:12:50 PM
waar vind ik de rechte haken en de vette B?
Hoe plaats je nu een foto in een bericht?
Klik op de plaats in het bericht waar de foto moet staan op het icoontje "Voeg afbeelding toe". Dit icoontje is het meest linkse van de tweede rij en stelt een schilderij voor (van de Mona Lisa).



Na de klik verschijnt in het bericht volgende code (TAGs geheten): [ img ] [ /img ].



De link naar jouw foto moet daar tussen komen te staan.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

yves

ok is duidelijk nu om bijlagen te posten maar meer om te posten dan de 3 bijlagen heb ik (nog) niet dus hier blijft het voorlopig bij.

De reden voor de ommezwaai naar dit plan is enerzijds ingegeven door mijn kamerafmetingen die door het eerste plan (lengte 272 cm) wel wat overbelast werden. Ik opteerde dan voor de standaard commerciƫle plaatafmeting met lengte 244 cm om me niet in bochten te moeten wringen bij het binnenkomen van mijn kamer. 28 cm kleiner is niet veel kleiner maar dit bleek hier welgekomen.

Ten tweede vond ik de technische haalbaarheid van dit plan met mijn beperkte capaciteiten op dit vlak wat te hoog gegrepen, vooral het schaduwstation en de spiraal gaven me kopbrekens. Dus geen schaduwstation meer maar alles zichtbaar, vandaar de bundels opstelsporen als etalagesporen voor materieel.
Bij nader inzien vond ik het jammer om alle materieel onzichtbaar op te stellen, in een vitrine wordt alles in een highlight geplaatst dus in dit plan gebeurt dit op de baan zelf.
In eerste instantie dan een laag met keerlus erboven en heel misschien dan nog een tweede laag als toetje maar dit zal pas blijken als de eerste en 2de laag er liggen, vanaf wissel 2269 op niveau 1 kan ik dan naar boven aansluiten.

Nu ligt het station ook schuin vooraan, achter de 3 voorste sporen, en ook nog een halte ter hoogte van de diagonale keerlus.

Al met al lijkt dit me makkelijker realiseerbaar voor een starter.