Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Er was eens...

Gestart door Dirky, 18 juni 2021, 15:19:15 PM

Moeten niet treingerelateerde posts worden gewist?

Met toestemming van auteur?
14 (35.9%)
zonder toestemming van auteur?
7 (17.9%)
mag het gezwets ongestoord doorgaan?
9 (23.1%)
moet het gezwets gestopt worden?
21 (53.8%)
geen mening
4 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 39

Stemmen gesloten: 03 juli 2021, 12:52:40 PM

ramdani

zelfmoderatie, dat is er nu toch ook al, iedereen kan toch op de knop 'Meld dit bericht aan de moderator' duwen als hij vindt dat de reactie gezwets/ongepast of iets anders is,

op een ander forum heb ik een babbelaar vriendelijk per pm gevraagd om zijn bijdrage te verwijderen, hij heeft zich verontschuldigt en heeft zijn bijdrage verwijdert (al zal dat niet bij iedereen werken)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Havoc

Citaat van: Gerolf op 20 juni 2021, 08:50:18 AM
Citaat van: evan op 20 juni 2021, 08:09:18 AMEen functie op dit forum dat ik wel top zou vinden is dat een topicstarter zelf kan modereren in zijn eigen topic.

Dat is zeker een voorstel om over na te denken.

Dat zou wel eens een splijtzwam kunnen worden. Twee fracties op hetzelfde forum die elk hun weg gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 20 juni 2021, 09:23:28 AM
Citaat van: Gerolf op 20 juni 2021, 08:50:18 AM
Citaat van: evan op 20 juni 2021, 08:09:18 AMEen functie op dit forum dat ik wel top zou vinden is dat een topicstarter zelf kan modereren in zijn eigen topic.
Dat is zeker een voorstel om over na te denken.
Dat zou wel eens een splijtzwam kunnen worden. Twee fracties op hetzelfde forum die elk hun weg gaan.

Zoals ik al schreef: om over na te denken. Ik zie ook de risico's.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#48
Soms jammer dat een iemand een vraag stelt en dat daar geprobeerd wordt in alle eerlijkheid be/geantwoord te worden en opeens lijkt die vraagsteller het opeens niet meer te interesseren of dat lijkt hij toch te suggereren met zelfs niet meer te antwoorden als er vragen gesteld worden of is het omdat het antwoord hem niet zint !
En eigenlijk ontbreekt zoals ik eerder aanhaalde mag er plaats zijn voorr redelijkheid.

Ik kan me meteen vinden in een poll die Gerolf zou gesuggereerd hebben.
Trouwens gemodereerd werd er al en sommigen zondigden zelf daarop met geen vraag te stellen of iets verwijderd mocht worden!

Mag er gewist worden JA (met toestemming toppicstarter en eigenlijk ook plaatser...... JA en dan nog kun je wissen als men niet redelijk is

Er is plaats voor een komische noot/........ JA

daar is ten minste plaats voor nuance die ik vroeg en geweigerd werd.....aan iets waar we bijna allemaal aan zondigen.....sommigen niet....anderen  nooit....anderen soms (te) en daar is plaats dan plaats voor moderatie JA

Bij de vorige vraagstelling was het wit/zwart zonder plaats voor iets anders.....eigenlijk wist men de uitslag voor voorhand.... sommigen waaronder ik wilden zelfs niet antwoorden door de vreemde vraagstelling.  Een beetje zoals je een vraag stelt en je al dan (stom genoeg bent)het antwoord al te kennen ;

"Ik zal van de week geen verlof kunnen pakken zeker ?" Dan weet je ook al dat antwoord NEE gaat zijn, als je diezelfde vraag stelt "Is het eventueel mogelijk verlof te krijgen als dat kan?" krijg je een antwoord waar plaats is voor redelijkheid waar beiden zich kunnen in vinden.

oebr

Citaat van: evan op 20 juni 2021, 08:01:15 AM
Wel omdat ik aan  de namen zag dat het mogelijk weer een nutteloos gesprek was.

ook eens tegen m'n gewoonte in op een zwetsdraadje reageren. Ik blijf het msm-forum bezoeken omdat ik de bijdragen van sommigen (en vaak ook de personen in kwestie) heel erg apprecieer (in dit draadje vallen me de goed onderbouwde en correct geschreven reacties van bvb Evan, Gerolf en Floris op, niet toevallig ook modelbouwers die veel inspiratie aanreiken - tot spijt van wie het benijdt blijkbaar).
Maar het is inderdaad zo dat er veel ruis op de lijn zit. Ik ga me over de bronnen hiervan niet uitspreken, maar een aantal namen zitten in m'n achterhoofd als gevarendriehoek met 'te negeren'-bordje onder. Verder geen last van, en maatregelen lijken me ook wat overdreven. Het is maar een internetforum voor enerzijds modelbouwers die - gevend en nemend - wat inspiratie uitwisselen, en anderzijds een echoput waar eenzame zielen soms op positieve, soms op negatieve wijze in toeteren. Maar zoals gezegd, je kan dat getoeter negeren.

Ook probeer ik m'n eigen bijdragen eerlijk gezegd zo technisch of droog mogelijk samen te stellen - vaak met een korte introductie - zodat alleen wie interesse heeft ze leest, en eventueel reageert, en opdat de tooghangers ze op hun beurt zouden negeren.

En wat reacties betreft... soms zet ik wel eens een 'goed gedaan'. In de hoop op 'meer van dattum'.


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Havoc

Op de telefoon was het wat lastig om hier meer op in te gaan. Maar als ik zie dat er slechts 30 leden de moeite gedaan hebben om te stemmen.... zegt op zich ook genoeg denk ik.

En na dit heb ik nog minder goesting om iets te tonen of te schrijven op het forum. Ik kan me inbeelden dat er verschillende anderen daar blij mee gaan zijn. Minste van mijn zorgen. De wereld is groot genoeg.

Maar ik heb wel de moeite gedaan om dit eens na te lezen en ook waar de oorsprong van dit draadje ligt. Spijtig genoeg heeft de topic starter zijn bijdrage daar gewist (maar ik had ze al vroeger gelezen). Wat mij enorm stoort is dat de topic starter klaagt over iets dat hij zelf veroorzaakt heeft in die draad. Namelijk een kompleet niet ter zake doende commerciële post in een draad, in dit geval over het detaileren van een seinbrug. Ik kan zijn voorstel begrijpen. Maar evengoed de reacties daarop die mij niet meer dan normaal leken. Dus om daarna een crisis te maken en alle speelgoed uit de wieg te gooien....

Maar ja, vermits niemand er wakker van ligt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Citaat van: Havoc op 21 juni 2021, 19:58:38 PM

En na dit heb ik nog minder goesting om iets te tonen of te schrijven op het forum.


Dat geloof je toch niet zelf ?   ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Ik weet er al 5 die op de vraagstelling niet wilden ingaan


Martin Welberg

Maar moet er wel bij vermelden dat voor mij de laatste tijd ook de knop "markeer alles als gelezen" veelvuldig gebruikt wordt. Het aandeel niet modelbouw tegen modelbouw gerelateerde topics en posts is wel wat scheef gegroeid.

svvander

Da komt door teveel leuke filmpjes op vrijdagavond over modelbouw  ;) Goh, ik zondig daar heel veel aan mea culpa. Is da erg? Neen, want dit is een forum, geen elite-clubje. En dan nog: in onze club wordt er ook veel gezeverd. Moet kunnen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Stedahult

Op BNLS staan mijn draadjes onder het 'Blog'.
Dwz, ik modereer er zelf. In 6 jaar heb ik 3
berichten verwijderd, niks dus...

Toch ben ik er gestopt met posten, waarom?
Er zit daar een groepje van plus minus 25 volwassen
mannen die het heel lastig vind zich aan te
passen in een discussie. Terwijl je in een model
forum eigenlijk geen discussie zou hoeven voeren.
En dat soort volk laat a. toont zelf nooit iets b.
weet alles beter en c. heeft waarschijnlijk geen
spiegel in huis hangen. Of een vrouw die van
haar moeder de mattenkloper geerft heeft.

Dit forum pruim ik beter. Tuurlijk wordt er
gezwetst, dat moet ook kunnen. Maar...
Net zoals mijzelve, zouden sommige stuurlui
een keer extra na moeten denken alvorens
zij de 'Verzenden' knop aanklikken.
Ouwenelen is prima, maar betwetererigheid
siert geen van ons allen. Daarbij is bouwen
in mijn wereld nog steeds leuker dan een
ander een zuur hoofd te bezorgen.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

#57
wat nog meer stoort.......

ik neem aan dat men van onze hobby zijn beroep maakt en dat men steeds van EEN iemand altijd moet lezen dat hij dat verkoopt, dat hij er nog zoveel liggen heeft,...terwijl hij dat eveneens aan de vraagsteller zou kunnen mailen, pm'en.

Dat iemand iets bouwt/te koop aanbiedt geen probleem........Trouwens zo'n commerciele inbrengen ik dacht dat niet kon........voor sommigen schijnbaar dan weer wel

Misschien kan men dit bericht ook wissen onder de mom dat ik /en anderen gelijk heb/hebben als dit hier te lezen is

janieburton

Citaat van: Gerolf op 20 juni 2021, 08:12:00 AM

- Er zijn – net als in een modelspoorclub – mensen die komen en mensen die gaan
- Er zijn – net als in een modelspoorclub – mensen die werken en mensen die babbelen


+1